Prohlášení - reakce na Petici proti rušení ZŠ praktických

Gordon Brei

#1 Moc silná slova vážené dámy

2012-11-09 20:03

Paní Baxová a paní Laurenčíková, střetli jsme se spolu na několika kulatých stolech i na panelové diskuzi v Lichtenštejnském paláci. Já Vám za tuto antipetici děkuji, protože konečně otevře mnoha lidem oči. Pocítíte tuto pravdu na počtu podpisú pod vaší antipeticí a naší peticí. V současné době má naše petice zhruba 77 000 podpisů, včetně podpisových archů, které byly zaslány poštou. Předesílám, že se nebudeme nikomu omlouvat, protože za pravdu se neomlouvá. Takže my si rozhodně rodiče jako rukojmí nebereme, je to spíše naopak, protože to jste vy, které rodičům nevysvětlí dopady Strategie na vzdělávání jejich dětí. Nyní k faktům: paní Baxová se mě ptala, kde jsem přišel k miliardovým nákladům na realizaci "Strategie" - podle mne se jedná o "Utopii" a ne "Strategii". Zde je odpověď a paní Baxová to ví stejně dobře jako Vy paní Šimáčková http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Romum-pomuze-18-miliard-korun-tvrdi-reditel-agentury-209675 Další věc je, že používáme věty vytržené z kontextu. Nechte prosím laskavě na lidech, ať posoudí, kdo tyto věty z kontextu "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení" vytrhává a záměrně je dezinterpretuje: http://www.aspcr.cz/sites/default/files/strategie-2011-2015_2.pdf To jsou fakta schválená vládou. Další materál je "Draft", který nebyl nikde zveřejněn a s odborníky nebyl projednáván - teď, když nám jej MŠMT milostivě předhodilo na poslední chvíli, aby mělo alibi, že se k němu mohli všichni vyjádřit, my odborníci jej zavrhujeme celý, protože jeho zpracování a znění je nedůstojné snad vysoškolsky vzdělaných autorů. Přestože víme, že naše připomínky skončí v koši, protože už na ně nebude brán zřetel (materiál je uzavřen a má být předán na konci listopadu radě ministrů EU) poslali jsme k němu na MŠMT konkrétní připomínky, na které zřejmě nedostaneme odpověď, tak jako doposud se nás nikdo neptal na náš názor. Ale aspoň máme čisté svědomí, že jsme na nesmyslnost obou dokumentů chtěli upozornit na rozdíl od MŠMT. A nyní vážené dámy si pozorně!!!!! přečtěte, jak to všechno dopadne bez dostatečného finančního zabezpečení, to je realita a velmi smutná: http://poutnik63.blog.cz/1206/otevreny-dopis-ucitelek-z-vychodniho-slovenska Takže, prosím vás, zkuste se na věc podívat objektivně a přestaňte vy klamat rodiče, a učitele, potažmo širokou veřejnost masírováním v médiích. Nikdy nikdo neřekl, že inkluze je nesmysl, všichni chceme to samé, ale pokud chcete stejně jako my všichni inkluzi kvalitní a chcete, aby naše školství bylo konkurenceschopné a blížilo se svou kvalitou skandinávským zemím, zajistěte, aby na školství v naší zemi bylo vynakládáno tolik finančních prostředků jako je to běžné v zemích OECD - 6% a ne 3%, to je realita v ČR. Vy totiž stavíte dům bez financí a skončíte jako H-systém. No costs - no inclusion!!! A socializace může přece probíhat třeba na ulici, kde je to zadarmo. Takže milé dámy začněte počítat a ne snít....

