Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12014-03-25 13:09Na nádraží Praha-Bubeneč vystupuje a nastupuje každé ráno a odpoledne několik set lidí, kteří zde dojíždějí do zaměstnání do okolních firem, úřadů, škol, nemocnice i nedaleké ČVUT. Není pro mě proto pochopitelný návrh na zrušení této navíc malebné stanice, kterou vybudovali naši předkové na úpatí skalního útvaru. Toto nádraží je třeba rovíjet a ne utlumovat. Níže uvedené důvody nevysvětlují, proč by motorové vlaky a Elefanty nemohly i nadále zastavovat ve stanici Praha-Bubeneč a přitom mohly zastavovat o cca 800 m dál v nově vybudované zastávce Praha-Podbaba. Změna koridoru přece nijak nedává důvod pro zrušení zastávky. Uváděné "důvody": zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h (v této stavbě dosaženo max. VK 115 km/h), prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC GC, tzn. průjezdný průřez Z GC podle ČSN 73 6320, minimální třída zatížení UIC D4 při rychlosti nejvýše 120 km/h, doplněné o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou. Nedílnou součástí je zajištění a splnění základních parametrů Interoperability podle pravidel Technických specifikací interoperability (dále jen „TSI“) vydávaných a průběžně doplňovaných k vydaným Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability. Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací do národní legislativy. Jedná se o Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému a Nařízení vlády č.133/2005, o technických požadavcích na provozní a technickou propojenost evropského železničního systému. Součástí stavby jsou i úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou. |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#13 Re:2014-04-03 10:29:16#1: - Z nové zastávky bude řada těchto míst lépe dostupná, např. smerem k CVUT jezdi tram a bus, navic poloha nove zastavky a stare od sebe bude jen nekolik set metru, mozn nadelku vlakoveho nastupiste.
|
Eda |
#21 Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.2014-04-07 07:26:39Tak tenhle článek je jasná manipulace. Říct v prvním odstavci že je proti bourání a dál opisovat kancelářská zdůvodnění je evidentní způsob jak někoho zblbnout ale k důvodům : - Zvýšení rychlosti na 160 - jasně po rekonstukci celé tratě je možné jet 160 na celém úseku od zastávky Bubenče až kde končí rozdělení kolejí k Podbabě. Kdo se díval na mapu je mu jasné, že se žádný vlak nevyřítí 160 km, protože to v Podbabě neubrzdí - To je blábol !!! Pokud budou chtít profilovou rychlost 160 musí platit v celém úseku to přeci nebrání aby vlak zastavil v Bubenči. - prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC ... stejné jako v předchozím, musí platit pro obě místa a není důvod aby pro se rušila stanice a přesouvala se dál. - o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou - myšleno Pendolíno ? Opět musí paltit pro celý úsek který musí zrekonstruovat. No a v Podbabě zastavovat určitě nebude. - Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability - Myslíte že by někdo v západní Evropě zacházel k památkami jako u nás? Možná proto máte divný pocit, když jedete za hranice, že si tam víc váží vlastní hystorie. Stanice v Bubenči byla postavena 1850 !!! Tak že jako komunisti odpálili jendo z nehezčích nádraží Těšnov, něčí zájmy nechají zbourat něco co funguje aby dál postavili levnou zastávku, kterou nemusí udržovat. - Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací - to je blábol co ? - Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému - netušil jsem, že tahle trať je hlavní tratí evropského žel. systému. - bezbariérové užívání staveb - Jako že zastávka o 800 m dál bude bezbariérová ? Co brání aby Bubeneš byl bezbariérový? Možžná ale vybudování bezbariérové zastávky a zbourání jednoho nádraží bude levnější než bezbariérové úpravy stávajívího. Ale na to jsem v ČR vcelku dost hloupí abychom tomu uvěřili. - No a poslední odstavec je jak vystřižený z úvodníku mezinárodní situace na schůzi zahrádkářů za socialismu: "Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou." |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Zachraňme řeku Dyji
2151 Vytvořeno: 2025-07-03
Petice za zachování kulturního prostoru STALIN na Letenské pláni
593 Vytvořeno: 2025-06-25
Vraťte nám UMtrh – místo, kde kultura dýchala
206 Vytvořeno: 2025-07-05
Petice za skutečnou inkluzi a posílení práv dětí s autismem a ADHD ve školách
204 Vytvořeno: 2025-07-08
SAVE STALIN
2865 Vytvořeno: 2025-06-24
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26886 Vytvořeno: 2021-12-22
PETICE ZA ZACHOVÁNÍ HOTOVOSTI
2926 Vytvořeno: 2023-04-28
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
132746 Vytvořeno: 2025-02-11
PETICE za změnu právní úpravy umožňující plošnou likvidaci zdravých včelstev v případě moru nebo hniloby včelího plodu
670 Vytvořeno: 2025-05-22
ZA ZNOVUZVOLENÍ MGA. KATEŘINY MÁLKOVÉ JAKO ZÁSTUPKYNĚ PRO ZUŠ VESELÁ ŠKOLA
113 Vytvořeno: 2025-07-01
PETICE ZA VYBUDOVÁNÍ ,,MOKRÉHOMÍSTA“ PRO LIDI BEZ DOMOVA.
85 Vytvořeno: 2025-07-03
Stop grindadrápu / Stop grindadráp
49 Vytvořeno: 2025-07-08
PETICE ZA ZLEPŠENÍ PODMÍNEK NA WORKOUTOVÉM HŘIŠTI V HABARTOVĚ
102 Vytvořeno: 2025-06-29
Za vznik Rehabilitačního centra pro děti uprchlíků v Karlových Varech)
88 Vytvořeno: 2025-06-11
„Pomozte nám zajistit bezpečný přechod pro zrakově postižené v centru města.“
79 Vytvořeno: 2025-06-29
Petice za zachování sdílených elektrických koloběžek v Praze a nastavení vhodné regulace
380 Vytvořeno: 2025-04-30
PETICE ZA DOŠETŘENÍ ZMIZENÍ ALEXE BURKOVA
607 Vytvořeno: 2025-06-26
Vraťte vlaky na Dobříš!
1094 Vytvořeno: 2025-02-26
Petice proti výstavbě soustavy větrných elektráren na Žulovsku a Javornicku.
2053 Vytvořeno: 2025-05-15
Petice proti kacení stromů v Dalkovicích
20 Vytvořeno: 2025-07-06