Kokorinska draha 076
Jan Infeld Nebuželský |
/ #1062014-10-16 14:39Obnova lokálky je ekonomicky nesmyslná. Trať v úseku Mělník - Mšeno je technicky ve velmi špatném stavu. Štěrkové lože je velmi znečištěné, na mnoha místech silně zahliněné nebo podmáčené. Valná většina dřevěných pražců se rozpadá, upeňovací prvky mnohde chybí. Tam kde jsou pražce betonové, je špatná držebnost upevňovadel. Téměř na celé trati jsou deformované a propadlé kolejnicové styky. Výjimkou nejsou ani sjeté hlavy kolejnic v obloucích a opotřebené srdcovky výhybek. Dle mého názoru je třeba z celého úseku dlouhého 24 km úplně snést a kompletně obnovit bezmála 22 km kolejového svršku, včetně vyčištění a doplnění štěrkového lože. K tomu je třeba opravit většinu odvodňovacích staveb, zejména propustků a vodotečí. Náklady na takovou opravu odhaduji přes 300 milionů Kč. Pokud by měla být zvýšena traťová rychlost, bylo by třeba většinu přejezdů vybavit přejezdovým zabezpečovacím zařízením, což by si vyžádalo další nemalé investice. Teď něco k provozu: na trati jezdí 6 párů vlaků denně, což je nějakých 105 000 vlakokilometrů ročně. Většina jízd je prováděna motorovými vozy řady 810 s hmotností 22t. Na poplatcích za použití dopravní cesty SŽDC vyinkasuje (a ČD tedy zaplatí 5,5 x 105000 + 35x 105 x 22 = 586 000. (5,5Kč/ vlkm, 35Kč/1000 tunokilometrů) Tato částka nepokryje ani v plné výši roční náklady na provoz (běžná údržba trati + plat tzv. dirigujícího dispečera + spotřeba el. energie) Motorový vůz řady 810 má kapacitu o něco vyšší, než autobusy běžně obsluhující dannou oblast. Je ale ve srovnání s nimi mnohem pomalejší, méně pohodlný, obtížně přístupný pro osoby se sníženou pohyblivostí nebo matky s kočárky, nepoměrně hlučnější a má vyšší spotřebu (cca 35 l nafty /100km, o víkendech nasazované jednotky 814/914 - tzv. Regionovy jsou na tom ještě hůř - spotřebují cca 45 l/100 km). Přitom průměrná obsazenost vlaků je ve srovnání s autobusy nízká. Výjimkou byl víkendový přímý cyklovlak z Prahy. O nevýhodnosti vlakové dopravy svědčí i výše dotace z krajského rozpočtu - tzv.úhrada prokazatelné ztráty dopravce, která u regionální vlakové dopravy začíná někde okolo 80 Kč na 1 vlakokilometr, kdežto u autobusů je to kolem 20 Kč/km i méně. Velkou nevýhodou této trati je, že až na výjimky (Lhotka- zastávka) jsou stanice a zastávky vzdáleny více než 300 m od centra obce, přičemž autobusy zajíždí až do centra a mnohdy zastavují na více místech v obci. K výše uvedenému jen doplněk. Ta trať je opravdu krásně trasovaná a já sám jsem se na ní něco najezdil. Obrovskou měrou se v době vzniku a následujících asi 50 let zasloužila o rozvoj a prosperitu oblasti, kterou dopravně obsloužila. Ale v této souvislosti je třeba si uvědomit, že po jejím zprovoznění zanikly desítky povoznických živností. Je to daň pokroku. Dnes podobným způsobem "válcuje" železniční dopravu doprava silniční. Zastavení provozu mě bude mrzet, ale jako pragmatik si dovolím tvrdit, že její oprava a provozování osobní dopravy je obrovský ekonomický nesmysl. Na závěr mám jednu otázku pro ty, kdo se pod petici podepsali: Ruku na srdce, kdo z vás ten vlak v posledním roce použil nebo jej používá pravidelně? |
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Zajištění dostupnosti léčby ADHD i pro dospělé: návrh na úhradu lisdexamfetaminu (Livizux) bez doplatku
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Přísný trest pro Štěpánku Hermannovou
801 Vytvořeno: 2025-09-05
Podpora KTF UK a vyjádření důvěry stávajícímu vedení.
625 Vytvořeno: 2025-09-02
Dovolte slonici Bala dožít v ZOO Liberec
581 Vytvořeno: 2025-07-27
Petice proti změnám týkajicí se mobilních telefonů - SŠLCh
308 Vytvořeno: 2025-09-02
Petice za výstavbu nového sportovního areálu v Brně, Za Lužánkami - NE další rezidenční výstavbě připravované politiky.
7350 Vytvořeno: 2023-01-13
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
136363 Vytvořeno: 2025-02-11
Otevřený dopis ministru Bekovi na podporu akademického senátu KTF UK
586 Vytvořeno: 2025-08-29
Petice proti kácení stromů v ulici Českobratrská na Mělníku
150 Vytvořeno: 2025-09-03
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
25537 Vytvořeno: 2022-12-13
Vraťte vlaky na Dobříš!
1404 Vytvořeno: 2025-02-26
Propusťte Ondřeje Chlupa!
116 Vytvořeno: 2025-09-03
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
903 Vytvořeno: 2024-04-08
Výzva Úřadu městské části Praha - Suchdol k odložení realizace rekonstrukce MŠ Gagarinova
97 Vytvořeno: 2025-09-05
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
830 Vytvořeno: 2025-07-27
Petice za výstavbu parkovacího domu nebo P+R parkoviště u železniční tratě ve Strančicích
83 Vytvořeno: 2025-09-03
Petice proti Bruselskému šmírování
221 Vytvořeno: 2025-08-26
Za spravedlivou regulaci reklamy v Praze
188 Vytvořeno: 2025-06-04
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
4198 Vytvořeno: 2024-07-23
PETICE ZA KVALITNÍ VÝUKU ANGLICKÉHO JAZYKA NA ZŠ ZLATÁ STEZKA
28 Vytvořeno: 2025-09-04
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
7285 Vytvořeno: 2024-03-26