SEBRALI JSTE NAM AUTOBUS - VRATTE NAM AUTOBUS 123

Kateřina Adámková
Autor této petice

#26 Re: Proč by měl jezdit autobus podél tramvají?

2013-01-07 16:02

#1: Nejsem ze Šmukýřky - Proč by měl jezdit autobus podél tramvají? 

 123 bus nejezdil podél tramvají, mají jinou trasu a jiné zastavky. Pouze Anděl je stejná zastávka jako u tramvají.

Tuhle blbost šíří Ropid a magistrát.

Kateřina Adámková
Autor této petice

#27 Re: stížnosti ROPIDU

2013-01-07 16:16

#24: K. - stížnosti ROPIDU 

 PROSÍM, PIŠTE VŠICHNI ROPIDU I NOSKOVI, TO JE NÁMĚSTEK PRO DOPRAVU NA MAGISTRÁTU A POSLANCUM

Patrně jsou těžko chápaví, protože velké protesty přes půl roku s nimi nehnou.

poslance najdete na www.napistejim.cz

sanoj rtep

#28 Či hlas má v české společnosti větší váhu?

2013-01-08 10:53

ROPID a statni urednici maji odkryt presny postup vypoctu (vc. vysvetleni dosazenych promennych) avizovanych uspor v MHD. Soucasne je dulezite relevantni uredniky zavazat/motivovat hmotnou a majetkovou odpovednosti za komplexni rozhodovani, ktere je treba vyhodnotit, arbitrovat a po zasluze "odmenit". Napr. ztratova OPEN CARD (naklady ~2 mld.)vs. uspory "optimalizaci" linek vs. zajisteni dustojnych podminek ridicu MHD (nejen v hl. m.) vs. odmeny statnich uredniku vs. dotace na MHD (ktere brani volne soutezi), cimz se "zjednoduseny" kruh uzavira. Pohledy na linku 123 se budou vzdy lisit. ROPID to vidi z Moravy jinak nez Kosirak a naopak. Kosirak pametnik vi, ze tohle uz tu bylo. Z historie vime, ze tramvajovou drahu na Smichov postavil tovarnik, aby dostal lidi levne do podniku. Otazka dostupnosti 12 vs. 30 min na metro je z pohledu lidi zijicich v pohranici nebo na horach asi nepodstatna. Urednik ale stejne vi, ze kdyz si clovek nemuze vybrat, tak se musi prizpusobit... Jeste se totiz nestalo, aby "neco nejak nedopadlo". Jako obycejny Kosirak chci mit jiste komfortni dopravni obsluznost. Kdybych ale bydlel jinde, nebudu rozumnet tomu, ze urednici za poslednich 20 let nedokazali zajistit spojeni ulici Na pomezi, ale dovoli zastavet cele udoli puvodnich zahr. kolonie. Chudy urednik s politicky orientovanym vedenim se asi nikdy nerozhodne podle potreb starousedliku, at uz zazni oduvodneni jakkoliv. Posledni oficialni vymluva k "jinemu roznodnuti" z pater nejvyssich je, ze "cas nam ukaze". Kdo ma mit cas (cas = penize) investovat do "experimentu"? Nechci ani pomyslet, jak nam urenici zanedlouho budou zduvodnovat extremni narust nakladu na dodavky vody - neschopnost uredniku (z duvodu nekompetentni castecne privatizace VaK) vyresit cistirnu odpadnich vod v Praze. Nemam iluze, ze tu obycejny smrtelnik ma sanci donutit uredniky/politiky k racionalnimu zastupovani v zajmu volice.
VK

#29

2013-01-09 08:14

Obvzláště kuriozní je večerní doprava s intervalem 30 minut. Příbuzní z našeho košířského kopce si dojíždějí pro svě rodiné příslušníky auty na Plzeňskou. Cesta se dá realizovat i pěšky vzdálenost je sice pouhé 2,3 km, ale převýšení je 90 metrů(využít se dá 230 schodů a několika strmých stoupání). Lákavá je i nabídka taxislužby (150 Kč do poloviny kopce) což některé dívky vzhledem k bezpečnosti trasy akceptují. Zůstat čekat na místě je také lahůdka i když je tu již přístřešek.

