Kokorinska draha 076

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Kokorinska draha 076


Nepřihlášený uživatel

#26

2014-09-30 09:46

Vzhledem k zoufalé dopravní situaci v oblasti Kokořínska je i tato trať často využívána nejen místními obyvateli, ale i turisty a školními výlety.......A nakonec trať vede i chráněnou krajinou oblastí, kde se lze seznamovat s opravdu překrásnou krajinou.....

Nepřihlášený uživatel

#27 Re: k dopisu jednoho z anonymů:

2014-09-30 11:23

#24: Verča - k dopisu jednoho z anonymů: 

 Paní Skopcová, Myslíte si že pokud trať neopravý, že ušetřené peníze někdo investuje do dopravy do Mšena. Pokud se trať uzavře tak vše prodejné se rozkrade a vy si budete muset koupit auto aby jste se dostala do Ml. Boleslavi do práce a nebo si něco připlatit. Jelikož žádné další spoje nebudou. Rozvíjející se turismus (sobotní vlak z Prahy toho je světkem) na Kokořínsku upadne. Odpadnou další podnikatelé které jsou na turistice vázaný a přibyde nám několik nezaměstnaných. A může se stát že za nákupem běžně dostupného sortimentu ve Mšeně budem jezdit tím autobusem na celodení výlet na Mělník aby jsme si zde nakoupuli. Jelikož Mšenští ty obchody nezachrání. 

Ochránce 076

#28 Re: k dopisu jednoho z anonymů:

2014-09-30 11:36

#24: Verča - k dopisu jednoho z anonymů: 

 Dost ubohý názor, nejlép trať zrušit, nasadit autobusy, ještě k tomu zájmy dopravce, záleží který dost nasype kapsu někomu aby dopravu dostal a dopadne to jako všude na vesnicích, že se nasadí autobus, po dvoul letech se řekne, že není rentabilní a spoje se omezí.

V celé republice se vyhazují peníze na kterékoliv nepotřebné věci, ztrácejí se peníze na stavbách, předražené zakázky apod., už takhle se vesnice vylidňují, tohle bylo poslední, co na Mšeno jezdilo, klidně se s vámi vsadím, že kdyby k tomu došlo a byl tam pouze autobus místo vlaku tak do tří let zde zřizujete petici na záchranu autobusové linky, přál bych Vám, aby jste neměla možnost mít auto, autobus vám časem zrušili a až někam budete potřebovat, tak aby jste laskavě šla pěšky! Lokálka je jedním z dobrého, co na mšensku máte. Mladí odcházejí pryč, těch pár starousedlíků Vás nezachrání a co tam máte jiného? Nezaměstnanost, minimum obchodů, vlak vám aspoň přinesl cestovní ruch, co vám přinese autobus? Myslíte si, že zvědavci pojedou do Mšena autobusem na zmrzlinu do cukrárny? Vlakem většinou jeli a spojili to s výletem...

Přečtěte si historii, majitelé pozemků daly pozemky na výstavbu tratě, podíleli se na ní i finančně, v případě co by se stalo po zrušení tratě? Udělala by se cyklostezka, ta Vám k něčemu poslouží ? Že by všichni jezdili na kole po zrušené trati do Mšena a jeli tam utrácet ? Nesmysl, starosta Mšena dobře ví a umí si spočítat, co by spíš přineslo za ztrátu zrušení tratě.

Pohybuju se v dopravě dost dlouho, nikdo neříká, že to musí dále jezdit České dráhy, které jsou předražené a proto jsou takové dotace, podívejte se na lokálku tratě Trutnov - Svoboda nad Úpou, má to soukromník, dopravu provozuje několik let a za podstatně menší dotace, funguje to a cestující to využívají...

Podívejte se jak dopadla autobusová linka na Kokořínský Důl? Mrtvo, autobus z Mělníka pouze v 15,30hod., zbytečně se nasazuje velký bus a proto jezdí prázdný, přesně takhle by jste dopadli, poslední autobus z Mělníka v 15 hodin a pak po svých, soboty neděle také po svých...

Ne každý má auto a když vidim, kolik máte po Mšensku obchodů apod. tak mít dvě auta v rodině je skoro nutnost, když si myslíte, že zrušením tratě lokálky a následná autobusová doprava by Vám dala větší přínos tak si to myslete, je to Váš názor, ti lidé podepisují proto, že takovéto tratě nejsou luxus ale potřebná věc pro lidi, a že je potřeba to chránit a zachovávat pro další generace.

Naši dědové na této trati dřeli, ještě s krumpáči a lopaty, to Vy neuznáte jejich práci a nedělali to pro to, aby to jednou někdo zrušil , rozkradnul a vybudoval si na tom cyklostezku a přinejmenším se zahojil na dotacích...


