Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč

Quoted post

JD

#56 Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-05-27 07:51

Vážený pane Dxxxxxx,

v rámci modernizace traťového úseku Praha-Bubeneč - Praha-Holešovice bude zrušena železniční stanice Praha-Bubeneč pro osobní dopravu s tím, že pro výstup a nástup bude od září tohoto roku cestujícím sloužit nově zřízená zastávka Praha-Podbaba (tento termín se vztahuje k jednokolejnému provozu; plné zprovoznění zastávky se předpokládá v prosinci letošního roku). Tato zastávka cestujícím poskytne veškerý komfort, jakým dnes disponuje moderní železniční doprava. Budou zde zřízena dvě boční nástupiště s výškou nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice, čemuž jsou uzpůsobeny elektrické jednotky zajišťující vozbu vlaků na lince S4, tedy jednotky CityElefant (řada 471) a jednotky řady 451 a 452, které mají ve stejné výšce podlahu, a bude tedy zajištěn plně bezbariérový nástup do vlaků. Bezbariérový bude přístup i na obě nástupiště, což bude přínosem nejen pro cestující s omezením pohybu, starší cestující, maminky s kočárky, ale i pro běžné cestující. Hlavním důvodem přemístění zastávky je umožnění přestupu nejen na autobusové, ale i tramvajové linky, které končí v tramvajové smyčce Podbaba. Přestupní vazby tak budou daleko výhodnější než v případě železniční stanice Praha-Bubeneč, kam zajíždí pouze autobus linky 131. Dalším důvodem pro změnu místa zastavení vlaků linky S4 je hustota zástavby, která je vyšší právě v lokalitě Podbaby. Ve výsledku se tedy nejedná o to, že by se zrušila spolu se zrušením železniční stanice Praha-Bubeneč pro osobní dopravu možnost výstupu a nástupu v této lokalitě, nástupiště budou posunuta cca o 800 metrů.



Do budoucna se tak s Prahou-Bubenčí jako tarifním bodem neuvažuje, byla by zde špatně, nejen ekonomicky, odůvodnitelná výstavba nových nástupišť v místech s podstatně nižším potenciálem, když necelý kilometr (cca 800 metrů) od tohoto místa bude sloužit cestujícím nová zastávka s komfortním přestupem na MHD. Problémem je také fakt, že s ohledem na dnešní stavební normy a prostorové poměry v železniční stanici Praha-Bubeneč by bylo velice problematické, ne-li nemožné tato nástupiště vystavět. Dopravní obslužnost v oblasti stávající stanice Praha-Bubeneč je a bude zajištěna v dostatečné míře autobusovou linkou 131.



S pozdravem a přáním hezkého dne


Miloš Jelínek
Zástupce vedoucího odboru marketingu
ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy
Rytířská 10, PRAHA 1

tel. organizace ROPID: +420 234 704 511
tel. zákaznické centrum: +420 234 704 560



Zpracoval: Ing. Miroslav Valenta



>Dobrý den,

>vzhledem k tomu, že se od nového grafikonu plánuje pouhé projíždění železniční stanicí >Praha->Bubeneč, tak jsem se rozhodla o záchranu této železniční stanice. Protože ji nejen já, >ale i řada dalších lidí hojně využíváme a velmi nám zrychluje cesty do zaměstnání a do centra, >tak jsem se rozhodla sepsat petici na její zachování. Ke dnešnímu dni je na petici již 530 >podpisů - to znamená 530 lidí, kteří tuto stanici využívají a nechtějí jí jen projíždět! To je >docela dost, nemyslíte? Na toto množství hlasů byste určitě měli vzít zřetel a přehodnotit vaše >rozhodnutí touto železniční stanicí pouze projíždět. Bubeneč je oblast s velmi slabou dopravní >obslužností a zrušení této železniční zastávky tuto obslužnost ještě více omezí. V blízkosti >této železniční stanice se nachází nemocnice, škola, Úřad průmyslového vlastnictví ČR, Kanadská >ambasáda atd. atd. Nově budovaná zastávka Praha-Podbaba bude také jistě přínosná, ale od těchto >lokalit bude příliš vzdálená pro pěší dostupnost. Zachování obou železničních zastávek >(zastavování vlaků) by tak bylo jedním z prvních, dlouho očekávaných kroků ke zvyšování počtu >vlakových zastávek na území Prahy, o němž představitelé hlavního města tak rádi hovoří.



>Děkuji za zvážení rozhodnutí a za jeho přehodnocení směrem k podpoře dopravy ve městě.



