Proti výstavbě AFI Karlín Business Centre

Quoted post

vybrat přezdívku

#96 Re: Re: Re: Karlín

2012-05-06 15:48

#95: karlíňák - Re: Re: Karlín

Modré zóny mají ve své podstatě xenofobní charakter. My tady bydlíme, jen my tady budeme parkovat a nikdo jiný. Pokud by byly nedejbože zavedeny ve všech obcích, pak s autem neodjedeme ani na chalupu bez nebezpečí hrozící represe.

Žijeme v civilizaci a do níž patří automobily právě tak, jako lidé, kteří je vyrobili. Znovu opakuji, že parkování řeší silniční zákon a modré zóny jsou jen nástrojem k dalšímu vysávání kapes občanů bez jakékoli záruky zaparkování. Kdo je obec? Její občané! Pak jsou jejich i obecní pozemky a komunikace, o kterých mají rozhodovat většinovým způsobem.

Separace čtvrtí je evidentní, neb zóna ulehčuje jedné na úkor sousední, ve které raší averze místních proti těm přespolním, kteří způsobili nárůst počtu parkujících aut v bezzónové oblasti. Jejich rušení považuji tedy za nanejvýš žádoucí, nikoli jejich rakovinné bujení.

Nedostatek míst k zaparkování způsobil samozřejmě nárůst počtu vozidel, dále vydávání stavebních povolení bez povinnosti vybudovat podzemní fremní parkoviště a současně bezohlednost mnohých jedinců, kteří zabírají svým vozem více místa, než je nezbytně nutné.

Regulace čehokoli je nejkratší cestou k vlastnímu omezení.

Netuším, odkud jsi milý Karlíňáku kopíroval výňatky pro podporu svých názorů, ale pokud se trochu nad celým problémem skutečně zamyslíš, musíš dojít k závěru, že zavání onou xenofobií.

Pokud chceme hledat cestu k cíli, nesmíme lpět na jedné cetě, ale hledat takovou, která vyhovuje lépe. Karlín už jednou zóny rozumně odmítl zrovna tak, jako Vršovice a je zcela irelevantní, že se tehdejších voleb zúčastnilo jen nějaké procento občanů. Chyba je na straně těch, kteří raději odjeli na své chalupy, kde zóny zcela určitě nemají.

 

Odpovědi

karlíňák

#97 Re: Re: Re: Re: Karlín

2012-05-06 19:54:39

#96: vybrat přezdívku - Re: Re: Re: Karlín

Re: Modré zóny mají ve své podstatě xenofobní charakter

Potom má tento charakter celé centrum Prahy, řada českých i evropských měst.

Modré zony dnes běžně fungují v Budějovicých, Liberci a v řadě evropských měst.  Karlín dnes centrum města je a je třeba jej chránit. A zaparkovat v zonách může každý. Stačí využít smíšené zony, nebo zakoupit jednorázové karty do modrých zón.

 

Re: ne vydávání stavebních povolení bez povinnosti vybudovat parkoviště

V současné době veškeré stavby kancelářských budov nebo bytových celků musí mít vybudované zpravidla podzemní parkování. Ale je to zase " po česku".  Projekt  " Křižíkova EU"  tam byla většina garážových stání po kolaudaci objektu rozprodána jednotlivcům kteří v domě ani nebydlí a na byty tak zbyl jen určitý omezený počet míst .  I kancelářské budovy mají pouze omezený počet míst.  ( Např. Nová budova pojištovny na Rohanském nábř, u ulice Vítkova .  Počet pracovních míst 1 200,  míst k parkování cca 270.) A firmy pokud mají možnost zaparkovat po Karlíně zdarma, raději než placené garážové stání volí variantu postavit zdarma auta kdekoli kolem. ( Také proč by to nedělali když jim to Praha 8 umožňuje.  Jak budou zóny zaparkují do svých parkovacích míst , stejně jako jinde ve světě  :-)  . ) Přitom lidé kteří dojíždějí za prací mohou užít hlavní výhodu Karlína a to jeho výbornou dostupnost autobusem, tramvají či metrem.

