Kokorinska draha 076


Nepřihlášený uživatel

/ #36

2014-10-02 08:44

Oblast mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem, také přímo okolí Mšena je oblíbeným turistickým cílem. I cílem našich výletů. K těm už neodmyslitelně patří i cesta vlakem. Se smutkem a nelibostí jsme přijali zprávu, že kvůli neuspokojivému technickému stavu trati zde byl přerušen provoz. To nebylo možno provést opravy včas? Dovolil by si někdo ze stejných důvodů na neurčito zavřít silnici? Asi by se u místních i návštěvníků se zlou potázal. Přejeme si tedy, aby se v případě opravy trati postupovalo spravedlivě, aby byla rekonstruována a znovu uvedena do provozu co nejrychleji. Náhradní autobusová doprava je jen provizorní a nedokonalé řešení. Silnice jsou věčně ucpané a nebezpečné. Stovky lidí ročně na nich umírají.Vyřadit mnohem bezpečnější železnici z provozu znamená nést přinejmenším morální zodpovědnost za ty mrtvé. Přál bych si, aby dráha byla nejen opravena, ale modernizována tak, jak se zcela běžně modernizují silnice, aby bylo možno zvýšit traťovou rychlost a tím i konkurenceschopnost dráhy. Naopak si nepřeji, aby byly stále omílány argumenty o nemodernosti regionálních tratí, argumenty účelové, farizejské, které nemají sloužit ničemu jinému, než postupné destrukci železniční sítě, jedné z nejhustších v Evropě, na kterou jsme mohli být právem hrdi. Věřím, že doba regionálních tratí opět přijde a že je třeba se na ni připravit, právě tou modernizací - nelze se prostě donekonečna tvářit, že ty každoroční stovky mrtvých na silnicích, přese všechna stavební, organizační a mnohá další opatření ke zvýšení bezpečnosti!, jsou něčím normálním a že se s tím nedá nic dělat.