Prohlášení - reakce na Petici proti rušení ZŠ praktických

blanka

/ #29 Re: Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky

2012-11-19 20:04

#25: Fagala - Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky

....Jak vypadá v reálu vzdělávání ve speciálkách? Malotřídky, kde je ve třídě fakticky průměrně  4-7 dětí, na ně 3 pedagogové, stážisté/praktikanti, takže to vychází často i více než 1 osoba podpory na žáka. Tito učitelé s dětmi zpívají, malují, tancují, tolerují nízkou úroveň vědomostí a schopností. Tato úroveň vzdělání (tancování, zpívání, malování) není dostatečná ani pro nejzaostalejší kmeny v rovníkové Africe a není dostatečná ani v ČR. Kromě toho neexistuje žádná skutečná kontrola vzdělávacího procesu ve speciálkách. Takže v konečném důsledku je stav vědomostí žáků závislý na ochotě konkrétního pedagoga odvést za svoji nemalou odměnu alespoň nějakou práci.
Jaké jsou reálné výsledky při segregačním vzdělávání ve speciálkách?  Takto vzdělávané děti jsou připraveny pro život tak, že po ukončení docházky zůstávají doma a hlavně na systému dávek.  Závěr: vzdělávání ve speciálkách je sice extrémně drahé, zato však naprosto neefektivní.
Zkušenost z praxe: děti, které měly v období mateřské školy významně lepší prognózu vývoje a absolvovaly speciální školu, jsou v dospělosti méně úspěšné v běžném životě než děti s těžkým postižením a nepříznivou prognózou, které prošly integrací v běžné škole.....