Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi


Nepřihlášený uživatel

/ #37

2016-03-10 13:05

26 let působím ve školství, inkluzi považuji za naprostý nesmysl, který jde proti všem doposud prosazovaným cílům, základní školy nikdy nemohou nabídnout postiženým dětem to, co školy speciální, nemáme prostory, odpovídající počty žáků ve třídách, speciální pedagogy, měnit školní vzdělávací programy nechceme. Na to, abych učil na druhém stupni musím mít odpovídající vzdělání, na prvním taktéž, v ŠD zase určitý konkrétní druh vzdělání, vzájemně to není prostupné, ale postižené děti se všemi jejich specifickými poruchami a potřebami najednou můžeme učit všichni bez rozdílu. Na pedagogických fakultách se dbá na obsah probíraného učiva, ale začínající učitelé se bojí žáků, rodičů, problémů vůbec, nejsou připravování dobře po stránce didaktické a metodické. Je třeba velmi rychle vysokoškolské vzdělání přizpůsobit požadavkům praxe - už teď je pozdě. Ministerstvo a celý tento stát kantory pohrdá a naprosto bezostyšně plýtvá ohromným potenciálem, který v těchto lidech má.

Jak bude inkluze v praxi vypadat?

1/ vznikne speciální odbor pr inkluzi na MŠMT pod vedením paní Laurenčíkové

2/ vzniknou speciální odbory pro inkluzi v jednotlivých krajích

3/ vznikne nekontrolované množství o.p.s. , které se budou zabývat proinkluzivním vzděláváním všech školských pracovníků

4/ ped. fakulty budo vyučovat inkluzi jako speciální obor

5/ každá škola bude muset mít učitele speciálně vzdělaného v čtyřsemestrálním studiu, který bude pro danou školu garantem inkluze, své vzdělání bude muset pravidelně prohlubovat

6/ učitelé základní školy budou muset měsíčně zpracovávat graf úspěšnosti inkludovaných žáků ve všech předmětech

7/ ČŠI bude jednotlivé školy hodnotit dle úspěšnosti inkluze nikoli dle úspěšnost vzdělání

 

Dodatek:

V bodech 1 - 4 se ztratí 85% nákladů na inkluzi jako takovou, peníze na asistenty se nezvýší, zájem o tuto práci nebude - není ani teď, vím, o čem mluvím, asistenta k postiženému žákovi jsem sháněl 1/2 roku, školám a kantorům zbyde akorát přebujelá administrativa, nejvíc na tom vydělají spřátelené s MŠMT proinkluzivní organizace s pseudoodborníky, které budou pobírat 600,-Kč za hodinu školení

Nemám nic proti integraci, máme ve škole několik autistů a asi 50 dětí s různými menšími handikapy, tito nás zaměstnávají na 110%.

S pozdravem Bednář - ředitel školy