Jana Smetanová

#2 Strategie zruší základní školy praktické

2012-11-11 01:20

Vážené paní,

petice proti rušení základních škol praktických uvádí jenom údaje dané Strategií boje proti sociálnímu vyloučení. Cílem Strategie je v oblasti školství zrušit základní školy praktické, které navštěvují děti s lehkou mentální retardací - tedy děti mentálně hendikepované. Petice upozorňuje veřejnost na problémy, které inkluze všech dětí do hlavního vzdělávacího proudu přinese. Obavy nejsou v žádném případě přehnané. V současné době již máme žáky s lehkou mentální retardací v běžných školách, a proto známe i problémy, které každodenní praxe přináší. Pod politickým tlakem již nejsou do praktických škol zařazovány děti s hraničním IQ, které by i z dalších důvodů potřebovaly speciální vzdělávání.
Petici podepisují i učitelé ze základních škol a základních škol praktických - tedy lidé s odbornými a praktickými znalostmi, které chybějí autorům dokumentů sloužících k likvidaci praktických škol. Dosud nikdo z Agentury pro sociální začleňování ani z MŠMT nezodpověděl erudovaně otázky týkající se finančního i odborného zajištění připravované inkluze. Diskuze s odborníky fakticky neprobíhá. Žádné připomínky z praxe MŠMT neakceptuje, na dopisy dostávám stále stejné a nepravdivé odpovědi. Konference Rovné příležitosti ve vzdělávání nebyla konferencí odbornou - byla pouze přehlídkou vybraných lidí, kteří podporují inkluzi. Jejím kladem ovšem bylo vystoupení pana Nantla a pana Stárka z MŠMT, kteří zde otevřeně vyslovili, že základní školy praktické budou zrušeny, a to nejpozději do r. 2017.
Zrušení základních škol praktických považuji za nevratné poškození systému vzdělávání, který dává všem dětem možnost dosáhnout vzdělání podle jejich schopností. Díky tomuto systému u nás byla téměř odstraněna negramotnost a uplatnění v profesním životě najdou i děti, které mají snížené rozumové schopnosti. Právě díky přípravě na praktických školách, které zohledňují jejich speciální vzdělávací potřeby.
Snížení kvality vzdělávání všech dětí - zdravých i mentálně postižených - nepřipravenou inkluzí sníží budoucí konkurenceschopnost naší země. Za což patrně Agentura pro sociální začleňování neponese odpovědnost. Na textu petice proti rušení praktických škol trvám a podepsané archy předám panu ministrovi. Mgr. Bc. Jana Smetanová - spoluautorka petice

Nepřihlášený uživatel

#3 Re: Moc silná slova vážené dámy

2012-11-12 13:36

#1: Gordon Brei - Moc silná slova vážené dámy 

 Dobrý den,

vcelku je to jasné - z Vašeho příspěvku -z Vaší petice atd. atd. Jsou tu dva názory - jeden segregační -  i když se inkluzí zaklínáte. Ten model, který z Vašeho příspěvku číší tu byl dvacet let - a před tím čtyřicet   a nikdo nedonutil ředitele zvláštních škol, aby byli "trochu střídmí". Co šlo kolem školy a mělo snědší pleť to bylo přijato. Druhý je integrační a ten říká, že děti se mají vzdělávat spolu. Dosud nebyly vzdělávány spolu,ale často tak maximálně vedle sebe. Oba názory mají pravdu. V každém z těch proudů vidím dost demagogie. (např. se mi nelíbí, když hlavním mluvčím toho segregačního, co tvrdí, že je integrační, je úředník, který snad nejvíc v ČR může za naprosto neutěšený stav inkluze na naších "tocích"...) Nelíbí se mi, když zástupci integračního směru - co je integrační skutečně - opomíjejí, že je to "tak trochu složitější"... Třeba u dětí se skutečným mentálním postižením. Tolik komentář. Jana V.

Libor
Nepřihlášený uživatel

#4 Nazor...

