Proti Transformaci příležitostné osobní dopravy na taxislužbu

Mára

#51 Re: Průkaz řidiče taxislužby i pro nejlepší profesionály ????

2013-04-21 21:59

#5: - Průkaz řidiče taxislužby i pro nejlepší profesionály ????

Je to omezování podnikání a nedelejte řádné změny Vám to nepříjde jako do nebe volající hloupost? Jako by tohle sesmolil někdo kdo nemá vůbec páru o čem píše? Nedělejte nic rači se postavte za naši snahu prosadit změnu zákona a né dělat nějaké nesmysly které si člověk neznalý trhu a člověk neznalý zákona sesmolil a jen smutné, že pod tuhle šílenost se podepsali nejvyšší státní představitelé!!

 

Navrhuji nedělat změny je to absolútní blbost plánujeme tohle vše podstoupit právníkům a vše se pak bude řešit přes našeho právníka i dodatečné stížnosti i návrhy ale myslíme, že starý zaužívaný systém neměl chybu!!

 


Nepřihlášený uživatel

#52 Re:

2013-04-21 22:30

#30: -

Dobrý plán asociace kdyby někdo měl v plánu pošlete kontakt ale spíš je lepší sdružení smluvních přepravců(ne smluvky co jezdí pod dispečinky Taxi) jenom smluvní přepravci osob co jezdí za fix a ne tripmetry. Ty co jsou spíše dročkaři ať si udělají Taxi licenci a ať jdou dělat taxi a ať nezavádí tady magistrát a MD.

 

Originální smluvní přeprava jsme mi co máme předem stanovené neměnné podmínky na kterých jsme se domluvili s našim klientem. A ne rádoby ridiči bez označení TAXI kteří jezdí pod Taxi dispečinky a jezdí na tripmetry.

 

Jo mimochodem jak muže instituce jako AAA taxi ještě existovat tolik zlodějů na jednom místě svět neviděl, ať nám magistrát a MD vysvětlí jak může nejvěčší zlodějská instituce, která mimochodem absolutné není kontrolovatelná fungovat? Jak je možné, že ještě mají koncesi, že pán Kvasnička ještě si může podnikat v tomhle oboru no možno by mohlo být moc zajímavé účetnictví spol. AAA taxi. Vysvětlete nám jak je možné že taxi na letišti nabízí paušální sazby a nejezdí dle taxametrů co pak oni jsou taky smluvní dopravci já myslím, že to asi není v souladě se zákonem. Ale pan K. si asi může dělat co se mu zalíbí. Vymyslel jste si legánlí systém okrádání že? Jestli Váš řidič okrade klienta tak Vaše instituce postih mít nebude ale jen ten konkrétní řidič jelikož nejste zaměstnavatelem výborně. Legální moc!! Tak magistráte teď víte odkaď vítr fouká teď víte proč má taxi v Praze takovou špatnou odezvu.

 

Vy jste tady pro nás a ne my pro Vás a taky se tady vše neodráží od jednotlivce. Dost bylo pane K. jste ostudou Taxi a tou Vaší institucí jen špiníte jméno čestným provozovatelům taxi dispečinků v Praze.

 

Píšu myslím za celé společenství Smluvních dopravců i další provozovatele Taxi dispečinků

Mára

#53 Re: Re: Re:

2013-04-21 22:39

#29: Michal Popluhár - Re: Re:

Michale navrhuji sejít se na letišti na Benzínce v danný den třeba plácnu od10:00  do22:00 a myslím, že budeme mít tolik podpisů velice rád se přidám a navrhnu to i svím známím. Taky se stavím za rozumný návrh udělat asociaci a spojit tak Originální smluvní dopravce (ne ty co jezdí v centru na tripmetre pod Dispečinky Taxi) do organizace která bude bojovat za naše práva. Tohle co se děje je fakticky hrozné

 

Ahoj a my jse známe Mára

Michal Popluhár
Autor této petice

#54 Re:

2013-04-21 22:43

#47: -

46 a 47- zajímavý příspěvek,jen je to přesně to, co jsme na začátku měsíce s několika kolegy a za pomocí právníků probírali a shodli se na tom, že se nás to netýká.  Do té doby, myslím  do 10. 4. nedokázal prokazatelně Magistrát, ani žádný z Živnostenských úřadů jednoznačně potvrdit co a jak bude a jaké budou od 1.5 naše povinnosti. Každý chodil z úřadů s trochu jinými informacemi. To bylo vše v době, kdy už doporučení  MD  z 21.3 kolovalo mezi dopravci.  Ještě 8.4 mi na Živnostenském úřadě tvrdili, že nic z toho co jsem jim dle doporučení  MD přednesl, nemusím a že o tom nic nevědí.  Řídili se stále novelou Živnostenského zákona z 1.6.2012, kde  se Silniční motorová doprava –vnitrostátní příležitostná osobní (koncesní), pouze přetransformovala dle EU na SMD osobní  do 9 osob včetně řidiče (volná živnost).