 

Re: Pokud chceme hledat cestu k cíli, nesmíme lpět na jedné cetě, ale hledat takovou, která vyhovuje lépe. Karlín už jednou zóny rozumně odmítl

 

Karlín zony odmítl někdy v roce 2008 ( bylo to spojené nesmyslně se senátními volbami).  Radní spoléhají na to že lidé si pojedou raději zasloženě odpočinout na své chalupy po pracovním týdnu než řešit volby do senátu.  Ale hlavně byla jiná situace. Nestálo tolik office center na Rohanském nábřeží.  Nebyla zde realizace výstavby Bakalových " Hall 1 " a  " Hall 2"  ( osmipatrová kancelářská budova) v Pernerově ulici. V krátké době místo  skladů Datartu , vyroste další office park.  Nehledě na necitlivou a arogantní zástavbu navrhované AFI.

 

Re: modré zóny jsou jen nástrojem k dalšímu vysávání kapes občanů

Není tomu tak.  To je jen strašení lidí. Poplatky za užívání zon ( 700,- ročně) , nejsou v porovnání s nájmy, poplatkem za psi nebo současnou cenou energií pro uživatele nijak likvidační. Je paradox že dnes si mnozí obyvatelé Karlína aby mohli parkovat platí nájem míst v "office parcích" za daleko větší částky. Je třeba to vnímat jako nedílnou součást života v centru metropole.

 

Zpoplatněné zóny v centrech měst jsou dnes v řadě měst evropy a čech a je to stejně běžná záležitost jako platit za dálniční známku či odvoz odpadu.

Modré zony jsou běžné ve většině evropským i českých měst. A Karlín který zažívá nesmyslnou výstavbu "office parků" ač je památkově chráněn vzhledem k této situaci kombinaci žlutých a modrých zon potřebuje.  Žluté zony umožní zaparkovat i běžným návštěvníkům Karlína .  Firmy si najdou parkováníé v rámci svých "office parků ".  ( Je směšné že " VITRA" stále nabízí k pronájmu parkovací stání a její klienti stojí na ulici. )

Mimo jiné zony chce zavést:

Praha 3 Zavede je na Jarově.,  Praha 4 Prověřuje možnost zavést zóny podél trasy metraC.Praha 5 Zóny budou hlavně na Smíchově. Praha 6 Zóny budou v centrální části Dejvic, v Bubenči na Hradčanech a v Bělohorské ulici. Praha 9 V první fázi chce zóny ve Vysočanech. Poté na i Proseku.  Praha 11 Zóny chce zavést v okolí stanic metra na území městské části.

Praha 13 Rovněž chce zóny v okolí stanic metra.  Praha 18 Zóny chce primárně v okolí veletržního areálu, ale rozsah zón je ještě  otevřený. Klánovice . Radnice chce zóny ideálně na celém území, minimálně u železniční zastávky.



Ale a to hlavně . Zavedením modrých zón , dojde ke zklidnění dopravy v Karlíně , která neúměrně narostla a k její přirozené regulaci.  ( viz . také příspěvek obyvatele č. 76 výstavba a doprava).  Karlín dnes je centrum Prahy , které zažívá velký takřka nekontrolovatelný  rozvoj, jenž nerespektuje původní záměr vybudovaného Karlína z přelomu 19. století.  Nové projekty nerespektují ani to že jde o památkově chráněnou zonu.  Jsou nesmyslně velké a vysoké.  Je to jen zájem developerů. Tímto způsobem z karlína vznikne mrtvá čtvřť kanceláří. Rohanské nábřeží kde původně mělo vzniknout jakési odpočinkové centrum. Hřiště , park apod. Je podle nových plánů cílem další velké zástavby.

Je třeba bojovat za rozumnou zástavbu tak , aby místo starých " brownfields" - ČKD a pod.  A aby nám  zde nevznikly do budoucna nové moderní " brownfields".  Karlín byl původně budovám jako obytná čtvrt. Dnes je třeba tuto historicky a památkově cennou čtvrť chránit.

Opravdu nezbytnou a  důležitou věcí je regulace výstavby nesmyslných projektů typu AFI. V  zástavbě Karlína. Zástavbu je třeba řešit profesionálně  s ohledem na původní zaměření Karlína jako obytné čvrti a zejména s ohledem že se jedná o centrum Prahy které je památkovou zónou.

Doufám že na zatupitelstvo 9.5.2012 dorazí velké množství lidí aby radnici prezentovali názor občanů karlína na tuto výstavbu.

Radnice si musí uvědomit že  rozumný rozvoj Karlína a zavedení zon ( ke zlepšení života karlína), je v zájmu obyvatel Karlína. A řádní obyvatelé Karlína jsou voliči, kteří mohou projevit a také projeví svoji spokojenost  či nespokojenost se svojí radnicí v příštích volbách . A ty se každým dnem blíží .........