2012-11-12 15:56

To, ze je na strane zastancu ruseni praktickych skol velke mnozstvi podpisu neznamena, ze je to dobre pro deti.... postavit petici na polopravdach a ucelovych tvrzenich je manipulace s verejnosti a to se mi nelibi. Vzdycky jsem se snazil vest sve zaky k toleranci, k vytvareni vlastniho nazoru, k pomoci tem slabsim. Jde to, ale ucitele i rodice tomu musi verit, k tomu by melo MSMT smerovat mnohem vice energie. Ale mam dojem, ze sami nevi, co chteji. Skoda pro inkluzi...jsem pro postupne zruseni praktickych skol a podporu (i financni) transformace "klasickych" zakladnich skol ve skoly inkluzivni...

Fagala

#5 Re: Nazor...

2012-11-13 00:30

#4: Libor - Nazor... 

Souhlasím s Vaším názorem. Hysterie, kterou spustili odborníci na segregaci vyvolává vedle děsu v rodinách dětí s postižením i zamyšlení, pro koho se iniciátoři Petice proti rušení ZŠ praktických vlastně tolik snaží? Že by na úkor dětí s postižením a sociokulturním znevýhodněním bránili své posty ?

Koala

#6 Re: Re: Nazor...

2012-11-13 09:36

#5: Fagala - Re: Nazor...

Jsi ubohý, tam kde chybí argumenty, nastupuje nesmyslná demagogie.

Fagala

#7 Re: Re: Re: Nazor...

2012-11-13 19:35

#6: Koala - Re: Re: Nazor..

Validní argumenty přináší předtotalitní historie, současná dobrá praxe a nakonec i  legislativa. Tuto je třeba ctít a plnit úkoly legislativou nastavené. Není možné tolerovat, aby se zaměstnanci veřejné školské  služby namísto řádného výkonu povolání ve školách věnovali vymýšlení fantasmagorií, konstrukci polopravd a šíření poplašných zpráv. Egoistickými aktivitami za záchranu vlastních pozic obtěžují celou společnost.

Fagala

#9 Re: Re: Re: Re: Re: Nazor...

2012-11-14 23:16

#8: Koala - Re: Re: Re: Re: Nazor... 

Pokud nejste ohrožený český segregační učitel, tak nechápu, že nesměřujete pozornost do inkluzivního školního prostředí třeba Finska nebo Portugalska. Slovensko se nám vzdaluje. Našemu školství chybí profesionalita, která je samozřejmostí ve firemní sféře, ale jsou i výjimky, třeba mezi některými  řediteli zvláštních škol ze severu Čech. Paní magistra Baxová s paní magistrou Laurenčíkovou výstižně a věcně popsaly  nepřijatelné praktiky nějakého Breie a Smetanové, kteří z nevědomosti nebo úmyslně  zaměňují  pojmy za dojmy.

Koala

#10 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nazor...

2012-11-15 20:03

#9: Fagala - Re: Re: Re: Re: Re: Nazor...

http://www.czsk.net/svet/clanky/cr/premiant.html

"U nás se totiž každý, kdo se může naučit číst a psát, také opravdu číst a psát naučí. Je to dáno dlouhodobě vysokou úrovní speciálního školství," uvedl vedoucí školského odboru Jihočeského krajského úřadu Pavel Zeman. I dětem, které mají potíže v běžné škole, totiž nabízí pomocnou ruku řada specializovaných školských zařízení. A tyto školy zaručují, že prakticky každý, komu v tom nebrání vážné zdravotní důvody, si bude moci přečíst knihu či napsat dopis. "V některých jiných evropských zemích ale systém školství zdaleka tak účinně nefunguje a počet analfabetů je tam proto mnohem vyšší než u nás," tvrdí Zeman.

Jestli jsi z toho 1% analfabetů v ČR, o čemž svědčí Tvoje odpovědi, včetně Tvé zmínky o Slovensku a Portugalsku, nemá cenu si vyměňovat názory. Ano, Skandinávie je na úplně jiném levelu, ale podívej se na roční rozpočet na školství ve skandinávských zemích a organizaci inkluzivního vzdělávání - max. 15 dětí ve třídě, 2 učitelé + 1 asistent pedagoga v každé třídě - to je inkluze.

