Kokorinska draha 076

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Kokorinska draha 076

Jakub Vyskočil

#1 MBŽS

2014-09-25 20:00


Nepřihlášený uživatel

#2

2014-09-25 20:12

Já jsem pro plné obnovení..město Mšeno a okolí,vesnice jako jsou Lhotka,Mělnická vrutice,Nebužely stojej za ten pohled i z vlaku..krajina jako taková a skvělá cesta..to jsou argumenty které jsem obdivoval už ako malý...títmo zpusobem je to vše odtržené od světa...doprava dětí do škol,lidí do práce a i obyčejná jízda autem není dobrá zvlášt když to auto kolikrát nemáte ani k dispozici...dnes je to jen o těch posraných penězích...sebrat lidem to co vždy fungovalo tu bohužel kvete už od pádu komunizmu...byli to sígři ale měli jsme se dobře...práci,bydlení,zemědělství a tu dopravu nevyjímaje.....

Nepřihlášený uživatel

#3

2014-09-26 10:14

Toto je trestný čin jelikož sždc má pečovat o majetek jim svěřený.Ale tato organizace vše zanedbává a takto dopadlo již mnoho tratí.Hanba jim ti kdo budovali tyto tratě se musí obracet v hrobech kdyš vidí takovou spoušt.
ekonom - pragmatik

#4

2014-09-26 10:47

Nějaké údaje k využití by nebyly? Je mi jasné, že šotouši chtějí zachránit vše, viz boje o všechny ty Kolešovky a spol., ale požadovat např. "návrat oprávnění pro nákladní dopravu" - byla tam vůbec nějaká poptávka po nákladní dopravě za posledních 25 let? A co se týká osobní - vím, že tam bylo snad 6 nebo 7 párů vlaků denně - ale nevozili náhodou jen vzduch?


Nepřihlášený uživatel

#5

2014-09-26 15:45

Tato trať i s vláčkem do regionu patří, kromě dopravní obslužnosti má i jisté kouzlo. Neumím si představit, že by neprojížděla za zahradou u mého rodného domu, kde jsme se vždy styděly (já a moje sestra), když vlak projížděl a my musely třeba zrovna sbírat okurky...:-)

Nepřihlášený uživatel

#6

2014-09-26 16:35

Krásná tratˇ,krásná krajina.Více propagace a nižší jízdné,vlaky budou zase plné.Strojvedoucí v. v.

Nepřihlášený uživatel

#7 Re:

2014-09-26 19:24

#4: ekonom - pragmatik -  

 Vzhledem k neustálému vyškrtávání dalších a dalších spojů (nejen vlakových), člověku žijícímu v malých obcích jako jsou na Kokořínsku nezbyde, než jezdit autem. Pak už logicky vlakem či autobusem nejezdí. První dva roky jsme jezdili i touto lokálkou. Po zásadních škrtech ve spojích místního SOKu, nám nezbylo, než auto pořídit. Ono, kolik lidí může jezdit do práce na osmou a ve 12:30 zase z práce jet domů, aby byly doma někdy po 17h?! Je to začarovaný kruh, jedno s druhým souvisí. O tom, jak se do škol, k lékaři atp. mají dostat děti, důchodci a lidé, kteří si auto dovolit nemohou..ani nemluvě.

 

Pavel Prchal

#8

2014-09-26 19:38

Přesto že v pátek odpoledne je takt mezi vlaky téměř 2,5 hodiny, byl vlak plný. Kdyby vlaky jely "normálně" - tj. ne dál než 2 hodiny od sebe a častěji ve špičce, bylo by to o ještě větší obsazenosti. Nebo že by v dnešní lepší a úžasnější době na provoz malého motoráku nebylo?


Nepřihlášený uživatel

#9

2014-09-26 21:40

Vážení,
nesouhlasím, aby byla zrušena, tak krásná trať. Naši pradědové vše dělali pro lidi a dnes se ruší. Nechal bych potrestat toho, kdo toto připustí.
Přeji hezký den s dobrými konci na všech tratích Toušek Jiří
Jindra Fort Boyard

#10 Re:

2014-09-27 09:35

#4: ekonom - pragmatik -  

 Vzduch nevozili, o víkendech to využívají turisti.

Jindra Fort Boyard

#11 076

2014-09-27 09:41

Nákladní doprava na trati by obnovena měla být, podle dochovaných historických pramenů se trať postavila pro dopravu nákladní původně, kdy kolem Mělníka jsou pole a pěstovalo se toho dost, např. Řípa apod., umim si představit, že by trať ulehčila i nákladní dopravě po trati 070 od Mladé Boleslavi.

Trať je tady skoro 120 let a všechno přesouvat na silnice také není dobré.

