Zachování lokomotivy 498.022 a zrušení šrotace daného stroje

Luděk

#1 Luděk

2014-01-26 14:36

Sešrotovat parní lokomotivu je barbarství a zločin , a to i v případě , že takový stroj není funkční nebo dokonce poškozený . Takové kulturní zločiny na odkazu předků páchali dříve komunisti , nyní se v tom bude pokračovat ? Hnus ..

Anonymous

#2 Re: Luděk

2014-01-26 15:55

#1: Luděk - Luděk

Souhlasím...Hamba těm co to chtějí udělat


Nepřihlášený uživatel

#3

2014-01-26 16:09

Každopádně bych byl zásadně proti Chomutovu, protože lokomotivy mají dělat radost u srdce, ba dokonce fascinovat, nikoliv stát sice v zastřešeném depu ale bez pozornosti oněch obdivovatelů...

Nepřihlášený uživatel

#4

2014-01-26 17:37

Bylo by škoda, kdyby se takový stroj jakým je albatros sešrotoval!

Nepřihlášený uživatel

#5

2014-01-26 23:32

Proc by se mela sestrotovat, kdyz muze byt vystavena :-)

Nepřihlášený uživatel

#6 Re:

2014-01-27 05:12

#5: -

Protože to tak rozhodlo vedení...


Nepřihlášený uživatel

#7

2014-01-27 08:26

Škoda každého stroje,který může ještě vozit lidi.

Nepřihlášený uživatel

#8

2014-01-27 11:52

I když jsem nyní invalidní tak udělám vše pro záchranu takovýchto nádherných strojů. Sám jsem se pro dráhu učil a nějakou tu dobu dělal než jsem šel do invalidního důchodu takže jednou nádražák a navždy.
pandameda

#9

2014-01-27 11:52

když oni všichni rádi ničí to,co jiní pracně vybudovaly nebo postavily


Nepřihlášený uživatel

#10

2014-01-28 03:51

PARNÍ LOKOMOTIVA 498.022 ALBATROS BYLA A PEVNĚ VĚŘÍM,ŽE BUDE I V BUDOUCNU CHLOUBOU CSD,RESP.ČD,KTEROU OBDIVUJÍ DALEKO ZA HRANICÍ ČR!!!
498.0

#11 498.0

2014-01-28 07:24

Vážení, toto je nevídaný podvod. Šrotace té lokomotivě určitě nehrozí a nebude hrozit. Tomu Vám můžu jako člověk, co se v tomto prostředí pohybuje, garantovat.

Spíš se zeptejte jinde, proč nejezdí. Jeden človíček z GŘ ČD má "sesterskou" firmičku a mašinku k tomu využívá (nepíši zneužívá). Tak proč by tato firmička http://www.steamstoryagency.eu/ třeba neměl s opravou finančně velmi přispět.

Jsem zvědav, jak dlouho to tu vydrží.

Samozřejmě, mašince přeji aby jezdila, bohužel za "pijavici" nemůže.

FF

#12 šrot

2014-01-28 20:56

to, že nejsou prachy na zprovoznění, neznamená, že se to musí šrotovat. to může napsat jen debil!

Nepřihlášený uživatel

#13

2014-02-08 00:04

Jsem strojvedoucí v penzi. Zachovat tento unikát pro naše další následující generace je nejvýše morální jak z hlediska práce a umu našich dědů a otců,tak i posledního stroje jehož "sestra" vytvořila světový rekord v rychlosti parních lokomotiv. a i z dalších hledisek. Byla by to dlouhá argumentace. Děkuji.

Nepřihlášený uživatel

#14

2014-02-08 11:31

jsem pro zachování nevim proč ji šrotovat
jozkin

#15

2014-02-08 12:10

Osobne to povazujem zs HOAX, ale dnes si na SVK (a v CR) nemozeme byt nicim isti...

Nepřihlášený uživatel

#16

2014-02-10 16:08

Jezdil jsem s ním léta a není nic lepšího je to škoda a byla by to největší chyba,kdekoliv se objevila vzbuzovala respekt a obdiv,takže nechápu jak vůbec někoho napadlo ji zrušit, či ji snad sešrotovat nebo ji odstavit do muzea. Vždyť je to pýcha našich předků a strojníků co takový skvost dokázali sestrojit a v neposlední řadě i mých kamarádů co se o ní starali po ukončení provozu parních lokomotiv z běžného provozu.