Fagala

#11

2012-11-16 07:26

A jak toto souvisí s nepřijatelnými praktikami iniciátorů petice proti rušení zvláštních škol? Nepravdami a agresivitou, se kterou vystupují se sami znevažují.
Honza Kubát

#12

2012-11-16 12:43

Realitou je, že integrovaní žáci s IVP v Zš, kteří končí školní docházku v 7. ročníku, jsou znevýhodněni při nástupu do učiliště. Nemohou být přijati na obor, kde je nutné ukončené základní vzdělání. Ani nemohou být přijati na obor, kde je nutné potvrzení z poradny o zařazení žáka do speciálního vzdělávání, protože chodili na základní školu. Moji klienti, kteří jsou v takové situaci a jsou to šikovní kluci, byli vzděláváni inkluzivně, ale někdo zřejmě zapomíná, že to nestačí. Takové nedostatky v systému jsou běžné!!! Proč se tomu nikdo nevěnuje??!!!!
A stačí tak málo.
Rád pracuji s různými dětmi dohromady, ale je to velmi náročné. Když vidím současný trend ve školství, tak je mi velmi smutno. Abych se s dětmi dostal na výlet, musím nejdřív požádat žádankou a pak ještě jednou žádankou o proplacení a pak vyučtování, kruciš a ještě napsat plány, jejda nezapoměl jsem se podepsat do knihy příchodů. To bych nedostal za ten den výplatu!!!!!!!!
No realita je taková, že lidí, kteří opravdu pracují s dětmi a něco umí, bude asi ubývat. Dělat takovou práci a ještě se potýkat s takovým protivenstvím shora?
Koukněte se, jak to vypadá u nás, když se stane úřednice ministerstva školství ředitelkou ústavu - http://www.petice24.com/petice_za_odvolani_mgr_hrbkove_hrudkove , přečtěte si prosím komentáře.
Doufám , že budu mít možnost zase pracovat za normálních podmínek. Dnešní systém chrlí množství otitulovaných odborníků, kteří s dětmi neumí a nechtějí pracovat, ale chtějí nás řídit. Jinak by se ve školství neuplatnili!!!! Kde jsou ty doby, kdy řídící pracovník musel být nejprve kvalitní praktik ??? Vrátí se??


#13

2012-11-16 15:19

Dobrý den.
Jsem jeden z rodičů, kteří podepsali petici bez nucení , po zralém zvážení argumentů obou stran a dlouhodobém sledování problematiky, která se mě bytostně dotýká, neboť mám velmi těžce postižené dítě, ale též zdravého a nadaného syna. Ve své reakci na petici zmiňujete, že se nejedná o rušení statutu škol jak pro lehce tak i středně a těžce postižené děti. Pro mě je nejdůležitější, aby si rodič mohl svéprávně rozhodnout, zda nechá své dítě vzdělávát odděleně v jakkoliv pojmenované škole odpovídající dnes praktické či speciální nebo je zařadí do běžné třídy v ZŠ. Protože každé dítě má jiné postižení a potřeby a zodpovědný rodič si umí rozhodnout, co je pro jeho situaci nejlepší.
Můžete mi tedy zcela přísežně a veřejně potvrdit, že nám rozhodně nechcete rušit praktické a speciální školy a že naše i budoucí děti nechcete o možnost vzdělávání v nich připravit? A že se snažíte pouze o zlepšení podmínek pro alternativu zařazení části dětí do ZŠ? Tam je opravdu nedořešených problémů tolik, že byste na ničem jiném pracovat nemuseli.
Prosím též o přesnou a závaznou definici integrace a inkluze, neboť si tyto pojmy leckdo vykládá naprosto intuitivně a neprofesionálně.
Děkuji vřele za odpověď hč
Fagala

#14 Re:

2012-11-17 00:55

#13: hč -  

Je pouhým faktem,  že je ve školách zvláštních a speciálních umístěno mnoho dětí, jejichž rodičům nebylo fakticky umožněno se svéprávně rozhodnout mezi segregovanou speciálkou a školou běžnou, i když si to rodiče přáli. Účinnou cestou k odstranění této diskriminace je transformace zvláštních škol  a zavádění proinkluzivních opatření v běžných školách.