Pokud někdo hledá ekonomické zájmy, tak jinde se peníze rozkrádají a vyhazují za nesmysly a to co má trošku význam pro lidi by se nechalo zlikvidovat.

Stačí, že v roce 1975 zanikla odbočná trať ze Lhotky do Střednice a dnes je z ní cyklostezka.

 


Nepřihlášený uživatel

#12

2014-09-27 11:20

Přístup SŽDC je něco naprosto nepřípustného a neomluvitelného. Železniční trať spojující Mělník s Mladou Boleslaví je tratí, kde kraj do budoucna neuvažuje o zastavení provozu. Kraj objednává vlaky v pravidelném dvouhodinovém taktu, dráha navíc vede turisticky atraktivní oblastí. SŽDC se tímto způsobem zbavuje vedlejších železničních tratí a to přesto že zájem o provoz kraj má. SŽDC v podstatě neplní svou povinnost, o špatném stavu tratě se vědělo již roky. V tomto případě by měl zasáhnout stát, vlastník zmíněné organizace.

Nepřihlášený uživatel

#13 Re:

2014-09-28 11:28

#12: -  

 Ano, naprosto 100% souhlasím.


Nepřihlášený uživatel

#14

2014-09-28 19:59

všeobecně stav naší železnice, ukazuje politickou neschpnost efektivního řešení problémů a SŽDC o tom se radši ani nevyjadřuju , protože slova co bych použil by byly hned smazaný

 


Nepřihlášený uživatel

#15

2014-09-28 21:07

s peticí souhlasím, provoz trati je potřeba zachovat
ekonom - pragmatik

#16 Re: 076

2014-09-29 09:13

#11: Jindra Fort Boyard - 076 

No právě: to nechápete, že už se řepa nikdy po železnici vozit nebude?

Medvěd

#17 Re:

2014-09-29 13:27

#4: ekonom - pragmatik -  

 Byli, méně smradu z aut, což k chráněnému uzemí patří. Nárůst tržeb v pohostiství, taťka nebo mamka si může dát i pivko, protože neřidí! Můžou se kochat všichni a věnovat se sobě a ne řízení plecháčů.

A nákladní doprava? Vždyť i svoz dřeva něco stojí a vlakem je nejlevnější, také neničí silnice, které jsou na Kokořínsku  pro tuto činnost i dosti úzké!  


Nepřihlášený uživatel

#18

2014-09-29 13:47

Je hanebné takto se zbavovat dědictví po předcích ,zvláště v tak krásné a turisticky atraktivní krajině. Z.Michl st.
Pavel Jiskra

#19 železnice

2014-09-29 15:08

Je zajímavé, že dráhy nemají na údržbu této úchvatné trati. Boj za její zřízení vedl již s C.K. dráhou J.B.Cinibulk. Co je ještě zajímavější, že podle neoficiálních pramenů (neb mluvčí Českých drah se k takovým věcem nevyjadřuje z podstaty) bylo z peněz drah financováno zboření vodarenské věže ve stanici Lhotka, (která byla více než 100 let dominantou při vjezdu do Kokořínského údolí) údajně za cenu 1.200.000 Kč. Je velkou pravděpodobností, že tato vodárenská věž nebyla jedinou zbořenou na trase Mělník - Mladá Boleslav. Musela to být "pěkná zakázka".


Nepřihlášený uživatel

#20

2014-09-29 17:05

Sice se na tuhle trať dostanu jen párkrát do roka a navíc jezdím pátek večer Mělník - Mšeno a v neděli odpo Mšeno - Boleslav, ale nikdy nebyla obsazenost pod polovinu kapacity vozu (myslím tím sólo 810). Naopak jsem někdy taktak urval místo. Turistický potenciál dráha rozhodně má, u ZDO je to (pouze můj pocit) trošku horší. Ale můžu se mýlit. Jinak už před cca dvaceti lety jsme s kamarády šlapali od večerního vlaku ze Mšena na Kaninu po trati a moc daleko se jít nedalo, každý třetí pražec spíš nebyl než byl... Nakonec jsme to museli vzít po silnici. Doufám, že se nakonec vše v dobré obrátí a peníze na rekonstrukci se najdou. Myšák

Lplosinar - Mšeno

#21

2014-09-29 18:48

Vážený ekonom - pragmatik
Je třeba pravda že trať v zimně není moc využitá ale v jarních letní a podzimních měsících ji plně využívají v hojném počtu jak školy tak turisté. Zrušením tratě by trpěli všechny ubytovací střediska na Kokořínsku a Mšensku, jakož restaurace a další napojení na turistiku. Budu chtít vidět jak jeden autobus pobere tři třídy školy který sem jedou na školu v přírodě a k tomu ještě místní cestující. ( jenom do našeho zařízení přijíždí turisté z Moravy v počtu 50 osob. Není to každý den ale v letě často. Co se týká nákladní dopravy tak spojnice Mělník - Ml.boleslav byla v minulosti plně využívaná. Je jasné že nákladní dopravu jsme přemístili na silnice ( také tak vypadají) Ale nákladní doprava na trati byla zrušena!!! Věřím že pokud by byla obnovena a podnikum nabídnuta za rozumnou cenu určitě by bylo využívaná. A ještě k osobní dopravě dříve jezdil vlak v 10 hodin který byl ideální a využívali ho školní zájezdy a pak byl nesmyslně zrušen.


