Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi


Anonymous

/ #58 Re: Re: Re:

2016-03-10 19:50

#51: nesouhlas - Re: Re:  

Jo tak ČOSIV už pro jistotu sčítá úplně všechno, tak to potom jo. A takové zevšeobecňování vám nevadí? Podíl dětí integrovaných do běžných tříd se u různých diagnóz diametrálně liší: zatímco u dětí s poruchou učení, poruchou chování nebo tělesným postižením se se zdravými dětmi učí kolem 90 procent školáků, u mentálních a kombinovaných postižení je to pouhých 10 procent. Autisty se daří do běžných tříd zapojit asi v 40 procentech případů. Takto postižených dětí je totiž výrazně víc než těch 12 tisíc, které trpí lehkou mentální poruchou. Podle čísel ministerstva zdravotnictví loni trpělo různými druhy postižení 74 tisíc dětí. Pro srovnání, všech dětí ve věku pro základní školu bylo loni 828 tisíc.  V následujícím grafu se můžete podívat, kolik dětí v Česku trpí danou poruchou a jakou část z nich se daří integrovat.  Zdroj: Statistická ročenka Ministerstva školství ČR - graf nelze vložit, je v článku - rozhlas.cz - Před pěti lety chodila většina postižených dětí do speciálních tříd.

dál - problémy ve školství plynou z nedostatku financí především na asistenty, proč je tedy nutné rušit přílohu o vzdělávání žáků s LMP? Co to má společného s financováním?

dál - v první fázi se nebudou počítat ani tak počty násilně přeřazených, jako počty zázračně uzdravených - už tu máme první vlaštovky : "Dnes k nám na školu totiž dorazil papír s výsledky vyšetření žáka 6. ročníku - těžkého dyslektika, který je od druhé třídy integrován. V podkladech za školu jsme uvedli, že by měla integrace pokračovat ovšem i s asistentem, protože žák výuku češtiny a angličtiny bez asistence nezvládá, přitom v matematice je dvojkař. Bez schopnosti číst má samozřejmě také problém v naukových předmětech. Výsledek - vyřadili ho z integrace, o asistentovi prý nemůže být ani řeč. Nevím, jaké mají pracovníci PPP poraden befely shora, ale vypadá to, že peněz od září nebude dostatek a tudíž mají nařízeno asistenty šetřit. Zřejmě je budou přednostně přiznávat LMP žákům, kteří jsou ovšem na 2. stupni ZŠ již ve fázi nevzdělavatelnosti, a dyslektická děcka, která při patřičné pomoci vzdělavatelná jsou, na to doplatí." - k uvedení jména nemám v tuto chvíli souhlas

dál - Dobrý den, v úterý jsem byl na semináři s názvem „ŠVP máme a co dál“. Lektorem byl Mgr. ........ Noo v zásadě řekl, že se ŠVP měnit zásadně nebudou. Dokonce to, co všichni očekávali, že budou muset do ŠVP zapracovat tzv. minimální očekávané výstupy – tak to nee?!!! Ty prý slouží pouze poradenským zařízením k tomu, že budou ve svých zprávách z tohoto vybírat a budou tyto minimální výstupy doporučovat. Opakuji, že škola to do svých ŠVP dávat nebude!! Dokonce jsem měl pocit, že ty minimální nároky tam jsou jaksi zpočátku celé akce, aby byl přechod na spol.vzdělávání jednodušší. Na opakované dotazy některých ze ZŠ, jak tedy ty minimální výstupy uchopit bylo odpovězeno, že to je práce poradenských zařízení a např. tam, kde tyto minimální doporučené úrovně pro úpravu očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření, jak se oficiálně nazývají, nejsou, nebude celý výstup realizován. Stejně jako může být vynechán celý obor – tedy např. cizí jazyk – v zásadě je tedy dle mého počítáno se začleněním mentálně postižených žáků až ke hraně středně těžce mentálně postižených /IQ 50/ a to natvrdo!!! Co mi k tomu dovedlo po semináři je i to, že pan .............. řekl, a svědkem mi mohou být všichni aktéři semináře, informaci o práci poraden.