Kamila

#15 Re: Re:

2012-11-17 10:16

#14: Fagala - Re:  

 

Souhlasím a děkuji za Vaše komentáře.
Fagala

#16 Re:

2012-11-17 11:10

#13: hč -  

K Vaší prosbě o přesnou definici integrace a inkluze nechávám prostor publikujícím dborníkům. Integraci a inkluzi určitě není  zařazování a vzdělávání dětí do segregačního prostředí škol praktických a speciálních. V praxi se často objevuje, že  pracovníci speciálních škol vystupují jako někdo, kdo jako jedíný dokáže své žáky (s nedůstojným detailním popisem postižení ) integrovat do společnosti. Vděčnost rodičů těmto spasitelům pak nebere konce. Výsledkem je absolvent segregovaného  vzdělávání, jehož minimálně sociální omezení už nikdo nenapraví.

Gordon Brei

#17 Přjetí u premiéra

2012-11-17 13:11

Včera, t.j. 16.11.2012, v 15 hodin přijal pan premiér ve své kanceláři Mgr. Janu Smetanovou, PaedDr. Jiřího Pilaře a Mgr. Gordona Breie. Potvrdil nám, že se mu nelíbí rasově motivovaná kampaň proti základním školám praktickým, a také to, že transformace školství a Draft - Plán opatření nejsou konzultovány s odborníky z praxe. Diskuze s odborníky z praxe, která dosud prakticky neexistovala, by měla být ze strany vládní zmocněnkyně pro lidská práva a Agentury pro sociální začleňování zahájena na základě dopisu, který bude na doporučení pana premiéra odeslán vedoucímu Úřadu vlády ing. Lubomíru Poulovi během příštího týdne autory otevřeného dopisu premiérovi a petice proti rušení praktických škol. Pan premiér nás dále ubezpečil, že cílem vlády rozhodně není rušení základních škol praktických, jak je uvedeno v dokumentech "Strategie boje proti sociálnímu vyloučení" a "Draft - Plán opatření k naplňování rozsudku D.H. versus Česká republika". Panu premiérovi byly osobně a písemně předány připomínky k druhému dokumentu, a byl upozorněn na to, že některé body obsažené v tomto dokumentu mohou být protiprávní. To jak má vypadat inkluze je pěkně, i když velmi stručně popsáno v příspěvku č. 10 od "Koaly", a zde je popsána integrace a inkluze poněkud podrobněji http://www.muzes.cz/aktuality/tema/diskuse-o-integraci-a-inkluzi-pokracuje/. Další přijetí autorů petice je naplánováno na pátek, 23. 11. 2012, a to na MŠMT u Mgr. Jakuba Stárka.


Nepřihlášený uživatel

#18 Re: Přjetí u premiéra

2012-11-17 14:44

#17: Gordon Brei - Přjetí u premiéra 

A jak toto souvisí s nepřijatelnými praktikami iniciátorů petice proti rušení zvláštních škol? Nepravdami a agresivitou, se kterou vystupují se sami znevažují. Zkušenosti odborníka  na vzděláváním dětí s postižením na: http://www.muzes.cz/aktuality/tema/vanda-hajkova-univerzalni-recepty-neexistuji/

Fagala

#19 Re: Přjetí u premiéra

2012-11-17 15:20

#17: Gordon Brei - Přjetí u premiéra 

Ten, kdo umí číst a uvažuje, tak pochopil, že přesně ve smyslu článku doktora Jankovského, na který odkazuje ve svém příspěvku Gordon Brei, směšují jablka s hruškami autoři Petice proti rušení praktických škol (Brei, Smetanová). A proti tomuto nepřijatelnému fabulování vystoupily Mgr. Baxová a Mgr. Laurenčíková.