Nepřihlášený uživatel

#22

2014-09-29 20:59

Chtěl bych se zeptat těch pragmatických ekonomů, co tvrdí že autobusy jsou levnější a rychlejší než vlak, jak mi vysvětlí, že ČSAD jede ze Mšena do Mělníka 50 min 33 km za 48 Kč a vlak mne vyjde na 17,25Kč (čtvrtletní traťová 2 276 Kč/132 jízd= 17,25Kč)za 36min? A to vlak platí za každé vozidlo a ujetý kilometr, kdežto bus jede po silnici zadarmo. Kočárky a autobus - maximálně 1. Kola vůbec. (Nepočítám výletní letní cyklobus SOKu). Ve vlaku pravidelně odpoledne z Mělníka do Mšena 1 až 3 kola nebo kočárek. Co se týče lenochodů, kteří mají problém dojít na zastávku vlaku. Já chodím do Mšena ze Sedlce, jiní zase ze Stránky. Stejně tak například mají daleko z nádraží ve Štětí do města. Proč SŽDC lže o tom, že krajský úřad nemá zájem o dlouhodobé provozování na této trati? Můžu zaslat vyjádření o opaku. Je zajímavé, že na pražce není, ale na úplně zbytečné přejezdníky (strojvůdci ukazují funkčnost blikaček na přejezdu) se našli, nainstalovali a vzápětí se zastaví doprava. Že není nákladní doprava? Když se napaří vlečkový tarif na trať kvůli tomu, že není plánována pravidelně v jízdním řádu, zato silnice je zdarma, tak se nedivte. Zeptejte se lidí,tam kde jim zavřeli trať (Dolní Bousov - Kopidlno, Straškov - Libochovice, Čížkovice - Obrnice) na náhradu v podobě autobusu. Uslyšíte samé veřejně nepublikovatelné názory. A že jezdí více lidí do MB? Mohlo to také dopadnout obráceně. Když se projektovala nová výrobní linka pro připravované Š 1 000 MB, tak se počítalo s Mělníkem (lodě, 2kolejná trať). Co dodat? Jasné silniční lobbování.

Nepřihlášený uživatel

#23 Re:

2014-09-29 22:02

#4: ekonom - pragmatik -  

 Zkuste si zjistit,kolik tarifních bodů pro nákladní dopravu bylo na tété trati administativně zrušeno od r.1980.Fyzicky existují,ale naprosto nevhodnými podmínkami byli a jsou odrazováni zákazníci od kolejové dopravy.

Cihelna nevozí řípu,takže vozit by bylo co i kam a kde jsou hnojiva do Střednice?

Verča

#24 k dopisu jednoho z anonymů:

2014-09-29 22:22

#2: -  

Představa, že tu bude dál fungovat mšenská lokálka, je hezká a romantická. I mně se líbí. Zkuste však o věci podiskutovat s někým ze zaměstnanců ČD. Víte třeba, jaký je rozdíl v krajské dotaci na autobusovou dopravu ve srovnání s vlakovou? Za nemalé peníze, které bude rekonstrukce trati stát, lze zajistit občanům dopravu autobusy a v častějších intervalech, než je tomu nyní. Tratě, které slouží pouze pro osobní přepravu a nikoliv zároveň nákladní, jsou luxus. Podpis na petici nikoho nestojí ani korunu. Ti lidé, kteří se podepsali, budou všichni lokálku využívat?? Vsaďte se, že ne. Já s ní jezdím denně, přesto se z výše uvedených důvodů nepodepíšu. Problém je v petici prezentován poněkud zjednodušeně.

A k Vaší poslední větě o tom, jak jsme se měli za komunizmu dobře: kdo se měl dobře? Političtí vězni například? 

V. Skopcová, Mšeno

Dana
Nepřihlášený uživatel

#25

2014-09-30 05:19

tato dráha má historii,lidé se dostanou do práce a děti do školy.Dobře se rozvíjí v našem regionu turistika a plný vláček o víkendy tomu nasvědčuje.Jenom výlet z Mělníka do Mšena,pak cukrárna a zpátky,je dobrý relax.Určitě opravit a nezrušit.Dana