Nepřihlášený uživatel

#30 Re: Re: stížnosti ROPIDU

2013-01-09 18:09

#25: - Re: stížnosti ROPIDU

No tak jestli odepsali tohle tak to je na přesdržku.


Nepřihlášený uživatel

#31 Odpověď ROPIDU

2013-01-10 11:37

Jelínek Miloš (jelinek.milos@ropid.cz)
RE: 08035/12 F Linkové vedení (podnět z webu)
2. 1. 2013, 10:27:06
Komu: KaniaPetr69@seznam.cz
Kopie: Havlová Marie
g
Vážený pane Kania,

prověřovali jsme Vaši připomínku ke zkrácení linky 123. Tato linka byla v úseku Kavalírka - Anděl vedena více než 2 km v přímém souběhu s tramvajovou tratí v Plzeňské ulici (roční úspora ze zkrácení linky činí cca 5 mil. Kč). K návrhu na zkrácení autobusové linky 123 do trasy Kavalírka - Šmukýřka napomohla také tramvajová trať v Plzeňské ulici, která má dostatečnou kapacitu. Při rekonstrukci tramvajové trati byl zrušen podchod a nahrazen přechodem pro chodce se světelnou signalizací, který na jednu stranu neznamená bezkolizní křížení chodců a vozidel, na druhou stranu odpadl večer temný kout, který museli používat chodci mezi chodníky nebo při cestě z nebo na nástupní ostrůvek tramvaje. Pro hůře pohyblivé osoby odpadla bariéra v podobě schodů podchodu. Matky s kočárky i starší nebo hůře pohybliví občané tak mají k dispozici přestupní uzel se signalizovaným přechodem pro chodce přes komunikaci Plzeňská, který propojuje tramvajové i autobusové zastávky. Blízkost tramvajové a autobusové zastávky přitom nabízela nynější řešení v tomto uzlu. Linka 123 byla původně provozována pouze v trase z Kavalírky na Šmukýřku. Po dokončení linek metra v centru města a jejich prodloužení do nejzatíženějších okrajových částí Prahy došlo k uvolnění části autobusů, vázaných na napaječových linkách k metru. Tehdejším standardem se tak stalo přímé spojení k metru ze zástavby na celém území Prahy (vyjma málo osídlených oblastí, svým charakterem připomínajícím samoty - například z údolí podél radotínských lomů a čtvrti Zadní Kopanina). V současné době jsou však požadavky na úsporu autobusové dopravy a efektivnější využití všech kapacitních kolejových systémů města (železnice, metro, tramvaj), které mají dostatečnou kapacitu a nabídku spojů. Díky zkrácení trasy bylo možné vyhovět požadavku zdejších obyvatel a zkrátit intervaly linky 123 o víkendu (kromě neděle večer) ze 30 na 15-20 minut.

Přes zastávku Kavalírka jezdí 3 tramvajové linky (9, 10 a 16) celodenně a celotýdenně, linka 4 je posiluje v pracovních dnech. Nabízejí mnohem větší souhrnnou kapacitu, než linka 123. Pravděpodobnost, že si cestující na Andělu v dopravním prostředku sedne, nebo alespoň pojede "kulturněji", je mnohem větší u tramvaje, než u jednoho autobusu, který byl navíc využíván i cestujícími jedoucími pouze na Klamovku nebo Kavalírku. Nyní linka 123 obsluhuje pouze místní oblast Cibulky a Šmukýřky.

Dodáváme, že ukončení linky na Kavalírce muselo být řešeno také v souvislosti se sociálním zařízením pro řidiče, které se nachází u manipulační zastávky od Šmukýřky. Co se týče návazností linek 167 a 123, zde se je koordinovat nějakým způsobem neplánuje, neboť alespoň v určitých obdobích jsou navrhnuty koordinace a přestupy na/z některých spojů tramvajových linek na Plzeňské ulici, jelikož páteřní dopravou po této ulici jsou právě tramvaje. Linka 167 je ve špičkových obdobích na hranici své kapacity a není příliš vhodné, aby byla přetěžována cestujícími, kteří jedou pouze v úseku Anděl - Kavalírka, kde je dostatečná nabídka tramvajovými spoji. Samozřejmě je také jasné, že není možné vyprojektovat návaznosti z každé soupravy tramvaje na každý autobus 123, neboť nemají shodné intervaly. Po Plzeňské ulici projede ve špičce pracovních dní za 1 hodinu cca 38 tramvajových souprav, zatímco během této doby linka 123 jede pouze 6x. Tedy některým cestujícím vyjde přestup na kratší dobu, některým na delší dobu.

