Praha 1 trpí - petice proti uzavírání Smetanova nábřeží


Nepřihlášený uživatel

/ #100 Má komunikace se združením AUTO-MAT

2013-10-04 13:35

Dobrý den. Narodil jsem se a žiju v Praze 1 celý život. Na kole jezdím skoro každý den (nebo pěšky). Nicméně to, co provozujete na Smetanově nábřeží každou sobotu je absolutní výkřik do tmy a kardinální blbost. Celé je to nekoncepční, až hysterické. Jenom přesouváte problém z jednoho místa na druhé a tleskáte si při tom. Centrum je takové jaké je a dokud nebude vybudován ucelený městský okruh, nemají takovéto akci jinou hodnotu, než nátlakovou. Neustále tady někdo srovnává Dánsky model a model Nizozemský s Prahou, ale Praha není v Dánsku, ani v Holandsku a nikdy nebude. V Nizozemsku jsem byl x-krát, nicméně historicky, geograficky a urbanisticky se jedná a zcela jiné země. Co se týče "pohodově" strávené soboty na ulici plné "buřtstánků" a projíždějících tramvají (mám na mysli Smetonovo nábř.), tak zde pár tipů pro mimoobčany Prahy 1. Máme tu Střelecký ostrov, Žofín, Štvanici, Petřín, Letnou, Cindu. Na náplavkách je taky pěkně. Nebo si dejte od nás z centra výlet podél vody do Klecan a zpátky po druhém břehu. Doporučuji. Tak pěkný den a zdravému rozumu zdar.
A ještě taková drobnost. Opakující se téma, že doprava v tomto úseku ruší nás, občany Prahy 1. Vždyť od Národního divadla, kolem FAMU, proluky se zelení, Klementina, taneční konzervatuře, UMPRUM, FFUK, Rudolfina, dalších třech škol, knihovny, až po Intercontinental je absolutní minimum rezidenčních domů. Narozdíl od Malé Strany. Pak je nemocnice František, ministerstvo a pak už nic. Bohužel mám pocit, že opravdu jde jen o populismus bez konceptu. Tak Praze zdar a ať se dočká opravdu rozumných, systematických řešení.
Aby to nevyznělo špatně - chtěl jsem říct, že mě tato trasa ruší minimálně.
DOSTAL JSEM ODPOVĚĎ: Díky za názor. Sám jste vyjmenoval celou řadu institucí, jejichž zaměstnanci na nábřeží tráví většinu svého času, jejichž návštěvníci/frekventanti do nich v drtivé většině případů autem nejezdí a kterým kolony aut denně obtěžují život. Podobně jako na Malé Straně. Koncepčnost akcí Nábřeží žije spočívá mj. v tom, že jsme vyvrátili předchozí názor třeba eprimátora, že instituce a podniky u SN zde chtějí jezdit autem a žádné zklidnění si nepřejí. To není pravda. Nedošlo ani k závažnějšímu omezení rezidentů (byť tyto soboty nejsou cílový stav, o který by kdo dlouhodobě usiloval - spíš impulz k diskuzi, prověřování možností a vyvracení mýtů. Spočívá mj. v tom, že akce Nábřeží žije poprvé v historii desítek dopravních omezení v centru nenahnaly objízdnou trasou auta bezmyšlenkovitě na Malou Stranu. Spočívá mj. v tom, že se teď už snad všichni shodnou v tom, jakou zátěž pro obyvatele MS vnitroměstský tranzit představuje, že se s tím najednou snažíme společně něco dělat a ruku v ruce s tím jde i Smetanovo nábřeží, jehož pár sobotních proměn v debatní platformu a kulturní korzo poskytlo impulz k takto rozsáhlé diskuzi/experimentu/hledání řešení pro ba břehy. S pozdravem Auto*MAt
ODPOVĚDEL JSEM:
To Auto-Mat - děkuji za reakci. Určitě, až bude čas, rád podrobně odpovím... Zde jenom pro inspiraci z opačné strany barikády reakce místních. Budu rád, když necháme debatu na akademické úrovni a vyhneme se osobním útokům. Děkuji a odkaz zde: http://www.petice24.com/forum/67613/start/0
A JEŠTĚ JSME ODPOVĚDEL:
Dovolte mi tedy reagovat. Po úvaze o Vaší odpovědi jsem nabyl přesvědčení, že odpovídáte sice rozsáhle, nicméně s minimem informací a argumentů. A teď k jednotlivým bodům:
1. Co se týče S. nábřeží jako takového. Vzhledem k poloze, řeka a prostor za ní, na rozdíl od ostatních ulic hluk spíše rozmělňuje, než odráží, tzn. v této lokalitě není enormní zátěž co hluku týče se. Posaďte se do kavárny Slávia a uvidíte sám. Teď jsem mluvil s profesorem z FAMU a sám mi potvrdil, že hluk uvnitř budovy je minimální. Ostatní budovy jsou konstrukčně podobné, tedy i hladina zvuku bude podobná. V akademii věd i v ostatních budovách to znám osobně. To znamená, že hluk v této lokalitě je menší, než v jiných částech města. Nemáte tedy pravdu, kolony na nábřeží zatěžují místní méně, než v jiných částech Prahy, uzavřením NS zvýšíte tak již větší hluk v jiných částech města. A to, že tam nebydlím, neznamená, že mě to nezajímá. Někdo na FB vtipně komentoval, že u něj v horní dolní také jezdí auta a jestli mu nepomůžete zavřít celou ulici. Že má děti a psa Možná, že jeho ulice není pro vás v tak atraktivní lokalitě, nepomůžete mu :-))))
2. Vyvracet názor (ex-primátora), že cituji: podniky a instituce (pravděpodobně lidé v nich pracující) chtějí jezdit autem a žádné zklidnění si nepřejí. Toto tvrzení jsme naší akcí vyvrátili. Konec citace. Proč proboha používáte takto primitivní a populistický argumenty, zcela zřejmě vytržené z kontextu. Každý v Praze chce klidnější dopravu, neříkáte vůbec nic nového. Někdo z osobního důvodu preferuje přepravu automobilem, někdo ne. V demokracii na to máme naštěstí zatím ještě právo.
3. U vaší akce mám pocit (jistotu), že si berete za rukojmí, nás občany P1, aniž by jsme se o to prosili. Nepoužívejte nás tedy prosím ve vaší nesmyslné akci. Děkuji.
4. Každý občan v Praze 1 je pro zlepšení dopravní situace. Nicméně pevně doufám, že většina obyvatel zde žijících jsou demokraté, uvědomují si tedy, že přesunutím problému k sousedům se problém neřeší. Takto to funguje v totalitních režimech a ne v demokracii. Narážím na vaše malůvky na začátku webu, kdy máte hrdě zvýrazněné objízdné trasy místo SN. Jak humorné....
5. Takže: Praha má nějakou dopravní kapacitu. Vaše argumenty, že si řidiči přes centrum zkracují trasu není úplně pravdivá. Praha 1 často bývá cílem cesty (nemyslím jen auta), což je dobře. V některých případech to opravdu nejde jinak, než autem (matka s dětmi, babičkou, nákupem, etc.) Člověk jakožto bytost myslící se snaží přesunout z bodu A do bodu B (neřešme, proč se nechce přepravovat na kole, noční tramvají, nebo tramvají plnou smradu v letních měsících). Jede tedy přirozeně pro něj nejlepší cestou. Pokud jsou „rychlé trasy“ mimo centrum již v zácpě, řidič volí průjezd centrem, či naopak. Vtip je v tom, že v dopravních špičkách jsou ucpané VEŠKERÉ SILNICE ve městě. Tudíž zavřením SN vytvoříte SUPER zácpu někde jinde. Problémy rostou s mocninou, budete tedy vaší „snahou“ negativně ovlivňovat X krát více lidí, než na „Vašem“ nábřeží! Působíte jako nátlakové hnutí bez konceptu a opravdových argumentů. Nemám nic proti uzavírání části města na dobu určitou z důvodu kulturně-společenské akce (maraton, karneval, film, etc...). Moderní žijící město potřebuje akce tohoto typu. Při každé takovéto akci se najde někdo, komu akce vadí a komu ne. To je úplně normální, je nás tu hodně na malém prostoru a musíme se domluvit všichni. Ještě, že máme demokracii. Zatím.... I vaše akce by mi nevadila, pokud by se jednalo o jednorázovou akci – happening. ALE CO TU PROVOZUJETE KAŽDOU SOBOTU V ZÁŘÍ A ŘÍJNU JE ŠIKANA, NÁS OBYVATEL PRAHA 1. PŘIPADÁM SI JAKO POKUSNÝ KRÁLÍK
6. Píšete, že sobotní akce neomezuje rezidenty. To si ze mě pane děláte srandu Jste vůbec z Prahy 1? Běžte se podívat do přilehlých ulic a na druhou stranu řeky, abyste viděl co je to neomezování obyvatel :-))))))) A to se bavíme o sobotě. Představte si tuto uzavírku celý týden.