>Text petice:



>Železniční stanice Praha Bubeneč vznikla v roce 1850, před 164 roky. Leží na frekventované trati >mezi Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. V její bezprostřední blízkosti se nachází >významné objekty, jako je kupříkladu Léčebna dlouhodobě nemocných, Úřad průmyslového vlastnictví >ČR, Stará čistírna odpadních vod a další. Stanice Praha Bubeneč zajišťuje dopravní obslužnost >nejen zaměstnancům těchto institucí, ale i obyvatelům Bubenče. Přímá návaznost na bus č. 131 pak >umožňuje rychlé spojení do centra obyvatelům Hanspaulky, kteří mají jinak dopravu do centra >velmi komplikovanou a dlouhou. Proto žádáme o zachování železniční stanice Praha Bubeneč s >možností nástupu a výstupu cestujících v této stanici.



>odkaz na petici: http://www.petice24.com/zachovejme_zeleznicni_stanici_praha_bubenec



>odkaz na forum: http://www.petice24.com/forum/90070 (50 názorů + obrázky)

J.S.



P.S. Tento mail bude odeslán na ROPID, Magistrát hl. m. Prahy, Úřad městské části Praha 6, Správa železniční dopravní cesty - Oblastní ředitelství Praha, Generální ředitelství Českých drah

Odpovědi

Vybrat přezdívku

#57 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-05-27 07:56:59


Nepřihlášený uživatel

#58 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-05-27 08:56:45

#56: JD - Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

Jak budou obslouzeni vozickari v Bubenci (maminky s kocarky, ktere by chtely do Stromovky)? Pojedou asi s vozickem 800m z Podbaby ?!?!... Vubec jsou jako hlusi a jako by necetli o co nam jde! Melou si stale svoje...


Nepřihlášený uživatel

#64 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-07-15 07:06:27

#56: JD - Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

Dobrý žvást z ROPIDu, kde tamní extrémní šotouši hrající si s veřejnou dopravou jako s modelovými vláčky, tramvajemi a autíčky zjevně ani nevědí, co sami jinde publikují: je zajímavé, že v 1. návrhu nového jízdního řádu SŽDC/ČD pro období 2014/2015, který nabídli k připomínkám = viz:

http://www.ropid.cz/data/Galleries/134/164/d2086_1_navrh_Praha_2014.pdf

je v tabulce pro "Městskou linku" tarifní bod Praha-Bubeneč zachován (sice zatím bez časových údajů, tedy s projížděním, ale to jistě není definitivní stav) - problémem je jen to, že u staniční budovy v Bubenči má být vybudován pouze jediný krátký "služební" perón u krajní (služebně třetí) staniční koleje, k němuž se regulérně nevejde víc než krátké vozidlo (tedy rozhodně ne ani trojdílný "žabotlam"), ale je zřejmé, že aspoň pro nedělní provoz "Městské linky" krátkými motorovými vozy legalizovatelné řešení nalézt lze (v Podbabě by pak ovšem musely vlaky "ML" směr Roztoky jezdit od protisměrného perónu = bližšího k zastávkám MHD).

Kdyby ti darmožrouti na Magistrátu HMP a na ROPIDu, kteří jsou z našich daní dobře placeni za své rádoby organizování VHD, místo plýtvání milionů na takové rozmařilosti, jako jsou různé "čakovické motoráčky", apod., přispěli ČD na nákup nových moderních vozidel délkově umožňujících regulérně zastavovat u zmíněného krátkého perónu v Bubenči, na jaká přispívají mnohé kraje v ČR, mohla by tam "ML" (a třeba i vybrané vlaky z / do Kralup) klidně zastavovat i v pracovní dny - pro ty papaláše je ale zjevně důležitější vyrábět penězovody z veřejných rozpočtů do kapes jejich kamarádíčků ...

Hanka

#84 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-08-30 20:59:33

#56: JD - Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat? 

 Vážení,

pravidelně (tedy denně) jezdím na této trati - nádraží Bubeneč jsem občas využívala, ale ne pravidelně a z Hradčanské jel autobus 131, který měl zastávku přímo před nádražím - ideální spojení. A tak se přiznám, že jsem nepochopila posunutí zastávky o pár metrů....?

Dnes jsem (ze zvědavosti) použila novou zastávku Praha-Podbaba :-( Tramvají z Vítězného náměstí na konečnou - a jak dál... nikde žádné cedule, kde je nová zastávka?, tak jsem bloudila... Bylo po 20. hodině, už se stmívalo a já šla tmavou špatně osvětlenou ulicí, později bych se tam určitě bála... Musela jsem se zeptat na cestu lidí, které jsem potkala - vůbec to nemá návaznost na městskou dopravu... :-( Když jsem konečně našla cestu (uprostřed staveniště) byla jsem hrozně zklamaná... Asi dvoumetrový perón a zábradlí k nedokončenému asi podchodu, odpadkový koš, u kterého bylo hovínko od psa a to bylo všechno - hrůza! Světelná tabule - nesvítila, tak jsem tam stála a čekala... - ani žádný hlásič, abych věděla, jestli přijíždí ten správný vlak...

Velké zklamání! přišlo ještě pár lidí, kteří použili tuto zastávku a jejich názor byl stejný!

Nádraží Bubeneč je veliká škoda!