Kokorinska draha 076
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#222014-09-29 19:59Chtěl bych se zeptat těch pragmatických ekonomů, co tvrdí že autobusy jsou levnější a rychlejší než vlak, jak mi vysvětlí, že ČSAD jede ze Mšena do Mělníka 50 min 33 km za 48 Kč a vlak mne vyjde na 17,25Kč (čtvrtletní traťová 2 276 Kč/132 jízd= 17,25Kč)za 36min? A to vlak platí za každé vozidlo a ujetý kilometr, kdežto bus jede po silnici zadarmo. Kočárky a autobus - maximálně 1. Kola vůbec. (Nepočítám výletní letní cyklobus SOKu). Ve vlaku pravidelně odpoledne z Mělníka do Mšena 1 až 3 kola nebo kočárek. Co se týče lenochodů, kteří mají problém dojít na zastávku vlaku. Já chodím do Mšena ze Sedlce, jiní zase ze Stránky. Stejně tak například mají daleko z nádraží ve Štětí do města. Proč SŽDC lže o tom, že krajský úřad nemá zájem o dlouhodobé provozování na této trati? Můžu zaslat vyjádření o opaku. Je zajímavé, že na pražce není, ale na úplně zbytečné přejezdníky (strojvůdci ukazují funkčnost blikaček na přejezdu) se našli, nainstalovali a vzápětí se zastaví doprava. Že není nákladní doprava? Když se napaří vlečkový tarif na trať kvůli tomu, že není plánována pravidelně v jízdním řádu, zato silnice je zdarma, tak se nedivte. Zeptejte se lidí,tam kde jim zavřeli trať (Dolní Bousov - Kopidlno, Straškov - Libochovice, Čížkovice - Obrnice) na náhradu v podobě autobusu. Uslyšíte samé veřejně nepublikovatelné názory. A že jezdí více lidí do MB? Mohlo to také dopadnout obráceně. Když se projektovala nová výrobní linka pro připravované Š 1 000 MB, tak se počítalo s Mělníkem (lodě, 2kolejná trať). Co dodat? Jasné silniční lobbování. |
Odpovědi
Drahuna |
#47 Re: Pragmatický ???? ekonom2014-10-04 13:25:36Vážený pane, srdečně děkuji za Váš názor ! Plně se s ním ztotožňuji, myslím si, že krom dalších důležitých hledisek má cestování vlakem i význam jako sociální aspekt a také z hlediska psychiky se domnívám, že je pro nás lidi mnohem prospěšnější, než individuální doprava autem. Bolí mne, když vidím, jak je rušena jedna trať za druhou a místo nich budovány rychlostní silnice a dálnice (také jedna za druhou !). Na to není v naší republice dost místa a ničit ornou půdu a zalévat hektary nádherné krajiny betonem mi OPRAVDU z hlediska budoucích generací nepřipadá ANI pragmatické ANI ekonomické. Bojím se, že hlavními "hybateli" těchto neuvážených činů, za něž nás budoucí generace nepochybě budou proklínat, jsou nemalé zisky pánů stavařů a výrobců automobilů, bohužel - Čechy krásné, Čechy jejich ;-(( Opovědnost ale neseme všichni. Navíc - nemyslím si, že se vše dá přepočítávat na peníze a že ekonomika či ekonomičnost by měla být hlavním kriteriem při hodnocení a rozhodování. Ještě jednou děkuji za Váš příspěvek s konkrétními jasně mluvícími čísly a přeji Vám hezký podzim ! |
Nepřihlášený uživatel |
#111 Re:2014-10-17 17:19:10#22: - Chtěl bych se zeptat těch pragmatických ekonomů, co tvrdí že autobusy jsou levnější a rychlejší než vlak, jak mi vysvětlí Oni psali o tom, kolik stojí jízda, Vy uvádíte, kolik z toho zaplatí cestující. Na vlak kraje, obce, stát přispějí mnohem víc. Se závěrem Vašeho příspěvku ale souhlasím.
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Zajištění dostupnosti léčby ADHD i pro dospělé: návrh na úhradu lisdexamfetaminu (Livizux) bez doplatku
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Otevřený dopis ministru Bekovi na podporu akademického senátu KTF UK
577 Vytvořeno: 2025-08-29
Podpora KTF UK a vyjádření důvěry stávajícímu vedení.
519 Vytvořeno: 2025-09-02
Petice za výstavbu nového sportovního areálu v Brně, Za Lužánkami - NE další rezidenční výstavbě připravované politiky.
7324 Vytvořeno: 2023-01-13
Dovolte slonici Bala dožít v ZOO Liberec
457 Vytvořeno: 2025-07-27
Petice proti změnám týkajicí se mobilních telefonů - SŠLCh
303 Vytvořeno: 2025-09-02
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
815 Vytvořeno: 2025-07-27
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
136324 Vytvořeno: 2025-02-11
Vraťte vlaky na Dobříš!
1381 Vytvořeno: 2025-02-26
Petice proti kácení stromů v ulici Českobratrská na Mělníku
132 Vytvořeno: 2025-09-03
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
862 Vytvořeno: 2024-04-08
Petice proti Bruselskému šmírování
205 Vytvořeno: 2025-08-26
Petice za výstavbu parkovacího domu nebo P+R parkoviště u železniční tratě ve Strančicích
79 Vytvořeno: 2025-09-03
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
25474 Vytvořeno: 2022-12-13
Za spravedlivou regulaci reklamy v Praze
188 Vytvořeno: 2025-06-04
Klidová zóna na Královci Valašské Klobouky
64 Vytvořeno: 2024-08-27
Propusťte Ondřeje Chlupa!
32 Vytvořeno: 2025-09-03
Otevřený dopis ministru školství, mládeže a tělovýchovy doc. PhDr. Mikuláši Bekovi, Ph.D.
7167 Vytvořeno: 2025-03-23
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
4191 Vytvořeno: 2024-07-23
Zachraňte Víta Háčka, předsedu úseku skoku na lyžích
524 Vytvořeno: 2025-08-22
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
523 Vytvořeno: 2025-07-04