Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12014-03-25 13:09Na nádraží Praha-Bubeneč vystupuje a nastupuje každé ráno a odpoledne několik set lidí, kteří zde dojíždějí do zaměstnání do okolních firem, úřadů, škol, nemocnice i nedaleké ČVUT. Není pro mě proto pochopitelný návrh na zrušení této navíc malebné stanice, kterou vybudovali naši předkové na úpatí skalního útvaru. Toto nádraží je třeba rovíjet a ne utlumovat. Níže uvedené důvody nevysvětlují, proč by motorové vlaky a Elefanty nemohly i nadále zastavovat ve stanici Praha-Bubeneč a přitom mohly zastavovat o cca 800 m dál v nově vybudované zastávce Praha-Podbaba. Změna koridoru přece nijak nedává důvod pro zrušení zastávky. Uváděné "důvody": zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h (v této stavbě dosaženo max. VK 115 km/h), prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC GC, tzn. průjezdný průřez Z GC podle ČSN 73 6320, minimální třída zatížení UIC D4 při rychlosti nejvýše 120 km/h, doplněné o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou. Nedílnou součástí je zajištění a splnění základních parametrů Interoperability podle pravidel Technických specifikací interoperability (dále jen „TSI“) vydávaných a průběžně doplňovaných k vydaným Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability. Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací do národní legislativy. Jedná se o Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému a Nařízení vlády č.133/2005, o technických požadavcích na provozní a technickou propojenost evropského železničního systému. Součástí stavby jsou i úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou. |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#13 Re:2014-04-03 10:29:16#1: - Z nové zastávky bude řada těchto míst lépe dostupná, např. smerem k CVUT jezdi tram a bus, navic poloha nove zastavky a stare od sebe bude jen nekolik set metru, mozn nadelku vlakoveho nastupiste.
|
Eda |
#21 Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.2014-04-07 07:26:39Tak tenhle článek je jasná manipulace. Říct v prvním odstavci že je proti bourání a dál opisovat kancelářská zdůvodnění je evidentní způsob jak někoho zblbnout ale k důvodům : - Zvýšení rychlosti na 160 - jasně po rekonstukci celé tratě je možné jet 160 na celém úseku od zastávky Bubenče až kde končí rozdělení kolejí k Podbabě. Kdo se díval na mapu je mu jasné, že se žádný vlak nevyřítí 160 km, protože to v Podbabě neubrzdí - To je blábol !!! Pokud budou chtít profilovou rychlost 160 musí platit v celém úseku to přeci nebrání aby vlak zastavil v Bubenči. - prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC ... stejné jako v předchozím, musí platit pro obě místa a není důvod aby pro se rušila stanice a přesouvala se dál. - o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou - myšleno Pendolíno ? Opět musí paltit pro celý úsek který musí zrekonstruovat. No a v Podbabě zastavovat určitě nebude. - Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability - Myslíte že by někdo v západní Evropě zacházel k památkami jako u nás? Možná proto máte divný pocit, když jedete za hranice, že si tam víc váží vlastní hystorie. Stanice v Bubenči byla postavena 1850 !!! Tak že jako komunisti odpálili jendo z nehezčích nádraží Těšnov, něčí zájmy nechají zbourat něco co funguje aby dál postavili levnou zastávku, kterou nemusí udržovat. - Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací - to je blábol co ? - Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému - netušil jsem, že tahle trať je hlavní tratí evropského žel. systému. - bezbariérové užívání staveb - Jako že zastávka o 800 m dál bude bezbariérová ? Co brání aby Bubeneš byl bezbariérový? Možžná ale vybudování bezbariérové zastávky a zbourání jednoho nádraží bude levnější než bezbariérové úpravy stávajívího. Ale na to jsem v ČR vcelku dost hloupí abychom tomu uvěřili. - No a poslední odstavec je jak vystřižený z úvodníku mezinárodní situace na schůzi zahrádkářů za socialismu: "Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou." |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Zajištění dostupnosti léčby ADHD i pro dospělé: návrh na úhradu lisdexamfetaminu (Livizux) bez doplatku
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
757 Vytvořeno: 2025-07-27
Otevřený dopis ministru Bekovi na podporu akademického senátu KTF UK
486 Vytvořeno: 2025-08-29
Petice za výstavbu nového sportovního areálu v Brně, Za Lužánkami - NE další rezidenční výstavbě připravované politiky.
7164 Vytvořeno: 2023-01-13
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
807 Vytvořeno: 2024-04-08
Petice proti Bruselskému šmírování
184 Vytvořeno: 2025-08-26
Zachraňte Víta Háčka, předsedu úseku skoku na lyžích
516 Vytvořeno: 2025-08-22
Dovolte slonici Bala dožít v ZOO Liberec
230 Vytvořeno: 2025-07-27
Vraťte vlaky na Dobříš!
1336 Vytvořeno: 2025-02-26
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
518 Vytvořeno: 2025-07-04
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
136190 Vytvořeno: 2025-02-11
Petice za zřízení preventivního kastračního programu v Hlinsku
175 Vytvořeno: 2025-08-17
Žádáme prezidenta, aby odmítl ratifikaci Vatikánské smlouvy
306 Vytvořeno: 2025-06-07
Petice za snížení objemu zástavby developerského projektu Central Group v ul. Geologická, zachování stávající vzrostlé zeleně a řešení dopravní situace v této ulici
201 Vytvořeno: 2025-06-01
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
25416 Vytvořeno: 2022-12-13
Za zachování přirozeného hlasového projevu a citlivosti v umělé inteligenci,konkrétně ChatGPT od OpenAI
41 Vytvořeno: 2025-08-20
Petice za záchranu rozjetého projektu zubní kliniky v Lokti
149 Vytvořeno: 2025-06-25
Klidová zóna na Královci Valašské Klobouky
51 Vytvořeno: 2024-08-27
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
4179 Vytvořeno: 2024-07-23
Petice proti záměru developerské výstavby "„Bytový dům Mlýnská 339/38“, na pozemcích par.č. 329, 325 k.ú. Trnitá, obec Brno"
36 Vytvořeno: 2025-08-22
PETICE ZA ZÁCHRANU STÁVAJÍCÍHO BARU U WALDEMARA A ZA ZRUŠENÍ VÝPOVĚDI Z NÁJMU
1185 Vytvořeno: 2025-03-15