SEBRALI JSTE NAM AUTOBUS - VRATTE NAM AUTOBUS 123
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#31 Odpověď ROPIDU2013-01-10 11:37Jelínek Miloš (jelinek.milos@ropid.cz) RE: 08035/12 F Linkové vedení (podnět z webu) 2. 1. 2013, 10:27:06 Komu: KaniaPetr69@seznam.cz Kopie: Havlová Marie g Vážený pane Kania, prověřovali jsme Vaši připomínku ke zkrácení linky 123. Tato linka byla v úseku Kavalírka - Anděl vedena více než 2 km v přímém souběhu s tramvajovou tratí v Plzeňské ulici (roční úspora ze zkrácení linky činí cca 5 mil. Kč). K návrhu na zkrácení autobusové linky 123 do trasy Kavalírka - Šmukýřka napomohla také tramvajová trať v Plzeňské ulici, která má dostatečnou kapacitu. Při rekonstrukci tramvajové trati byl zrušen podchod a nahrazen přechodem pro chodce se světelnou signalizací, který na jednu stranu neznamená bezkolizní křížení chodců a vozidel, na druhou stranu odpadl večer temný kout, který museli používat chodci mezi chodníky nebo při cestě z nebo na nástupní ostrůvek tramvaje. Pro hůře pohyblivé osoby odpadla bariéra v podobě schodů podchodu. Matky s kočárky i starší nebo hůře pohybliví občané tak mají k dispozici přestupní uzel se signalizovaným přechodem pro chodce přes komunikaci Plzeňská, který propojuje tramvajové i autobusové zastávky. Blízkost tramvajové a autobusové zastávky přitom nabízela nynější řešení v tomto uzlu. Linka 123 byla původně provozována pouze v trase z Kavalírky na Šmukýřku. Po dokončení linek metra v centru města a jejich prodloužení do nejzatíženějších okrajových částí Prahy došlo k uvolnění části autobusů, vázaných na napaječových linkách k metru. Tehdejším standardem se tak stalo přímé spojení k metru ze zástavby na celém území Prahy (vyjma málo osídlených oblastí, svým charakterem připomínajícím samoty - například z údolí podél radotínských lomů a čtvrti Zadní Kopanina). V současné době jsou však požadavky na úsporu autobusové dopravy a efektivnější využití všech kapacitních kolejových systémů města (železnice, metro, tramvaj), které mají dostatečnou kapacitu a nabídku spojů. Díky zkrácení trasy bylo možné vyhovět požadavku zdejších obyvatel a zkrátit intervaly linky 123 o víkendu (kromě neděle večer) ze 30 na 15-20 minut. Přes zastávku Kavalírka jezdí 3 tramvajové linky (9, 10 a 16) celodenně a celotýdenně, linka 4 je posiluje v pracovních dnech. Nabízejí mnohem větší souhrnnou kapacitu, než linka 123. Pravděpodobnost, že si cestující na Andělu v dopravním prostředku sedne, nebo alespoň pojede "kulturněji", je mnohem větší u tramvaje, než u jednoho autobusu, který byl navíc využíván i cestujícími jedoucími pouze na Klamovku nebo Kavalírku. Nyní linka 123 obsluhuje pouze místní oblast Cibulky a Šmukýřky. Dodáváme, že ukončení linky na Kavalírce muselo být řešeno také v souvislosti se sociálním zařízením pro řidiče, které se nachází u manipulační zastávky od Šmukýřky. Co se týče návazností linek 167 a 123, zde se je koordinovat nějakým způsobem neplánuje, neboť alespoň v určitých obdobích jsou navrhnuty koordinace a přestupy na/z některých spojů tramvajových linek na Plzeňské ulici, jelikož páteřní dopravou po této ulici jsou právě tramvaje. Linka 167 je ve špičkových obdobích na hranici své kapacity a není příliš vhodné, aby byla přetěžována cestujícími, kteří jedou pouze v úseku Anděl - Kavalírka, kde je dostatečná nabídka tramvajovými spoji. Samozřejmě je také jasné, že není možné vyprojektovat návaznosti z každé soupravy tramvaje na každý autobus 123, neboť nemají shodné intervaly. Po Plzeňské ulici projede ve špičce pracovních dní za 1 hodinu cca 38 tramvajových souprav, zatímco během této doby linka 123 jede pouze 6x. Tedy některým cestujícím vyjde přestup na kratší dobu, některým na delší dobu. Realizované dopravní opatření v síti autobusů Pražské integrované dopravy na území hlavního města bylo provedeno na základě provedených přepravních průzkumů. Bylo využito přestupního tarifu PID, jehož možnosti byly zvýšeny v roce 2011, kdy byly zrušeny