Realizované dopravní opatření v síti autobusů Pražské integrované dopravy na území hlavního města bylo provedeno na základě provedených přepravních průzkumů. Bylo využito přestupního tarifu PID, jehož možnosti byly zvýšeny v roce 2011, kdy byly zrušeny jízdenky s omezenou přestupností, které znemožňovaly hlubší optimalizaci provozu linek. Cílem opatření bylo především omezení souběhů autobusových linek a dle schválených Zásad dopravní politiky hl. m. Prahy je preferována páteřní kolejová doprava z důvodů ekologických, ekonomických i z pohledu zhodnocení realizovaných investic do kolejové infrastruktury. Právě omezení souběhů bylo hlavním důvodem pro zkrácení linky 123.

Pro usnadnění přestupu byly v říjnu 2012 upraveny přestupní vazby mezi tramvajemi a linkou 123 a vylepšena návaznost o víkendu a ve večerním období. Tramvajová linka 16, která je přednostně navázána na autobusy linky 123, nabízí dostatečnou kapacitu pro cestující z oblasti Cibulky. Na základě žádosti MČ Praha 5 byl instalován přístřešek na zastávce Kavalírka ve směru z centra. Dodáváme ještě, že z Cibulky je možné v pracovních dnech využít každou cca 1 hodinu přímou vlakovou linku S65 do zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí. Obdobně i v opačném směru.

Tržby z jízdného pokrývají cca 26 % nákladů na zajištění dopravní obslužnosti na území Prahy. Zbývající část je kryta na základě smluvních vztahů s dopravci z rozpočtu hl. m. Prahy včetně slev nařízených státem. V současné době, kdy je pražský rozpočet maximálně napjatý, musí město sáhnout k optimalizačním opatřením v síti veřejné osobní dopravy, tak aby bylo možné zajistit potřebný rozsah dopravní obslužnosti. Proto je potřeba na některých místech se souběžnými druhy doprav upřednostnit jeden z nich. Z nucených úspor se tak o cca 4 % snižuje potřebná provozní dotace. Rozpočet hlavního města Prahy počítá pro rok 2013 se snížením dotace v kapitole Doprava o několik set milionů korun a je nezbytné úspory hledat.

O prodloužení linky 123 do zastávky Na Knížecí se tak na základě koncepce projektování dopravy, sítě linek, rozpočtu hl. m. Prahy a výsledků dosavadních přepravních průzkumů neuvažuje. Litujeme, že Vám nemůžeme podat příznivější zprávu. ROPID provádí v oblasti ověřovací přepravní průzkumy, na jejichž základě je i nadále situace sledována a vyhodnocována.


S pozdravem a přáním příjemného dne


Miloš Jelínek
Zástupce vedoucího odboru marketingu
ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy
Rytířská 10, PRAHA 1

tel.: +420 234 704 534
mobil.: +420 602 473 414

Nepřihlášený uživatel

#32 Re: Odpověď ROPIDU

2013-01-10 20:50

#31: - Odpověď ROPIDU

Popis
Zkrácení linky do stanice Kavalírka mě způsobuje potíže. Při cestě do zaměstnání mám o jeden přestup více. Autobus č. 167 odjíždí téměř vždy před příjezdem autobusu č.123 a tak musím zbytečně čekat. Velice nepříjemné je přestupování po cestě domů s těžkým nákupem. Doba cestování se mě prodlouží zhruba o 15 minut. V sobotu a v neděli je úplně k ničemu častější interval. Do zastávky Kavalíka přijedu ze Smíchova tramvají nebo autobusem 167 po odjezdu autobusu 123 směrem na Cibulku a stejně musím čekat. Pokud autobus 123 jezdil od Anděla a měl interval 30 minut, tak jsem si načasoval příchod k autobusu načas a bez přestupu jsem dojel do Košíř. Šetřete tam kde se má ( zlaté padáky, OPEN Card ) a ne na každodenních cestujících. Čest práci

