Záchrana dráhy Mutěnice-Kyjov


Nepřihlášený uživatel

/ #64

2012-01-15 14:47

Stovky lidí ročně umírají při dopravních nehodách na přeplněných a čím dál častěji kolabujících silnicích. Jednou z příčin je i potlačování železniční dopravy, nedostatečná modernizace, rušení spojů i celých železničních tratí. A spoluviníky těch masakrů jsou všichni, kdo se tak či onak podílejí na rušení i těch nejmenších lokálek. Falešný je argument prodělečnosti. Už v 80.létech 19.století se řada původně soukromých tratí v Rakousko-Uhersku zestátňovala, a důvodem byla mimo jiné právě jejich prodělečnost. I to údajně zaostalé Rakousko-Uhersko si ale uvědomovalo, že se bez železniční dopravy neobejde. Za 1.republiky pak se ztráta z osobní dopravy sanovvala z výnosu tábakového monopolu. Veřejná doprava jako celek nikdy nebyla a nebude výdělečná. Bez ní by však nebyla možná ani prosperující ekonomika, ani fungování moderní společnosti jako celku. Všichni, kdo usilují o rušení železničních tratí, včetně regionálních, tak, aniž si to možná uvědomují, působí závažné hospodářské a celospolečenské škody.