7. Znovu opakuji, že jako obyvatel Praha 1 si samozřejmě přeji zklidnění dopravní situace nejen u „mě“ v ulici, ale v celé Praze. Jako občan Prahy se snažím dívat na věci až za hranici „mé“ zahrádky. PROTO JSEM ZÁSADNĚ PROTI JAKÉMŮKOLIV ŘEŠENÍ, KTERÉ ULEHČÍ DOPRAVĚ JEN A POUZE MĚ OSOBNĚ A PÁR VYVOLENÝM. DOKUD TEDY NEBUDE DOBUDOVÁNA INFRASTRUKTURA MĚSTA A VYPRACOVÁN PROFESIONÁLNÍ PLÁN ŘEŠENÍ, JSEM ZÁSADNĚ PROTI UZAVŘENÍ SN.
8. Cituji: „ spíš impulz k diskuzi, prověřování možností a vyvracení mýtů. Spočívá mj. v tom, že akce Nábřeží žije poprvé v historii desítek dopravních omezení v centru nenahnaly objízdnou trasou auta bezmyšlenkovitě na Malou Stranu. Spočívá mj. v tom, že se teď už snad všichni shodnou v tom, jakou zátěž pro obyvatele MS vnitroměstský tranzit představuje, že se s tím najednou snažíme společně něco dělat a ruku v ruce s tím jde i Smetanovo nábřeží“ Konec citátu. TOTO je totální lež. Nahnaly jste auta na Malou Stranu! Jděte se tam zítra podívat ! Tedy jestli si z té velké slávy co provozujete na NS uděláte chvilku čas (na nás lokální).Pro NS je zátěž pro vnitro-městský tranzit menší, než v ulicích Malé Strany. Zatím neexistuje jiná možnost tranzitu, při niž by nezkolabovala doprava v jiné části Prahy !!!!
9. Pro jistotu ještě přikládám můj první příspěvek: Dobrý den. Narodil jsem se a žiju v Praze 1 celý život. Na kole jezdím skoro každý den (nebo pěšky). Nicméně to, co provozujete na Smetanově nábřeží každou sobotu je absolutní výkřik do tmy a kardinální blbost. Celé je to nekoncepční, až hysterické. Jenom přesouváte problém z jednoho místa na druhé a tleskáte si při tom. Centrum je takové jaké je a dokud nebude vybudován ucelený městský okruh, nemají takovéto akci jinou hodnotu, než nátlakovou. Neustále tady někdo srovnává Dánsky model a model Nizozemský s Prahou, ale Praha není v Dánsku, ani v Holandsku a nikdy nebude. V Nizozemsku jsem byl x-krát, nicméně historicky, geograficky a urbanisticky se jedná a zcela jiné země. Co se týče "pohodově" strávené soboty na ulici plné "buřtstánků" a projíždějících tramvají (mám na mysli Smetanovo nábř.), tak zde pár tipů pro mimo-občany Prahy 1. Máme tu Střelecký ostrov, Žofín, Štvanici, Petřín, Letnou, Cindu. Na náplavkách je taky pěkně. Nebo si dejte od nás z centra výlet podél vody do Klecan a zpátky po druhém břehu. Doporučuji. Tak pěkný den a zdravému rozumu zdar. A ještě taková drobnost. Opakující se téma, že doprava v tomto úseku ruší nás, občany Prahy 1. Vždyť od Národního divadla, kolem FAMU, proluky se zelení, Klementina, taneční konzervatoře, UMPRUM, FFUK, Rudolfina, dalších třech škol, knihovny, až po Intercontinental je absolutní minimum rezidenčních domů. Narozdíl od Malé Strany. Pak je nemocnice František, ministerstvo a pak už nic. Bohužel mám pocit, že opravdu jde jen o populismus bez konceptu. Tak Praze zdar a ať se dočká opravdu rozumných, systematických řešení. Aby to nevyznělo špatně - chtěl jsem říct, že mě tato trasa ruší minimálně.
10. Na závěr musím za sebe řící, že na mě působíte jako parta totálních amatérů s myšlením průměrného adolescenta. Opravdu se těším, až ten váš pionýrský tábor skončí a příště si ho udělejte třeba v Brně. Pěkný den, Robert Jandera, Týn 2, Praha 1.