Nepřihlášený uživatel

#29

2014-09-30 17:43

Opravit a to v co nejdříve možném termínu! Špatný technický stav tratě byl notoricky známý i přesto to došlo tak daleko!

Nepřihlášený uživatel

#30

2014-10-01 07:40

Je hezké, že tato petice probíhá. Byla by škoda o tuto trať přijít.
Láďa
Nepřihlášený uživatel

#31 trať 076

2014-10-01 14:09

#4: ekonom - pragmatik -  Vážený , napřed si zjistěte nejaké podrobnosti a potom pište takovíto příspěvky . Vlaky na trati 076 nejezdili sice vytížení na 100% , ale nejezdily ani prázdne , ve všední den cca 15-20lidí průměr o víkendu cca 20-25lidí průměr , za pěkného počasí i více .Trať je využívána obyvately i turisty a patří k nejhezčím v republice . Co se týká nákladní dopravy , trať 076 se nachází v turistické oblasti Kokořínska a nákladní doprava by zde prospěla , zájem o ní mají někteří podnikatelé ze Mšena (a nejen oni) . 

 

Láďa
Nepřihlášený uživatel

#32 Re: Re: 076

2014-10-01 14:19

#16: ekonom - pragmatik - Re: 076 nějak vám nechci odporovat , ale myslím si že zase až tak nemáte pravdu , postupem času se na koleje pomalu vrací vše co z nich zmizelo . Vezměte si třeba příklad ze Švýcarska , u nás to sioce bude trvat déle , ale také k tomu pmalu dospějeme . Proč huntovat naše silnice , když toho vlak odveze více. 

 

Láďa
Nepřihlášený uživatel

#33 Re: k dopisu jednoho z anonymů:

2014-10-01 14:36

#24: Verča - k dopisu jednoho z anonymů: Autobusová doprava na Mšensko není ideální řešení , vezměte si vesničky podél trati 076 (M.Vrutice , Hleďsebe , Hlotka.........) , silničky jsou zde úzke a na nestabylním podloží . Vlak je v tomto případě bezpečnější a po modernizaci tratě i rychlejší . Žijeme na rozhraní Kokořínska , pěkné nezdevastované přírody . Neopírejte se o to že to bude stát více než silnižní dobrava , spíše zapřemýšlejte nad tím proč přece jenom je ten vlak lepší než silniční doprava . Z mého pohledu i když žiju na okraji Mělníka a vlak využívám jen k turistice , je vlak lepší . Rád jezdím na kole a je příjemnější potkat někde cestou vlak , než se někde mijet s autobusem . 

 

Jiří Dovrtěl, Praha
Nepřihlášený uživatel

#34 Pragmatikům

2014-10-01 15:44

1. Je to začarovaný kruh - čím méně vlaků, tím méně lidí, tím méně vlaků, tím méně lidí atd. Je jedno, kde začnete, ale skončí to vždy stejně - zrušením něčeho, co není rentabilní.

2. I tradice a "kouzlo" trati má svůj nemalý význam, ačkoli finanční rozhodně ne. Lokální trati posledních sto a více let patří nezaměnitelně k české krajině, jsou součástí koloritu země a bezesporu pomáhají tvořit jakýsi "vztah k vlasti", pocit domova, sounáležitosti s krajem atd. Za tyto hodnoty se vyplatí utratit nějaký peníz. Pokud by nám na nich nezáleželo, tak bychom se mohli snadno vypořádat i s řadou jiných věcí, do kterých jenom dáváme peníze - muzea, knihovny, veškeré humanitní obory a vzdělávání (K čemu jsou nám filosofové?!?), zrušili bychom všechny dotace na "krajinotvorbu" a koneckonců nebyl by důvod nepobít staré, chromé a nemocné. Co s nimi?

3. Tahle republika cpe neuvěřitelné prachy do neuvěřitelné spousty jiných krávovin, tak proč by nemohla zaplatit rekonstrukci jedné (několika) lokálek, které sama nechala shnít?

 


Nepřihlášený uživatel

#35

2014-10-01 21:53

Pokud přestanou existovat věci,které mají takovouto historickou a uživatelskou hodnotu a navíc smysl,pak jako když se zavřou vrata všem těm,kteří mohli být přínosem svým příjezdem:-).

