Prohlášení - reakce na Petici proti rušení ZŠ praktických

Honza Kubát

/ #12

2012-11-16 12:43

Realitou je, že integrovaní žáci s IVP v Zš, kteří končí školní docházku v 7. ročníku, jsou znevýhodněni při nástupu do učiliště. Nemohou být přijati na obor, kde je nutné ukončené základní vzdělání. Ani nemohou být přijati na obor, kde je nutné potvrzení z poradny o zařazení žáka do speciálního vzdělávání, protože chodili na základní školu. Moji klienti, kteří jsou v takové situaci a jsou to šikovní kluci, byli vzděláváni inkluzivně, ale někdo zřejmě zapomíná, že to nestačí. Takové nedostatky v systému jsou běžné!!! Proč se tomu nikdo nevěnuje??!!!!
A stačí tak málo.
Rád pracuji s různými dětmi dohromady, ale je to velmi náročné. Když vidím současný trend ve školství, tak je mi velmi smutno. Abych se s dětmi dostal na výlet, musím nejdřív požádat žádankou a pak ještě jednou žádankou o proplacení a pak vyučtování, kruciš a ještě napsat plány, jejda nezapoměl jsem se podepsat do knihy příchodů. To bych nedostal za ten den výplatu!!!!!!!!
No realita je taková, že lidí, kteří opravdu pracují s dětmi a něco umí, bude asi ubývat. Dělat takovou práci a ještě se potýkat s takovým protivenstvím shora?
Koukněte se, jak to vypadá u nás, když se stane úřednice ministerstva školství ředitelkou ústavu - http://www.petice24.com/petice_za_odvolani_mgr_hrbkove_hrudkove , přečtěte si prosím komentáře.
Doufám , že budu mít možnost zase pracovat za normálních podmínek. Dnešní systém chrlí množství otitulovaných odborníků, kteří s dětmi neumí a nechtějí pracovat, ale chtějí nás řídit. Jinak by se ve školství neuplatnili!!!! Kde jsou ty doby, kdy řídící pracovník musel být nejprve kvalitní praktik ??? Vrátí se??