Ovšem 10.4. proběhlo školení  úředníků Živnostenských úřadů i Magistrátu a okamžitě se vše změnilo. Úřady začaly potvrzovat, co obsahovalo doporučení MD. Osobně mi 11.4. volali z Živnostenského úřadu a omluvili se za neúplné informace, které mi poskytli a vše v podstatě potvrdili s tím, že i doporučení  MD na základě Senátem schválené novely, už je třeba brát jako zákon.

Vše je strašně zvláštní a evidentně matoucí. Osobně vtom nevidím nic jiného, než záměr a úmysl, abychom se my dopravci i některé úřady, dozvěděli vše na poslední chvíli, kdy už se nedá nic dělat. Dokonce žádnému právníkovi se k tomuto paskvilu nechce vyjadřovat, ani něco napadat dokud není novela ve sbírce zákonů a veřejně dostupná.

Z tohoto důvodu bych ještě s případnou stávkou vydržel, dokud nebude úplně jasné, co v zákoně je a také bych počkal, až jak se k tomu vyjádří některé z oslovených institucí.


Nepřihlášený uživatel

#55 Re: Re:

2013-04-21 23:02

#49: - Re:

Leo dobrý tip :) Chudák Judr. Michalčík, ale to asi nebude úplně přímé spojení a odnesou to nějaké asistentky.


Nepřihlášený uživatel

#56

2013-04-22 05:00

Spojovat a dávat do jednoho pytle dopravu neveřejnou s dopravou veřejnou může jen IQ na bodu mrazu nebo zkorumpovanej dobytek, ale co se divime,kdyz v tomto státě neexistuje snad jediný resort kde neni nikdo stíhá nej nebo přímo už nesedí a u orgánu "pomáhat chránit" který nás přes den kontroluje si nemůžem být jisti zda ve svém volnu neunáší podnikatele a nebo neřeší vymahacky..no dokud tu budem jenom psát tak se nic nezmění v tom to prohnilem státě.

Nepřihlášený uživatel

#57

2013-04-22 05:55

přesně tak 56. blokneme to u magistrátu,psaní je k ničemu ať si nás konečne všimnou,šmejdi úplatný!!!

Nepřihlášený uživatel

#58 Re:

2013-04-22 06:25

#57: -

Moje žena na rozdíl ode mně umí číst důkladně a našla tedy  tu formulaci ve znění novele zákona o kterou se ministerstvo

opírá:               ZÁKON  ze dne ......... 2013,

kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákon

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

ČÁST PRVNÍ

Změna zákona o silniční dopravě

Čl. I.

Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění zákona č. 38/1995 Sb., zákona č. 304/1997 Sb., zákona č. 132/2000 Sb., zákona č. 150/2000 Sb., zákona č. 361/2000 Sb., zákona č. 175/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 577/2002 Sb., zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 1/2005 Sb., zákona č. 229/2005 Sb., zákona č. 253/2005 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 226/2006 Sb., zákona č. 374/2007 Sb., zákona č. 124/2008 Sb., zákona č. 130/2008 Sb., zákona č. 250/2008 Sb., zákona č. 274/2008 Sb., zákona č. 227/2009 Sb., zákona č. 281/2009 Sb., zákona č. 194/2010 Sb. a zákona č. 119/2012 Sb., se mění takto:

  1. V poznámce pod čarou č. 13 se pod čarou doplňují věty „Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 181/2011 ze dne 16. února 2011 o právech cestujících v autobusové a autokarové dopravě a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004. Směrnice 2002/15/ES ze dne 11. března 2002 o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě.“.
  2. V § 2 odstavce 9 až 11 včetně poznámky pod čarou č. 27 znějí:

„(9) Taxislužba je osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava osob včetně jejich zavazadel vozidly určenými k přepravě nejvýše 9 osob včetně řidiče a která není linkovou osobní dopravou, mezinárodní kyvadlovou dopravou nebo příležitostnou osobní silniční dopravou.