Nepřihlášený uživatel

#36

2014-10-02 08:44

Oblast mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem, také přímo okolí Mšena je oblíbeným turistickým cílem. I cílem našich výletů. K těm už neodmyslitelně patří i cesta vlakem. Se smutkem a nelibostí jsme přijali zprávu, že kvůli neuspokojivému technickému stavu trati zde byl přerušen provoz. To nebylo možno provést opravy včas? Dovolil by si někdo ze stejných důvodů na neurčito zavřít silnici? Asi by se u místních i návštěvníků se zlou potázal. Přejeme si tedy, aby se v případě opravy trati postupovalo spravedlivě, aby byla rekonstruována a znovu uvedena do provozu co nejrychleji. Náhradní autobusová doprava je jen provizorní a nedokonalé řešení. Silnice jsou věčně ucpané a nebezpečné. Stovky lidí ročně na nich umírají.Vyřadit mnohem bezpečnější železnici z provozu znamená nést přinejmenším morální zodpovědnost za ty mrtvé. Přál bych si, aby dráha byla nejen opravena, ale modernizována tak, jak se zcela běžně modernizují silnice, aby bylo možno zvýšit traťovou rychlost a tím i konkurenceschopnost dráhy. Naopak si nepřeji, aby byly stále omílány argumenty o nemodernosti regionálních tratí, argumenty účelové, farizejské, které nemají sloužit ničemu jinému, než postupné destrukci železniční sítě, jedné z nejhustších v Evropě, na kterou jsme mohli být právem hrdi. Věřím, že doba regionálních tratí opět přijde a že je třeba se na ni připravit, právě tou modernizací - nelze se prostě donekonečna tvářit, že ty každoroční stovky mrtvých na silnicích, přese všechna stavební, organizační a mnohá další opatření ke zvýšení bezpečnosti!, jsou něčím normálním a že se s tím nedá nic dělat.

Nepřihlášený uživatel

#37

2014-10-02 10:31

Je potřeba zachovat regionální dopravu a obslužnost malých obcí.

Nepřihlášený uživatel

#38

2014-10-02 12:31

Vždycky je jednodušší něco zrušit, zastavit, nebo zničit. Je to mnohem jednodušší, než něco vybudovat ahlavně o to ještě pečovat. Ta trať si péči zaslouží. Není to jen x tun železa a už vůbec ne jedna numerická buňka v excelu.

Nepřihlášený uživatel

#39

2014-10-02 13:09

Jezdíme tam,jsme malé obce a tak je to s dopravou obtížné téměř všude
Drahuna

#40 Re:

2014-10-02 21:27

#4: ekonom - pragmatik -  

 Vážený pane, pocházím z tohoto nádherného kraje a i po letech se tam velice ráda vracím. Mám sice řidičský průkaz, ale auto s manželem nemáme a ani nechceme. Vlak mi připadá jako dobrý a zcela vyhovující dopravní prostředek, protože mj. je z něj v kraji, jako je tento nádherný pohled na "zemský ráj".  K Vaší obavě, zda vlakové soupravy nevozilY  pouze vzduch - nevím, jak tomu je v posledním roce, ale v předešlých letech rozhodně ne, zejména o víkendech a ve dnech k víkendu "přiléhajících" (tj. pátek a pondělí)  byly soupravy plně vytíženy, ba bylo začasté obtížné se do vagonku nacpat a člověk pak, balancuje na jedné noze, byl rád, že se vůbec vešel.

 

Drahuna

#41 Re:

2014-10-02 21:44

#9: -  

 Vážený pane Toušku, plně s Vámi souhlasím, dnes se ruší naneštěstí jedna trať za druhou a vše se přizpůsobuje a buduje nikoliv pro lidi, ale pro auta. Je mi nanic z budování dalších a dalších kilometrů dálnic na úrodné ornici, která se tvoří po věky a s kterou se dnes zachází naprosto macešsky. Pro osobní dopravu je podstatné hledisko rychlosti dopravy jedince z bodu A do bodu B (pokud možno co nejkratší cestou). Jedno, co vše přitom nenávratně zmizí... V zemi, jako je ČR, s tak skvěle vybudovanou sítí železničních tratí je zcela zbytečné budovat další a další silnice pro auta a kamiony. Jako tranzitní země (pokud se nechceme všichni udusit či zajít na rakovinu, způsobenou exhalacemi ze silniční dopravy), bychom se měli spíše urychleně snažit přesunout tranzit na plošiny vlaků a celkově se věnovat hlavně opravám tratí a snaze pomocí osvěty cestující veřejnost přesunout z auta či autobusu do vlaku. Má to totiž spoustu kladů - mj. i z psychologického hlediska. Ale to by nesměla asi existovat betonářská lobby a také by náš stát nesměl tak (skoro) výhradně spoléhat na automobilový průmysl !! Přeji Vám hezký podzim !


Nepřihlášený uživatel

#42 Re:

2014-10-03 06:53

#4: ekonom - pragmatik -  

 Vážený pane, každý automobil nevlastní, žádné dítě nemůže za to, kde a komu se narodí, a to byste koukal, kdybyste nasedl o víkendu, co turistů včetně cyklistů v poslední době ho používalo a používá. Iv.