jízdenky s omezenou přestupností, které znemožňovaly hlubší optimalizaci provozu linek. Cílem opatření bylo především omezení souběhů autobusových linek a dle schválených Zásad dopravní politiky hl. m. Prahy je preferována páteřní kolejová doprava z důvodů ekologických, ekonomických i z pohledu zhodnocení realizovaných investic do kolejové infrastruktury. Právě omezení souběhů bylo hlavním důvodem pro zkrácení linky 123. Pro usnadnění přestupu byly v říjnu 2012 upraveny přestupní vazby mezi tramvajemi a linkou 123 a vylepšena návaznost o víkendu a ve večerním období. Tramvajová linka 16, která je přednostně navázána na autobusy linky 123, nabízí dostatečnou kapacitu pro cestující z oblasti Cibulky. Na základě žádosti MČ Praha 5 byl instalován přístřešek na zastávce Kavalírka ve směru z centra. Dodáváme ještě, že z Cibulky je možné v pracovních dnech využít každou cca 1 hodinu přímou vlakovou linku S65 do zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí. Obdobně i v opačném směru. Tržby z jízdného pokrývají cca 26 % nákladů na zajištění dopravní obslužnosti na území Prahy. Zbývající část je kryta na základě smluvních vztahů s dopravci z rozpočtu hl. m. Prahy včetně slev nařízených státem. V současné době, kdy je pražský rozpočet maximálně napjatý, musí město sáhnout k optimalizačním opatřením v síti veřejné osobní dopravy, tak aby bylo možné zajistit potřebný rozsah dopravní obslužnosti. Proto je potřeba na některých místech se souběžnými druhy doprav upřednostnit jeden z nich. Z nucených úspor se tak o cca 4 % snižuje potřebná provozní dotace. Rozpočet hlavního města Prahy počítá pro rok 2013 se snížením dotace v kapitole Doprava o několik set milionů korun a je nezbytné úspory hledat. O prodloužení linky 123 do zastávky Na Knížecí se tak na základě koncepce projektování dopravy, sítě linek, rozpočtu hl. m. Prahy a výsledků dosavadních přepravních průzkumů neuvažuje. Litujeme, že Vám nemůžeme podat příznivější zprávu. ROPID provádí v oblasti ověřovací přepravní průzkumy, na jejichž základě je i nadále situace sledována a vyhodnocována. S pozdravem a přáním příjemného dne Miloš Jelínek Zástupce vedoucího odboru marketingu ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy Rytířská 10, PRAHA 1 tel.: +420 234 704 534 mobil.: +420 602 473 414 |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#32 Re: Odpověď ROPIDU2013-01-10 20:50:31Popis |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
134300 Vytvořeno: 2025-02-11
Zachraňme řeku Dyji
2491 Vytvořeno: 2025-07-03
Záchrana BigAiru na Hrozenkově
629 Vytvořeno: 2025-07-13
Petice za skutečnou inkluzi a posílení práv dětí s autismem a ADHD ve školách
342 Vytvořeno: 2025-07-08
Petice za zachování kulturního prostoru STALIN na Letenské pláni
796 Vytvořeno: 2025-06-25
Tetování pro olivera (dost rychlý sádlo)
159 Vytvořeno: 2025-07-07
PETICE za změnu právní úpravy umožňující plošnou likvidaci zdravých včelstev v případě moru nebo hniloby včelího plodu
762 Vytvořeno: 2025-05-22
Zachraňme Hozan Kebab & Café v Mostě!
119 Vytvořeno: 2025-07-14
SAVE STALIN
2925 Vytvořeno: 2025-06-24
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
94 Vytvořeno: 2025-07-04
PETICE ZA ZÁCHRANU CENTRA ÚSTÍ NAD LABEM
75 Vytvořeno: 2025-07-04
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26929 Vytvořeno: 2021-12-22
Stop grindadrápu / Stop grindadráp
59 Vytvořeno: 2025-07-08
Vraťte nám UMtrh – místo, kde kultura dýchala
236 Vytvořeno: 2025-07-05
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2942 Vytvořeno: 2024-08-23
Za lepší železniční dopravu na Šumavě
89 Vytvořeno: 2024-08-17
Podporujeme paní ředitelku Marcelu Tomšejovou ve funkci ředitelky MŠ Strážnice.
45 Vytvořeno: 2025-07-09
Petice aby flygun nechal zaplé blerpy do konce jeho doživotního streamováni
44 Vytvořeno: 2025-07-15
Návrh na umožnění emocionálních podpůrných zvířat v psychiatrických léčebnách – pilotní program
44 Vytvořeno: 2025-07-13
Vraťte vlaky na Dobříš!
1117 Vytvořeno: 2025-02-26