Petice proti sloučení ZUŠ Chodov se ZŠ Chodov

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#68

2012-03-19 13:54

Asi můj příspěvek brzy smažete, ale... Jsem vedoucí ZUŠ, která je součástí ZŠ ve městě. Máme vlastní budovu a do chodu zušky nám nikdo nemluví. Město tak spravuje jednu příspěvkovou organizaci. Neznám detaily sloučení Vaší školy, ale pokud zůstane budova, kantoři a stávající obory, nevidím v tom problém. Ano, do Asociace ZUŠ nemáme přístup. To nás nijak netrápí. Žáků máme i díky spolupráci se ZŠ dostatek a výuku zajišťujeme také s odbornými učiteli se srovnatelnými výsledky. Když porovnám období před a po sloučení, vidím spíš klady. Ano, nemáme "svého" ředitele, ale jen zástupce pro vedení ZUŠ. Ekonomku - hospodářku máme také společnou. Prostě něco se ušetří, ale škola funguje dobře a lidé nám věří. Asi ještě nějakou dobu bude na nás pohlíženo skrz prsty těch samostatných zušek, ale to do času. Kvalitní práce se dá dělat i tímto způsobem, obzvlášť s kvalitními lidmi, jaké v Chodově jsou. Nevěšte hlavy! Celé umělecké školství k tomu postupně stejně spěje...

Odpovědi

Eliška Boumová
Nepřihlášený uživatel

#73 Re:

2012-03-20 12:27:15

#68: -

Ušetřit peníze, zlepšit efektivitu byrokracie je jedna věc, to není ani věc špatná ani dobrá, to je prostě idea, která ovšem v rukou vedení města Chodova (tak jako většina podobných hurá akcí) dostává podobu, která spíše uškodí, než pomůže komukoliv.

ZUŠ v Chodově se zhruba před 15 lety stěhovala do budovy po mateřské škole. Budova se musela celá přestavět a bylo nutné investovat spoustu peněz, aby byla uzpůsobena potřebám aspoň hudebního oboru. Nehledě na to, že fyzické stěhování stálo podle mne město také pěkné peníze. Za ty roky, co v této budově ZUŠ působí, byla budova zmodernizována, vybudováno nahrávací studio (které nikdo nerozmontuje a nepřenese), takže dvě třetiny práce se budou dělat nanovo. Stejně se tehdy stěhováním nepovedlo dostat všechny obory pod jednu střechu. Takže děti běhají po celém městě, protože literárně dramatický obor (LDO) a taneční obor jsou v jiné budově školní jídelny. Vzhledem k budově, kam se má nyní ZUŠ stěhovat, se to nepovede opět, protože není možné zase vyříznout baletní sál udělaný na míru a přenést ho. Není možné vést hodiny tanečního oboru ve sportovní tělocvičně, kde je podlaha pro sálové sporty (škola je zaměřena na rozšířenou sportovní výchovu). Kam přijde klavír? Do studené tělocvičny mezi švédské bedny, bradla a koně? Výtvarný obor měl svou budovu, jednu z nejstarších budov, které v "Panelákově" zůstaly, byla to vila majitelů porcelánky. Byla sice v katastrofickém stavu, ale město peníze do opravy neinvestovalo, radši budovu jednorázově prodalo soukromému majiteli. ZUŠ tak tehdy přišla o prostory vhodné pro umění, přišla o svou galerii a děti začaly chodit malovat do další ještě jiné ZŠ, stejně tak byl LDO přesunut do družiny.

Už se v Chodově zrušila v devadesátých letech ZŠ s rozšířenou výukou jazyků, postupem času se vytvořila obchodní akademie, která je výhodná hlavně proto, že děti zůstávají na střední škole doma, na ni bylo nalepeno gymnázium, o jehož kvalitě se dá diskutovat. To tam vzniklo, aby se neřeklo, že město Chodov nemá gymnázium (i když v okolí jsou 3 poměrně významná). Je pochopitelné, že ZUŠ je nezisková záležitost, tedy pokud se bavíme o horentních sumách vykazovaných každý měsíc. Většina dětí, která do ZUŠ kdy chodila, vystudovala vysoké školy, jsou to lidé úspěšní po celém světě, a jak to bývá, do malého města se nevracejí, protože najdou lepší uplatnění jinde. Tak investuje město do vzdělání, myslí na dlouhodobou budoucnost a opravdu chce ušetřit, nebo je prostoduše zaslepené okamžitým nápadem a jde mu o krátkodobý zisk?

Pokud chce město opravdu v něčem prospět (jak rád říká pan starosta, že mu jde vždy "především o ty lidi"), mělo by ustoupit ze svých olbřímých direktivních představ a ku prospěchu všech stran PŘEDEM jednat s kompetentními lidmi a diskutovat...zeptat se třeba veřejně těch lidí, o které jim jde.

V každém městě je něco, všude jsou třecí plochy.

Přeji hodně sil a oběma stranám, aby našly rozumné společné řešení.