(10) Příležitostná osobní silniční doprava je neveřejná osobní doprava pro cizí potřeby, která není linkovou osobní dopravou nebo mezinárodní kyvadlovou dopravou a kterou se na základě předchozí objednávky zajišťuje přeprava osob včetně jejich zavazadel vozidly určenými k přepravě

a)        nejvýše 9 osob včetně řidiče, jedná-li se o mezinárodní dopravu, nebo

b)        více než 9 osob včetně řidiče.

(11) Určeným terminálemje terminál podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího práva cestujících v autobusové a autokarové dopravě27), který se nachází na území statutárního města, a na kterém je povolena zastávka pro výstup nebo nástup cestujících alespoň na jedné mezinárodní lince. Ministerstvo dopravy uveřejní seznam určených terminálů způsobem umožňujícím dálkový pří......

V za 9 a za 10 je jasně vidět, že silniční osobní doprava může být pouze mezinárodní nebo nad 9 osob.

Tedy žádná osobní doprava do 9 osob včetně řidiče na základě které fungujeme už v zákoně není. A pak to celé konečně pochopíte.

Leo


Nepřihlášený uživatel

#59

2013-04-22 06:45

Absolutne zbytecne narizeni, ktere jen pridelava praci a cas vsem zucastnenym.

Nepřihlášený uživatel

#60

2013-04-22 07:23

Ono je takhle sehnat práci dost velkej problem a ještě takovéhle zakony!!! A to nam stát práci sežene!!! Převezme leasing a hypotéku??? Zahnali nás do rohu!!! Nemáme co ztratit. Že se nestydí takhle mlaskat!!! Blokace je jedine mozné řešení!!!

Nepřihlášený uživatel

#61

2013-04-22 07:32

A to si říkají pravice pro podnikatele! Chovají se jak komouši ! SVOLAT PROTEST PŘED VLÁDU!!!!

Nepřihlášený uživatel

#62

2013-04-22 08:12

1.5. blokace!!!!!!! jinak jsme v hajzlu

Nepřihlášený uživatel

#63

2013-04-22 08:21

na co čekáme,až nás budou kontrolovat a pokutovat a zakazovat?,už se na to jistě těší,páni ouřadové.co jsou placeny z našich daní,vypískat je kurvy,takový paskvily dělají a prochází jim to,to tedy ne!!!!! jsem taky pro nahlášenou demonstraci,ať jsou u toho média,spoustu lidí o tom neví,včera jsem se ptal pár lidí na letišti a nic o petici nevědí,ale do blokace by šli hned,nečekejme.ať není pozdě.!!

Nepřihlášený uživatel

#64

2013-04-22 08:52

Ano oznámit legální protest. A žádat neuvedení zákonu v praxi! Dopravci hoteliéři cestovní agentury půjčovny aut všichni!!! Nejsme TAXIKÁŘI a nebudem!!!

Nepřihlášený uživatel

#65

2013-04-22 09:45

Pozor na oznamovací povinnost - alespoň 5 dní předem.
Také nevím, na co čekat, samo o sobě se to nespraví a čím dříve se na věc upozorní, tím méně škod se napáchá.

Nepřihlášený uživatel

#66

2013-04-22 10:52

mluvím německy,anglicky,rusky,auto mám za 1,5 a oblek za 10.000,- tak kdo mě chce,kurva,srovnávat s někým,kdo neumí pomalu ani česky a jezdí v kraťasech a tričku,na kterém je vidět,co posnídal,je mi z toho na blití......jedině blokáda,nic jiného !!!

Nepřihlášený uživatel

#67

2013-04-22 13:02

#66 souhlas,me je taky na blití a Zapoměl jste na "crocsi"ktere maji na nohach:-))

Nepřihlášený uživatel

#68 Občas je dobré kouknout na web pražského magistrátu

2013-04-22 15:33

www.praha.eu
26. jednání Zastupitelstva hlavního města Prahy se koná ve čtvrtek 25. dubna 2013. Zasedání je veřejné a začíná v 9.00 hodin. 12,30 – 13,15 Návrhy, připomínky a podněty občanů hl.m. Prahy
Třeba by tam někdo dokázal vysvětlit, jak to všechno je a jak to stihnout do 1.5., když to ještě ani nevyšlo veřejně ve sbírce zákonů.

