Petice proti sloučení Masarykova gymnázia a SZŠ Vsetín

Michael Konečný
Autor této petice

/ #27 Re: Re: Re: Petice sloučení Masarykova gymnázia a SZŠ Vsetín

2013-04-20 18:14

#23: Mgr. Pavel Hrnčiřík - Re: Re: Petice sloučení Masarykova gymnázia a SZŠ Vsetín

Vážený pane Hrnčiříku,

těší mne, že se tolik zajímate o problematiku sloučení. Stejně tak mám radost, že postujete toto Vaše vyjádření na všechny komunikační kanály, kde je to jen možné.

Byl bych také rád, kdybyste mi aspoň na jednom z nich dokázal odpovědět na otázky k Vašim argumentům, které jsem Vám položil v reakci na Váš příspěvek na Facebooku reagoval již toto odpoledne:

- zachování zdravotnických oborů ve Vsetíně (v případě nesloučení zcela doborovolně vyklízíme pole zlínské škole);
Odkud vlastně vychází obava o zaniknutí zdrav. oboru na Vsetině? Tento dotaz nám nikdy nebyl dostatečně zodpovězen. Pan ředitel Vymětal má dle vlastních slov prý v současné době "přeplněný stav".

- možnosti užší spolupráce sloučených subjektů se zahraničními partnery (zdravotnická škola je na tom v této oblasti mnohem lépe než gymnázium);
Tento argument dokážu pochopit. Chybí mi však informace, o jaké partnery se jedná. (Pochybuju, že by měli žáci gymplu zájem o inkubátory, nemocniční lehátka....)

- ekonomické důvody (provoz jednoho subjektu vzniklého sloučením dvou škol bude ekonomicky méně náročný);
Kolik se přesně ušetři? Stojí to opravdu za to? Tato analýza naprosto chybí.

- lepší vybavení odborných učeben v rámci jednoho sloučeného subjektu
Kterých? Přiznám se, že neznám detailně obory na zdravotní škole, proto by mě zajímalo, jaký je jejich průnik s obory gymplu?

- otevřenost sloučeného subjektu vůči městu, regionu.... (domnívám se, že je lepší budovat školu otevřenou s širokou nabídkou vzdělávacích příležitostí, s kvalitním personálem kvalifikovaným v celém spektru odborností)
Nerozumím, co myslíte slovem "otevřenost"? Chcete říct, že současné subjekty jsou vůči městu, regionu uzavřené? Jestli ano, proč tomu tak je?
Dle pana ředitele zůstanou obory gymplu i zdravotní školy zachovány. Jak se tím tedy rozšíří vzdělávací příležitosti ve městě?

Co se týče hlasování mezi zaměstnanci školy: Panu řediteli se jej prý podařilo provést tak, že byla přítomna většina ze zaměstnanců na pozicích uklízečka, kuchařka..., na které před byl prý před hlasováním vivinut nátlak, aby hlasovali pro, naopak z učitelského sboru prý byl přítomen málo kdo. Toto je však informace, kterou - ač se ke mně dostala nezávisle z vícero stran - nemůžu ničím podložit, proto ji bohužel nemůžu použít jako argument.
I kdyby tomu tak však nebylo, ptám se:
Jak je možné, že o tak významném rozhodnutí nemuseli hlasovat VŠICHNI učitelé?
Jak je možné, aby měli zaměstnanci školy na pozicích uklízečka, kuchařka apod. v tomto procesu stejné slovo, jako učitelé?
Nemám nic proti nepedagogickým zaměstnancům, jen si nemyslím, že se většina z nich vůbec nějak zajímá o to, co se na škole učí.

Předem děkuje za vaši odpověď
Michael Konečný