Chceme Petra Tona ve Spartě !

TJ

/ #56 Dopis panu Břízovi

2014-05-15 00:50

Vážený pane Břízo,

přečetl jsem si znovu váš text z roku 2009: Na dresech má místo tradiční sparťanské písmeno "S", dále logo společnosti LG, na pravém rameni budou mít hokejisté své číslo, na levém pak nápis "Jsme Sparta". "Tohle heslo vyjadřuje sounáležitost s klubem, je to symbol odkazu tradic a bohaté historie Sparty, stejně tak spojení hráčů, partnerů a fanoušků," říká Petr Bříza s tím, že v souvislosti s výrobou dresů vznikl jeden zajímavý nápad. "Věc jsme konzultovali s hráči, kteří příslušnost ke Spartě stvrdí podpisem na svůj dres. To samé mohou udělat fanoušci, kteří si nový dres zakoupí," dodává Bříza.

Dnes po pěti letech jste se rozhodli nejednat s Petrem Tonem o smlouvě na nový ročník. Nebudu opakovat o jakého hráče se jedná. Sami jste ho dokonale znovu a znovu prezentovali nejen tento rok. V marketingu jste u nás na špičce. Váš produkt se vám asi daří velice dobře prodat.

Chtěl bych se vás zeptat na několik věcí, i když vůbec netuším, jestli mi odpovíte.

Byl jsem několikrát se svými anglickými přáteli u nich na fotbale. Sešli po obědě u jednoho z nich společně s jejich otci a dětmi. Společně se pak všechny tři generace vydali na zápas druhé ligy. Na stadionu bylo přes dvacet tisíc lidí. Všude panovala slavnostní a zároveň každonedělní atmosféra. Dodnes mě naskakuje husí kůže z toho, když jsem je všechny viděl na tribuně společně stát a zpívat. Oni tomu říkají „atmosfír“. Ano, Anglie je konzervativní země s kontinuální tradicí, kterou u nás bohužel nemáme. Díky komunistům tady došlo k přetrhání veškerých tradic a vše se několikrát převrátilo o 180°. Po příchodu pana Sivka do vedení Sparty jsem měl pocit, že i hokejová Sparta nastupuje cestu směrem k tradicím. Velmi se změnila komunikace směrem k fanouškům. K fanouškům, pro které je hokej zábava. Letošní velmi povedená základní část, kdy jsem se mohl jít podívat s dětmi na pěkný hokej a zažít společně s nimi trochu té atmosféry ve mě vzbudila touhu se přidat do skupiny fanoušků ještě více podporujících klub. Moje úvahy probíhaly o možné spolupráci při sponzoringu.

Chci se vás zeptat proč vedení s fanoušky kolem tohoto kroku vůbec nekomunikuje? Proč strkáte hlavu do písku a myslíte si, že to odezní? Že se o tom za 14 dní už nikdo nebude bavit. Opravdu nám chcete zopakovat, že se jedná o sportovně-ekonomické důvody? O sportovních se nemá smysl bavit. Nejlepší hráč uplynulého ročníku. Může mladým toho tolik předat. A o ekonomických důvodech, když nedošlo vůbec k žádnému jednání o konkrétní sumě, také ne. Máte vůbec nějaké rozumné vysvětlení a nebo cítíte, že tu něco smrdí a proto jste někam zalezli? Proč najednou váš marketingový tým fanouškům nic nevysvětlí?

Musím konstatovat, že jste se ukázal jako typický politik. Naslibujete cokoli za vidinou momentálního zisku. Někteří manageři říkají, že o peníze jde až v první řadě. Ano, jde o peníze. Potřebujete plnou halu a proto jste vytáhl argumenty typu sounáležitost, tradice a historie. Musím bohužel konstatovat, že to je moje chyba, že jsem měl tendenci vám uvěřit. Myslel jsem, že se jedná o dlouhodobý projekt s kořeny v minulosti a tradicích s odkazem do budoucna. Moje vlastní zkušenosti s firmou, jejímy zaměstnanci a našimy zákazníky mi velí, abych se díval do budoucna. Pouze dlouhodobé vztahy totiž přinášejí úspěch.

Jsem průměrný, možná že hloupý fanoušek, kterého váš krok velmi zklamal. Přestal jsem cítit sounáležitost s klubem, protože u vás je tradice a historie pouze marketingový slogan. Možná se přijdu příští sezónu podívat na hokej, ale už to bude jen ve chvílích, kdy nebudu mít v programu něco opravdovějšího.

S pozdravem,
Tomáš Jiránek

PS: Znovu se dívám na obličej Patrika Martince a váš při předávání ceny Petru Tonovi za ročník 2013/14...