Nepřihlášený uživatel

#17

2014-02-24 23:26

Jsem pro zachování této krásné lokomotivy 498.022 Albatros!!!!!!!

M. Vobruba

Nepřihlášený uživatel

#18

2014-03-06 07:25

Je ostuda, co se u nás děje. Na Slovensku se propadlé stroje objeví nejpozději do dvou let zprovozněné a u nás to trvá podstatně déle, pokud vůbec. Navíc se tam zprovozňuje 399.005 a 387.017, které jsou v nedobrém technickém stavu.
Jsem zvědavý, jestli bude opravena dříve 387.017, než naše 387.043, která je už léta odstavená a je v podstatně lepším stavu. Dříve provozním. To už nemluvím o 498.106, na kterou se ještě nesáhlo, zatím co 498.104 už prodělala za tu dobu 2 velké opravy a je provozní!!!    Pavel Vodička.


Nepřihlášený uživatel

#19 Oprava 498 022

2014-03-18 18:53

Prachy na opravu jsou, jenže se dávají do kokotin (reklamy, najbrt, provize, úplatky, zbyteční manageři sloužící jen k sání peněz do svých kapes.....) a ne na užitečný věci jako je tahle. Kdyby se ta šrotace myslela vážně, tak píšu na GŘ tak sprostej dopis že by si ho za rámeček nedali. Kdyby tam byli odborníci a ne manageři tak toho jezdí tolik, že bysme čuměli.

Nepřihlášený uživatel

#20

2014-11-22 13:13

Jsem ochoten podpořit Vaši zbírku
V. Tuček

#21 498022

2015-04-21 19:22

Prožil jsem na ní začátek své topičské kariéry jako strojvedoucí-kandidát. Bylo by jí škoda, stačilo, že z ní udělali "Káčko" na vytápění hal v depu.... 


Nepřihlášený uživatel

#22

2016-03-27 05:09


(Too many links. Maximum is 3 links)

Albatros stěhovavý, diomedea exulans, portugalsky alcatraz, velký mořský pták,   má ze současných ptáků největší rozpětí křídel. Až tři a půl metru. Byl zaznamenán první let mláděte, které vážilo 16.1 kilo. Dokáže plachtit  dlouhé hodiny. Zaznamenáno je šest dní plachtění bez mávnutí křídly; a dokáže létat bez přistání na zemi deset let. Albatrosy to nestojí skoro žádnou námahu, mají na křídlech ramenní zámek.

Klouzavost Albatrosa s rozpjatými křídly se uvádí 27, což je klouzavost cvičného laminárního větroně. 

Albatros plachtí v termice jako jiní dravci; ale poradí si i bez ní. Zní to jako plachtařská latina,  jde o využití různých rychlostí větru v různých výškách nízko nad vlnami. V létání pomalu a nízko je dočista doma, může se dožít až 80 let.

 

 Zde na připojeném videu Albatros  veze velikonoční expres Křivoklát

 

 


Nepřihlášený uživatel

#23 Re:

2016-03-27 06:11

#22: -  

Vidím ten stroj se čtyřmi velikými koly asi  poprvé v životě... Nejrychlejší parní lokomotiva nepochybně má své místo v historii. I v muzeu. Lepší toho druhu už nebude

"Zatímco nákladní lokomotivy se i s obdobím na vlečkách udržely v provozu dlouhé desítky let, mnohdy až 80 nebo 90, pro velké rychlíkové lokomotivy si čas došel mnohem rychleji. Podle hesla: Velká kola, krátký život. Prvních deset nebo dvacet let hrdě v čele těch nejslavnějších mezinárodních rychlíků, a když přestávaly stačit výkonem, rychlostí i spotřebou modernějším strojům, tak dalších deset až dvacet let na osobních vlacích. A pak už jen kovošrot. Na posun byly nepoužitelné, na pomník velké a množství železa příliš lákavé. Nebyly ještě dost staré, aby lidem docházela jejich muzejní hodnota. 


Nepřihlášený uživatel

#24 Re: Re:

2016-03-27 06:14

#23: - Re:  

 

Z velkých rychlíkových lokomotiv Gölsdorfovy školy tak u nás neunikla kromě zmíněné 375.007  (http://jankratochviljan.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=269454)


Nepřihlášený uživatel

#25 Re: Re:

2016-03-27 11:46