Kokorinska draha 076

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#22

2014-09-29 19:59

Chtěl bych se zeptat těch pragmatických ekonomů, co tvrdí že autobusy jsou levnější a rychlejší než vlak, jak mi vysvětlí, že ČSAD jede ze Mšena do Mělníka 50 min 33 km za 48 Kč a vlak mne vyjde na 17,25Kč (čtvrtletní traťová 2 276 Kč/132 jízd= 17,25Kč)za 36min? A to vlak platí za každé vozidlo a ujetý kilometr, kdežto bus jede po silnici zadarmo. Kočárky a autobus - maximálně 1. Kola vůbec. (Nepočítám výletní letní cyklobus SOKu). Ve vlaku pravidelně odpoledne z Mělníka do Mšena 1 až 3 kola nebo kočárek. Co se týče lenochodů, kteří mají problém dojít na zastávku vlaku. Já chodím do Mšena ze Sedlce, jiní zase ze Stránky. Stejně tak například mají daleko z nádraží ve Štětí do města. Proč SŽDC lže o tom, že krajský úřad nemá zájem o dlouhodobé provozování na této trati? Můžu zaslat vyjádření o opaku. Je zajímavé, že na pražce není, ale na úplně zbytečné přejezdníky (strojvůdci ukazují funkčnost blikaček na přejezdu) se našli, nainstalovali a vzápětí se zastaví doprava. Že není nákladní doprava? Když se napaří vlečkový tarif na trať kvůli tomu, že není plánována pravidelně v jízdním řádu, zato silnice je zdarma, tak se nedivte. Zeptejte se lidí,tam kde jim zavřeli trať (Dolní Bousov - Kopidlno, Straškov - Libochovice, Čížkovice - Obrnice) na náhradu v podobě autobusu. Uslyšíte samé veřejně nepublikovatelné názory. A že jezdí více lidí do MB? Mohlo to také dopadnout obráceně. Když se projektovala nová výrobní linka pro připravované Š 1 000 MB, tak se počítalo s Mělníkem (lodě, 2kolejná trať). Co dodat? Jasné silniční lobbování.

Odpovědi

Drahuna

#47 Re: Pragmatický ???? ekonom

2014-10-04 13:25:36

#22: -  

 Vážený pane, srdečně děkuji za Váš názor ! Plně se s ním ztotožňuji, myslím si, že krom dalších důležitých hledisek má cestování vlakem i význam jako sociální aspekt a také z hlediska psychiky se domnívám, že je pro nás lidi mnohem prospěšnější, než individuální doprava autem. Bolí mne, když vidím, jak je rušena jedna trať za druhou a místo nich budovány rychlostní silnice a dálnice (také jedna za druhou !). Na to není v naší republice dost místa a ničit ornou půdu a zalévat hektary nádherné krajiny betonem mi OPRAVDU z hlediska budoucích generací nepřipadá ANI pragmatické ANI ekonomické. Bojím se, že hlavními "hybateli" těchto neuvážených činů, za něž nás budoucí generace nepochybě budou proklínat, jsou nemalé zisky pánů stavařů a výrobců automobilů, bohužel - Čechy krásné, Čechy jejich ;-((  Opovědnost ale neseme všichni. Navíc - nemyslím si, že se vše dá přepočítávat na peníze a že ekonomika či ekonomičnost by měla být hlavním kriteriem při hodnocení a rozhodování. Ještě jednou děkuji za Váš příspěvek s konkrétními jasně mluvícími čísly a přeji Vám hezký podzim ! 


Nepřihlášený uživatel

#111 Re:

2014-10-17 17:19:10

#22: -  Chtěl bych se zeptat těch pragmatických ekonomů, co tvrdí že autobusy jsou levnější a rychlejší než vlak, jak mi vysvětlí

Oni psali o tom, kolik stojí jízda, Vy uvádíte, kolik z toho zaplatí cestující. Na vlak kraje, obce, stát přispějí mnohem víc. Se závěrem Vašeho příspěvku ale souhlasím.