Jméno
Petr Kania

E-mail
KaniaPetr69@seznam.cz

jedna ze Smíchova

#33

2013-01-10 22:52

Mám kamarádku bydlící poblíž stanice Průchova. Je ji 70 let... Hlava OK, s tělem je to trošku horší...
Jsem ze Smíchova a přesně vím, co znamená přesedání na Kavalírce.... Nejen pro ni, ale pro každého méně pohyblivého, maminly s kočárky, kohokoliv, kdo jede večer... a kvůli toleranci tramvajového jízdného řádu mu 123 ujede před nosem (další jede za půl hodiny...). U Anděla se dalo alespoň schovat a sednout si v Novém Smíchově.
Zrušení 123 k Andělu je sprosťárna nejvyššího řádu.
jenny

#34

2013-01-11 13:31

Změny v dopravě v Praze jsou ohavné a poškozují jak Pražany tak i venkovany. Konkrétně autobus 123 je vrcholem barbarství.
jeník

#35 Re: Či hlas má v české společnosti větší váhu?

2013-01-11 13:55

#28: sanoj rtep - Či hlas má v české společnosti větší váhu?

U nás na Moravě se říká " Za peníze v Praze dům"  já dopisuji, vily za úplatky. Ten R. musel dobře mazat.

janinka

#36 Re:

2013-01-11 14:01

#29: VK -

Když jsem jela z vnučkoi s Národního divadla, musela jsem z tramvaje co se nastupuje za rohem ND vysednout u Výstaviště a přesednout  na tutéž tramvaj s totožným číslem na jiné straně vozovky abych se dostala směrem na Košíře.

Absolutní nechutný humus, líní úředníci, kteří integrované dopravě vůbec nerozumí a spoléhají se na firmu, která jen zinkasovala za tento pasvil prachy. Sakra , je to pro lidi nebo pro koho ?! A to nemluvím ani o cizincích, kteří pobíhají jak nadopované včely a bloudí Prahou, drahou. To je výsledek namátkové práce zastupitelů a jejich poslušných úředníků.

janinka

#37 Re: Re:

2013-01-11 14:02

#36: janinka - Re:

" z ND" , prosím omlivte peklepy, jsem rozčilena.

Haník

#38 Re: Re: stížnosti ROPIDU

2013-01-17 14:24

#25: - Re: stížnosti ROPIDU 

 Mám stejnou zkušenost, a ještě k tomu mi bylo doporučeno používat pro dopravu na Smíchov vlak z Cibulky! To už je arogance neskutečná. Zkrácením linky  123 prý ušetřili a basta, o zpětném prodloužení se neuvažuje :-(

Máme prý využívat kapacitně dostačující tramvajové spojení, ovšem už nikdo nedomýšlí, že tramvaje jsou přeplněné už z Řep. Ono to vlastně nikoho z Ropidu nezajímá, proč taky, že?

Michal Novák

#39 Na Knížeci

2013-01-21 10:26

Nevím, nakolik je diskutujícím známa následující skutečnost. Je natolik závažná (a má souvislost se zhoršením veřejné dopravy v horních Košířích), že by bylo dobré ji zahrnout do vidění věci v kontextu. Ropid pracuje salámovou metodou, na jejímž konci mají být mnohem větší hrůzy. Ty vycházejí jednak z upřímného přesvědčení dvou jedinců (pánové z Ropidu Procházka a Jareš), že konají dobro a vytvářejí úspory (dobrem nakazili i neschopného a reality neznalého radního pro dopravu Noska a o úsporách také víme, jak to nakonec je), a jednak z plnění vyšších zájmů. Jedním z nich je opuštění autobusového terminálu Na Knížecí. Mocný a vlivný developer právě v tomto prostoru má své zájmy. Proto úkol zní postupně zde eliminovat provoz. Linky 123 a 130 už dojely, chystá se obludné spojení linek 191 a 253 do jedné "megalinky" (Petřiny - Na Beránku, s výhledovým protažením až na letiště místo linky 179) - na spolehlivost provozu cestující mohou zapomenout. Na stole je i spojení linek 167+125 (v jedné variantě), v druhé, že po dostavbě metra do Motola 167 k Andělu nepojede vůbec a bude jen místní linkou pro Homolku. Samozřejmě celá věc má paradoxní pointu: zatímco 123 byla zkrácena kvůli údajnému souběhu s kolejovou dopravou, v tichosti se chystá souběh autobusů se čtyřmi tramvajovámi linkami a dokonce i metrem mezi Smíchovským nádražím a Andělem.