Nepřihlášený uživatel

#69 Re: Občas je dobré kouknout na web pražského magistrátu

2013-04-22 20:06

#68: - Občas je dobré kouknout na web pražského magistrátu

Pro informaci odkaz kdo z poslanců jak hlasoval pro tento zákon a trocha detailů ze čtení

http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?g=57390

http://www.psp.cz/eknih/2010ps/stenprot/051schuz/s051185.htm#h187

aby jste si vzpoměli koho jste volili, ten zákon se sám neschválil. Leo


Nepřihlášený uživatel

#70

2013-04-22 20:18

Omezování svobodného podnikání.V realitě nemožné provozovat dle zákona,který ještě ani není zveřejněn.Likvidační následky na přání pánů z magistrátu.. Podivná spolupráce magistrátu s taxikářským magnátem.
77

#71

2013-04-22 20:18

Být mě dvacet, tak už tu nejsem ani minutu. Je to opravdu tragédie, se skoro 25 let od revoluce, něčeho takového dožít. Dělám tuto práci 8let a po celou dobu, jsem alergický na slovo taxi, nikdy jsem nechtěl a nechci mít s tím slovem nic společného. A teď mám dělat taxikářské zkoušky. A říkat někomu kde je Konvalinková ulice, když člověk může jezdit po Vídni bez mapy či navigace a ještě těm lidem k tomu něco vypravovat.
Díky za tu petici. Ovšem při té (zlo)zvůli, při té absurditě, při tom neuvěřitelném odtržení od veškeré reality normálního života a zároveň i výsměchu nám všem ze strany magistrátu, podle mě nezbývá nic jiného, pokud člověk nechce zůstat bez práce, jen radikálně zablokovat letiště - letiště už jen z důvodu toho veksláckého systému s placením na parkovištích - a nebo pak zablokovat okolí toho pronajatého paláce plného úředníků v Jungmannce. Nenechme o našem osudu rozhodovat nějakého Kvasničku, nebo jeho poskoky na magistrátu. Chce to se dát opravdu dohromady a držet spolu. Jinak je to bez šance.

Nepřihlášený uživatel

#72

2013-04-22 20:41

Důvodová zpráva je až v druhé polovině pod návrhem zákona.
http://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=130540
Leo


Nepřihlášený uživatel

#73 Re:

2013-04-23 06:41

#72: -

Cituji:

Oba dva druhy dopravy jsou poskytovány zaměnitelně, hranice přijetí objednávky je těžko odlišuje. Dochází tak např. k poskytování taxislužby pod hlavičkou příležitostné osobní silniční dopravy a obráceně.                  

To to tedy vyřešili, spojili to dohromady a jediným rozdílem je označení/neoznačení vozidla. Předpokládám, že tento "problém" zapříčinil stávající paskvil, ze kterého se jen tak nedostaneme :(


Nepřihlášený uživatel

#74 Re:

2013-04-23 06:50

#72: -

Pro ty co se jim nechce číst celou důvodovou zprávu bych dodal to nejduležitější, je nás dopravců osobní dopravy cca 4400. Když naší potíž vyprávíte někomu z oboru, třeba z nákladní dopravy je mu to jedno a myslím, že ani z nich petici téměř nikdo napodepíše. Několik spokojených zákazníků co je přemluvíme ať to podepíšou to nezachrání. 90% z těch 4400 vůbec o této situaci neví. Na Ž0 na Praze 8 mi včera řekli, že mám všechno v pořádku co se koncesí týče, doprava do 9 osob funguje dál od loňské novely. Jsou proškolený podle loňského zákona a o letošní novelu ještě neznají. Prý si mám jen dojít pro kartičku na Magistrát do Jungmanky. Ještě rok bude jezdit polovina z 4400, vystavovat faktury a nebudou nic tušit v případě, že na ŽO se neproberou a všem to neoznámí. A Michalova petice(díky Michale) kolik dosáhne hlasů 1000 nebo 2000, naprosto směšné číslo. Když dojedem něco zablokovat, tak do hodiny nás rozeženou. Stačí když nám pozbíraj řidičáky a tak nebudem pak moc ani taxikařit. Myslím, že v naší situaci by jsme s cca 200 lidmi v ulících nedosáhli ničeho ani kdyby jsme byli nějaká rasově utlačovaná menšina a to má dnes sakra váhu. Ale mužem to samozřejmě zkusit ale z hrdinstvím českých švejků, bych moc nepočítal. Jen když spočítám kolik z Vás se dokázalo pod komentář alespoń nějak podepsat je mi hodně smutno už týden před 1.5. 2013 Leo - Leoš Petříček


Nepřihlášený uživatel

#75

2013-04-23 08:26

A co navrhuješ Leo??