Nepřihlášený uživatel

#43

2014-10-03 10:18

...lidi neblbněte, stárneme, a bude nás čím dál víc, kteří auto prostě řídit nebudeme moci.... Dynamické mládí, které je jako lejno v trávě po třech deštích v čudu, nám nebude vládnout dlouho ...

Nepřihlášený uživatel

#44

2014-10-03 10:32

Pánum v Praze je to jedno!Oni sijezdí auty a naLIDECH na vesnici jim vubec nezáleží!Tato trat je pro OBČANY hlavně o víkendech DULEŽITÁ Z HLEDISKA DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI!
mihama

#45 vláček

2014-10-04 06:33

Především by měla fungovat dopravní obslužnost i do menších a méně atraktivních obcí, než je Mšeno.  Protože i tam žijí lidé. Jasné důvody - doprava do zaměstnání, škol, v oblasti Mšena hraje nemalou roli turistika, však důvody jsou obecně známé. Naopak bych se přimlouvala za pozdně noční spoj, neboť i kultury je třeba, koncert či divadlo. Odpůrci trati, zkuste si vyhledat dopravní spojení z Mělníka do Mšena třeba ve všední den po 18. hodině...aha...vlak... o víkendech... aha vlak... Silniční doprava je zde už tak přetížená, neustálé a opakované opravy komunikací jsou toho důkazem.

L. Fantová, Mšeno

Mirek

#46 Re: vláček

2014-10-04 07:20

#45: mihama - vláček 

 Přesně tak. Vezměte si, kolik lidí umírá o víkendech mezi půlnocí a ránem na silnicích. Nechci říci, že je to jediný důvod,  ale jistě jeden z důvodů, že holt v noci vlaky nejezdí, vůbec veřejná doprava. Nablblý argument o poloprázdných dopravních prostředcích sice ušetří pár korun, ale zaplatí se to "šetření" lidskými životy. Hospodárnost je důležitá, ale hospodárnost na úkor lidských životů je nelidský extrémismus. Ekonomika nám má sloužit, ne vládnout!

Drahuna

#47 Re: Pragmatický ???? ekonom

2014-10-04 13:25

#22: -  

 Vážený pane, srdečně děkuji za Váš názor ! Plně se s ním ztotožňuji, myslím si, že krom dalších důležitých hledisek má cestování vlakem i význam jako sociální aspekt a také z hlediska psychiky se domnívám, že je pro nás lidi mnohem prospěšnější, než individuální doprava autem. Bolí mne, když vidím, jak je rušena jedna trať za druhou a místo nich budovány rychlostní silnice a dálnice (také jedna za druhou !). Na to není v naší republice dost místa a ničit ornou půdu a zalévat hektary nádherné krajiny betonem mi OPRAVDU z hlediska budoucích generací nepřipadá ANI pragmatické ANI ekonomické. Bojím se, že hlavními "hybateli" těchto neuvážených činů, za něž nás budoucí generace nepochybě budou proklínat, jsou nemalé zisky pánů stavařů a výrobců automobilů, bohužel - Čechy krásné, Čechy jejich ;-((  Opovědnost ale neseme všichni. Navíc - nemyslím si, že se vše dá přepočítávat na peníze a že ekonomika či ekonomičnost by měla být hlavním kriteriem při hodnocení a rozhodování. Ještě jednou děkuji za Váš příspěvek s konkrétními jasně mluvícími čísly a přeji Vám hezký podzim ! 


Nepřihlášený uživatel

#48

2014-10-04 13:46

Vlakové spojení je nutné.. autobusové linky nejsou skoro žádné..
Pavouckej (Asociace českých pečbuřtů)

#49 Lokálka na Kokořín

2014-10-04 14:06

Z Mladé Boleslavi jsem s ní jezdíval s rodiči na výlety, obdivoval parní lokomotivy, když byly jízdy s párou a pyšnil se tátou, který dělal výpravčího v historickém kroji alá Burian :-). Později jsem touhle tratí vyrážel na první vandry - trávit zimní noci pod širou oblohou. Na jeden ze svých prvních vandrů jel mašinkou po téhle trati spolu se mnou a manželkou i můj syn (byly mu 4 roky). Tahle trať je prostě propojená s mým životem a proto bych rád (já vím, že z nostalgie především), aby tady vlaky jezdit nepřestaly...


Nepřihlášený uživatel

#50

2014-10-04 16:32

Zrušit trať, která spojuje nejen turisticky zajímavý kraj, ale i obce, kde je jiná dostupnost omezená, je přinejmenším hloupost.