Nepřihlášený uživatel

#40 Re: Na Knížeci

2013-01-26 14:08

#39: Michal Novák - Na Knížeci

ach jo, tak jestli je to takhle, nemá cenu se dál snažit.

Kateřina Adámková
Autor této petice

#41 Re: Re: Na Knížeci

2013-01-29 11:23

#40: - Re: Na Knížeci 

 VŽDYCKY SE MUSÍME SNAŽIT POKUD NĚCO CHCEME.  Ti druzí mají moc a peníze a styky a bezohlednost a lhostejnost... a tím nám ztěžují život.

Dnes 29.1.13 máme 1371 podpisů od lidí, kteří se nevzdávají, jednala jsem osobně s Noskem, kolega osobně Noska interpeloval. JE NUTNO POKRAČOVAT. Prosím pomáhejte a nevzdávejte se.


Nepřihlášený uživatel

#42 Re: Re: Re: Na Knížeci

2013-01-29 22:54

#41: Kateřina Adámková - Re: Re: Na Knížeci

věřte, že pomáhám, psala jsem ropidu (teď čekám na odpověd, ale předpokládám, že pošlou tu samou zkopírovanou zprávu jako všem- jen s malými obměnamy) i Noskovi, petici jsem podepsala. ale pokud plánují zrušit Knížecí jako autobusové nádraží ...

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2013-01-31 09:04



Nepřihlášený uživatel

#45

2013-02-05 11:52

VRATTE NAM AUTOBUS 123

Nepřihlášený uživatel

#46

2013-02-05 12:01

autobus 123 musí jezdit od metra!

Nepřihlášený uživatel

#47

2013-02-05 17:17

Tato změna velmi komlikuje cestování do centra, jak pro pracující, tak především pro staré lidi a maminky s dětmi.

Nepřihlášený uživatel

#48

2013-02-13 18:28

Chci jezdit na Šmukýřku od metra, prosím.

Nepřihlášený uživatel

#49

2013-03-09 10:49

Je to nehoráznost,jakým způsobem naši radní a jim podobní uvažují,jsou ti kteří jsou placeni z našich daní a mají se starat o to co občané by chtěli a co potřebují,co jim usnadní život a ne vše převádět na peníze,poukazovat na minulost ta je už dávno překonána, to by taky mohli chtít ,abychom prali na valše a ne používat pračku,je to výsměch potřebám zejména starším lidem.Kdy se lidi konečně probudí a takovéto osoby pošlou do propadliště dějin,fůj fůj tomuto přístupu
nespokojený obyčejný občan

#50 Předmět

2013-03-09 11:39

Napsat komentář...Ještě se musím vrátit k tomuto tématu,není to zas taková doba co se slibovalo propojení této linky i opačným směrem tedy do Jinonic také k metru,ale to ještě nevládly peníze,jak je to nyní,to ,že zde není takřka žádná možnost nákupu,to snad není nikde, na celém kopci nic kloudného k nákupům jen dva nebo tři zoufalci,kde je vše tak předražené,že se tam chodí jen z nouze,to nikoho taktéž nezajímá,jejich zájem je jen ,kde je ještě volné místečko tam postavíme další bytovou zástavbu,tak přibývají další a další domy bez jakéhokoliv zázemí což dříve byla povinnost každého hromadného stavitele postarat se občaskou vybavenost,to co dovedou tito je ,že nám seberou možnost alespoň bez problému dojet někam nakoupit,přál bych těmto lidem ,aby si to odzkoušeli sami,být skoro nemohoucí,celý život makat a na starý kolena ještě samé stížení běžných věcí.To jak si asi oni nevidí jezdí služebními auty od baráku k baráku.To,že přibylo tisíce lidí zde na kopec je nezajímá.Asi si to nebyli ani okouknou jak je autobus našlápnutý lidmi k prasknutí.Proč nezrušili linku 167 na Kotlářce, tak též tam jezdí tramvaje.To by lidi vynesli v zubech.Kdyby zde bydlel někdo z vlivných tak se nic nerušilo.Doufám,že někdo bude s naší situací soucítit a napraví to.Vím ,že finance jsou dnes vše okolo se vše točí,je jasný,že se musí ušetřit na obyčejných lidech tak aby mohli pobírat statisícové platy.