Gordon Brei

#20 Re: Re: Přjetí u premiéra

2012-11-17 18:56

#19: Fagala - Re: Přjetí u premiéra

:-) Ano, proto jsem tam odkaz na tento článek dal, protože dr. Jankovský jasně napsal, kdo to ovoce v košíku plete. Fagalo, jste opravdu legrační. Mluvíte do toho, čemu nerozumíte, jak to ostatně činí i autorky prohlášení, a když se Vás někdo zeptá na jednoduchou konkrétní otázku, co je to integrace a inkluze, odkazujete tazatele na odborníky. Dovolte mi pochybovat o tom, že poznáte jablko od hrušky. A možná by nebylo od věci se nám představit?

Gordon Brei

#21 Re: Re: Přjetí u premiéra

2012-11-17 19:05

#18: - Re: Přjetí u premiéra

S paní docentkou naprosto souhlasím, to co píše je 100% pravda. Jenom mi, prosím Vás, konkrétně napište jedinou nepravdu, kterou uvedli autoři petice a v čem konkrétně spočívá jejich agresivita?


Nepřihlášený uživatel

#22 Re: Přjetí u premiéra

2012-11-18 12:57

#17: Gordon Brei - Přjetí u premiéra 

Arogance až sprostota osob píšících pod Gordon Brei a Koala jsou tak dominantní v jejich projevech, že mne to vede k přesvědčení, že Gordon Brei = Koala. 

