Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč

JD

/ #56 Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-05-27 07:51

Vážený pane Dxxxxxx,

v rámci modernizace traťového úseku Praha-Bubeneč - Praha-Holešovice bude zrušena železniční stanice Praha-Bubeneč pro osobní dopravu s tím, že pro výstup a nástup bude od září tohoto roku cestujícím sloužit nově zřízená zastávka Praha-Podbaba (tento termín se vztahuje k jednokolejnému provozu; plné zprovoznění zastávky se předpokládá v prosinci letošního roku). Tato zastávka cestujícím poskytne veškerý komfort, jakým dnes disponuje moderní železniční doprava. Budou zde zřízena dvě boční nástupiště s výškou nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice, čemuž jsou uzpůsobeny elektrické jednotky zajišťující vozbu vlaků na lince S4, tedy jednotky CityElefant (řada 471) a jednotky řady 451 a 452, které mají ve stejné výšce podlahu, a bude tedy zajištěn plně bezbariérový nástup do vlaků. Bezbariérový bude přístup i na obě nástupiště, což bude přínosem nejen pro cestující s omezením pohybu, starší cestující, maminky s kočárky, ale i pro běžné cestující. Hlavním důvodem přemístění zastávky je umožnění přestupu nejen na autobusové, ale i tramvajové linky, které končí v tramvajové smyčce Podbaba. Přestupní vazby tak budou daleko výhodnější než v případě železniční stanice Praha-Bubeneč, kam zajíždí pouze autobus linky 131. Dalším důvodem pro změnu místa zastavení vlaků linky S4 je hustota zástavby, která je vyšší právě v lokalitě Podbaby. Ve výsledku se tedy nejedná o to, že by se zrušila spolu se zrušením železniční stanice Praha-Bubeneč pro osobní dopravu možnost výstupu a nástupu v této lokalitě, nástupiště budou posunuta cca o 800 metrů.



Do budoucna se tak s Prahou-Bubenčí jako tarifním bodem neuvažuje, byla by zde špatně, nejen ekonomicky, odůvodnitelná výstavba nových nástupišť v místech s podstatně nižším potenciálem, když necelý kilometr (cca 800 metrů) od tohoto místa bude sloužit cestujícím nová zastávka s komfortním přestupem na MHD. Problémem je také fakt, že s ohledem na dnešní stavební normy a prostorové poměry v železniční stanici Praha-Bubeneč by bylo velice problematické, ne-li nemožné tato nástupiště vystavět. Dopravní obslužnost v oblasti stávající stanice Praha-Bubeneč je a bude zajištěna v dostatečné míře autobusovou linkou 131.



S pozdravem a přáním hezkého dne


Miloš Jelínek
Zástupce vedoucího odboru marketingu
ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy
Rytířská 10, PRAHA 1

tel. organizace ROPID: +420 234 704 511
tel. zákaznické centrum: +420 234 704 560



Zpracoval: Ing. Miroslav Valenta



>Dobrý den,

>vzhledem k tomu, že se od nového grafikonu plánuje pouhé projíždění železniční stanicí >Praha->Bubeneč, tak jsem se rozhodla o záchranu této železniční stanice. Protože ji nejen já, >ale i řada dalších lidí hojně využíváme a velmi nám zrychluje cesty do zaměstnání a do centra, >tak jsem se rozhodla sepsat petici na její zachování. Ke dnešnímu dni je na petici již 530 >podpisů - to znamená 530 lidí, kteří tuto stanici využívají a nechtějí jí jen projíždět! To je >docela dost, nemyslíte? Na toto množství hlasů byste určitě měli vzít zřetel a přehodnotit vaše >rozhodnutí touto železniční stanicí pouze projíždět. Bubeneč je oblast s velmi slabou dopravní >obslužností a zrušení této železniční zastávky tuto obslužnost ještě více omezí. V blízkosti >této železniční stanice se nachází nemocnice, škola, Úřad průmyslového vlastnictví ČR, Kanadská >ambasáda atd. atd. Nově budovaná zastávka Praha-Podbaba bude také jistě přínosná, ale od těchto >lokalit bude příliš vzdálená pro pěší dostupnost. Zachování obou železničních zastávek >(zastavování vlaků) by tak bylo jedním z prvních, dlouho očekávaných kroků ke zvyšování počtu >vlakových zastávek na území Prahy, o němž představitelé hlavního města tak rádi hovoří.



>Děkuji za zvážení rozhodnutí a za jeho přehodnocení směrem k podpoře dopravy ve městě.



>Text petice:



>Železniční stanice Praha Bubeneč vznikla v roce 1850, před 164 roky. Leží na frekventované trati >mezi Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. V její bezprostřední blízkosti se nachází >významné objekty, jako je kupříkladu Léčebna dlouhodobě nemocných, Úřad průmyslového vlastnictví >ČR, Stará čistírna odpadních vod a další. Stanice Praha Bubeneč zajišťuje dopravní obslužnost >nejen zaměstnancům těchto institucí, ale i obyvatelům Bubenče. Přímá návaznost na bus č. 131 pak >umožňuje rychlé spojení do centra obyvatelům Hanspaulky, kteří mají jinak dopravu do centra >velmi komplikovanou a dlouhou. Proto žádáme o zachování železniční stanice Praha Bubeneč s >možností nástupu a výstupu cestujících v této stanici.



>odkaz na petici: http://www.petice24.com/zachovejme_zeleznicni_stanici_praha_bubenec



>odkaz na forum: http://www.petice24.com/forum/90070 (50 názorů + obrázky)

J.S.



P.S. Tento mail bude odeslán na ROPID, Magistrát hl. m. Prahy, Úřad městské části Praha 6, Správa železniční dopravní cesty - Oblastní ředitelství Praha, Generální ředitelství Českých drah