Fagala

#23 Brei není oprávněn mluvit za odborníky

2012-11-18 13:14

Autoři petice proti rušení praktických škol v úvodu petice uvádí, že „drtivá většina odborníků z praxe, zákonných zástupců, ale například i lékařů a psychologů se kloní k názoru, že je vhodné pro tyto děti se speciálními vzdělávacími potřebami zachovat možnost vzdělávání ve škole samostatně zřízené pro tento typ postižení a zároveň se postarat o žáky dlouhodobě neúspěšné ve vzdělávání, kteří se během pobytu v běžné škole setkávají permanentně s neúspěchem, který posléze obyčejně ústí do jejich frustrace a bez odborného zásahu končí únikem ze vzdělávání. Mezi tyto žáky patří i děti se sociokulturně znevýhodněného prostředí. Zakazovat rodičům volbu jiné než běžné základní školy pro své děti je nedemokratické“.
Kde berou autoři petice tu drzost napsat, že drtivá většina odborníků z praxe…. Takto formulovat by bylo možno pouze tehdy, pokud by vyjmenovali všechny odborníky z praxe a potom označili ty, kteří takto smýšlejí, přičemž drtivá většina je pro mne nejméně 76 %. A totéž udělat u dalších skupin (zákonní zástupci, lékaři, psychologové, …). Namísto toho pan Gordon Brei a spol. jen plácají. Je třeba odlišovat pojmy a dojmy. Pokud budeme nazývat věci pravými jmény, zjistíme, že většina rádobyodborníků zastávajících názory pana Gordona Breie(směřující v konečném důsledku k segregaci při vzdělávání, která má za následek celoživotní sociální vyloučení) sleduje svými aktivitami výlučně svůj ekonomický zájem (zachovat si svá teplá a pohodlná místa).
Pan Gordon Brei nabádá k počítání. NERV, SVĚTOVÁ BANKA, DELOITTE ale i další expertní subjekty vycházejí z reálných ekonomických dat, které jednoznačně uzavírají, že segregační (mimo hlavní proud) vzdělávání je neporovnatelně dražší než vzdělávání integrační (inkluzivní).
Jak vypadá v reálu vzdělávání ve speciálkách? Malotřídky, kde je ve třídě fakticky průměrně 4-7 dětí, na ně 3 pedagogové, stážisté/praktikanti, takže to vychází často i více než 1 osoba podpory na žáka. Tito učitelé s dětmi zpívají, malují, tancují, tolerují nízkou úroveň vědomostí a schopností. Tato úroveň vzdělání (tancování, zpívání, malování) není dostatečná ani pro nejzaostalejší kmeny v rovníkové Africe a není dostatečná ani v ČR. Kromě toho neexistuje žádná skutečná kontrola vzdělávacího procesu ve speciálkách. Takže v konečném důsledku je stav vědomostí žáků závislý na ochotě konkrétního pedagoga odvést za svoji nemalou odměnu alespoň nějakou práci.
Jaké jsou reálné výsledky při segregačním vzdělávání ve speciálkách? Takto vzdělávané děti jsou připraveny pro život tak, že po ukončení docházky zůstávají doma a hlavně na systému dávek. Závěr: vzdělávání ve speciálkách je sice extrémně drahé, zato však naprosto neefektivní.
Zkušenost z praxe: děti, které měly v období mateřské školy významně lepší prognózu vývoje a absolvovaly speciální školu, jsou v dospělosti méně úspěšné v běžném životě než děti s těžkým postižením a nepříznivou prognózou, které prošly integrací v běžné škole.
Strategie boje proti sociálnímu vyloučení v žádné své části neobsahuje opatření, které by mohlo jen naznačovat ohrožení možnosti vzdělávání dětí s postižením ve škole samostatně zřízené pro postižení nebo zákaz rodičům volby jiné než běžné školy. Vedle těchto nepravd/lží se autoři petice dostávají se svými dezinformacemi ještě dál, a to když tvrdí, že naplnění inkluze mohou zajistit zejména základní školy praktické (bývalé zvláštní školy). Inkluzivní vzdělávání je definováno jako uspořádání běžné školy způsobem, který může nabídnout adekvátní vyučování všem dětem bez ohledu na jejich individuální rozdíly, přičemž nezáleží na druhu speciálních potřeb ani na úrovni výkonu žáků. Strategie boje proti sociálnímu vyloučení obsahuje také popis opatření, která směřují k zajištění inkluze v praxi. Pokud někdo lobuje za zachování praktických škol jako nástroje pro naplnění inkluze, tak v tom lepším případě neví o čem hovoří, v tom horším mlží či přímo lže.
Útoky na odborníky, kteří si zaslouží úctu a úspěšně praktikují společné vzdělávání, konstruování katastrofických scénářů co bude když by bylo apod., násobné vykřičníky za oslovením a hesly, ukájení se návštěvou u premiéra a množstvím petičních podpisů od osobně zainteresovaných (speciální pedagogové praktikující ve speciálních školách) a dezinformovaných (zmanipulovaní nebo lidé, kteří nedokáží objektivně vyhodnotit) nejsou již projevem pouhé agresivity, ale vypovídají přinejmenším o duševní nevyváženosti a pochybnostech o duševním zdraví. Pokud se takováto osoba živí ve veřejném školství a pracovní dobu využívá k naplňování svých egoistických chorobných potřeb, vyplácením odměny za vykonanou práci v rámci veřejné služby dochází k zneužívání veřejných prostředků.
Pan Gordon Brei a jemu podobní nemohou být ve svých snahách úspěšní. Je tomu tak proto, že existují dokumenty jako Základní listina práv a svobod, Úmluva o právech dítěte, Úmluva o právech osob s postižením, antidiskriminační zákon a další. Pokud je ČR právním státem, není jiná cesta, než že ČR k naplnění svých závazků zajistit všem dětem nediskriminační vzdělávání učiní i takové kroky, jako je zrušení místa panu Gordonovi Breieovi.
Pan Gordon Brei není oprávněn se prezentovat jako mluvčí odborníků na integraci či inkluzi.

blanka

#24 Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky

2012-11-18 20:09

#23: Fagala - Brei není oprávněn mluvit za odborníky

Fagalo, píšete snůšku demagogických blábolů.

Fagala

#25 Re: Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky

2012-11-18 23:07

#24: blanka - Re: Brei není oprávněn mluvit za odborníky 

 Jen mi prosím Vás napište, v čem spatřujete blábol - konkrétně.