Proti stíhání PA Johanky Kubaňové, za legalizaci přítomnosti PA u fyziologických domácích porodů

Komentáře

#802

Podepisuji, protože je čas, abychom místo nesmyslných zákazů začali jeden druhému naslouchat a hledat společná řešení. Přeji PA, aby mohly podle svého nejlepšího svědomí pomáhat těm, kteří si to přejí a tolik to potřebují, a nemusely se bát trestu. Je to totiž neskutečně smutné, potupné a nesvobodné.

(Cheb, 2018-02-25)

#803

Chtela bych mit moznost si vybrat, kde budu rodit. Z prvniho porodu mam trauma, kdy me personal uplne zfetoval tisicimi latkami a nakonec ze me dceru vytlacili, protpze i ona zacala mit problemy, cimz mi zpusobili velka zraneni, ktera vedly k tomu, ze mam bolestivy sexualni zivot. Nedodrzeli ma prani, ktere jsem mela napsana v porodnim planu, ikdyz nebylo potreba cokoli delat navic.

(Zábřeh, 2018-02-25)

#804

Podepisuji, protože jsem informovaná matka dvou dětí. Statistiky porodnic v rámci procentuálního zastoupení ukončeni, původně fyziologickych, tehotenstvi cisarskym rezem jsou alarmujici. Neustale obhajovani se odborniku často lživými či neúplnými informacemi je nepřijatelné. JSEM pro péči o těhotnou, ne nemocnou, ženu dle doporučení Světové zdravotnické organizace WHO

(KADAŇ, 2018-02-25)

#807

Podporují svobodnou volbu místa porodu.

(Pečky , 2018-02-25)

#815

Chci mít možnost volby místa porodu. Chci rodit v příjemném a bezpečném prostředí. Už nechci, aby se na ženách páchalo porodnické násilí.

(Praha, 2018-02-25)

#816

Podepisuji, protože si myslím, že každý má právo se svobodně rozhodnout, kde a jak přivede své dítě na svět a má nárok mít u toho LEGÁLNĚ odbornou péči.

(České Budějovice, 2018-02-25)

#820

Podepisuji, protože jsem pro svobodu volby. Zodpovědnost za dítě má jeho rodič, a stejně, jako on rozhoduje, čím ho krmí, jakou autosedačku koupí, kam ho dá do školy a jestli mu dá dnes čepičku a rukavičky, měl by mít právo rodit tam, kde se cítí bezpečně. Porodní asistentka za sebou nemůže prásknout dveřmi a ani násilím odvléct rodičku do porodnice, jediné, co jí velí etika, je pomoci - jako zdravotník. Stejně jako má povinnost zasáhnout jako zdravotník, když někdo potřebuje zdravotníka na ulici, a to nehledě na tom, zda si za to může sám a nebo ne. To by se musely bát i ty PA, které přijdou ke klientce, která ani neplánuje rodit doma, jen tam trávit rozjezd porodu, což radí i porodnice, ale už s asistencí, kdyby se to zvrtlo v překotný porod, musela by snad skočit z okna! Protože nesmí odejít, ale ani nesmí asistovat u domporodu. Ale hlavně celý rozvinutý svět směřuje ke svobodě jedince, jen my si tady házíme klacky pod nohy.

(Praha, 2018-02-25)

#821

Podepisuji, protoze nesouhlasim se stihanim Johanky, ktera pomaha pri domporodech. Chci podporit i moznost volby asistovaneho porodu za pritomnosti porodnice/gynekolozky doma ci lepe v porodnim dome. Tato moznost mi tu vyrazne chybi. Rozsirujte moznosti porodnictvi a nenutte rodit zeny doma bez zdravotnicke asistence!

(Protivín, 2018-02-25)

#827

V Nemecku domaci porody jsou bezna praxe. Nema smysl, to illegalizovat.

(Berlin, 2018-02-25)

#840

Je nemyslitelné, aby kdokoliv dostal pokutu za poskytování zdravotní péče.

(Brno, 2018-02-25)

#841

Podepisuji protože porod doma podporujeme, doma jsme rodili, na kontroly do nemocnice chodili - doktoři jen strašili, stresovali a to nejen nás ale jiné maminky, se kterými jsme v nemocnici při kontrolách mluvili.
Porod doma je šance pro ženy, především pro ty, které jsou citlivé a stresování doktorů na ně působí tak, že dojde např. k zastavení přirozeného porodu. Doktoři "povýšili" těhotenství a porod na NEMOC, kterou je třeba ovládat neustálými záasahy, jakoby byla matka nemocná - a ona není.
Doktoři a sestry v nemocnicích nedůvěřují matce, věří jen svým přístrojům a věří jen v sebe jakoby byli bohové. Ano doktoři se povyšují na bohy. Na matku už vůbec nesahají, vůbec jí nenaslochají, jen nařizují a jednají skutečně shora.
Škoda, že tu není spolupráce lékařů a porodních asistentek. To by byla cesta, která by byla hodna naší době.
Je to smutné - ten zdravotní SYSTÉM, ketrý pracuje s právní odpovědností a nikoli se společnou odpovědností nás všech na tom, jak bude těhotenství a pak vlastní porod probíhat.
V našem okolí máme mnoho čerstvých i budoucích maminek a všechny mají s lékaři (zde souhlasí pojem lekaři od Duška, oni nás lekají) velmi podobné zkušenosti, lekat, strašit, ... a pak porod vyvolávat.
Lekaři si vytvářejí podmínky proto, aby maminky museli rodit buď vyvoláváním a nebo dokonce císašem.
Lekaři vůbec nepracují s psychosomatikou, s vlivem všech jejich "lekání" na další průběh.
Milí LEKAŘI, věřte více maminkám, které mají své bříško v ruce každý den a věřte porodním asistentkám, které věří maminkám a pracují s maminkou osobně. Vy lekaři pracujete s maminkami jako automechanik s autem, ale maminka je živý organismus s city, emocemi, ...
My jsme pracovali před porodem s porodní asistentkou, chodili jsme k lekařům na kontroly a naplánovali si porod doma. Naše porodní asistentka nám dala tolik jistoty, že jsme nakonec porodili doma SAMI zdravé dítě (zavolali jsme asistentku tak pozdě, že přijela 15 min po porodu). Měli jsme strach, když se to dělo, ale díky průběžné práci s asistentkou jsme věděli, co dělat a měli psychickou podporu takovou, že jsme si věřili.
Děkujeme naší asistentce, která byla úžasná a která je velmi citlivá a je prostě všechno to, co nám lekaři berou - víru ve vlastní intuici a v sebe sama!!!
(Nevím, jestli můžeme naši asistentku jmenovat, tak raději neděláme)
Petr Zíka, Petra Kiselyová a naše zdravá Mia

(Praha 2, 2018-02-25)

#851

Žena má právo porodit tam, kde se cítí bezpečně. Proč v ČR nelze legálně rodit doma s PA když za hranicemi to jde?

(frydlant nad ostravicí, 2018-02-25)

#854

Podepisuji, protoze chci mit v teto svobodne zemi portfolio moznosti v peci o tehotnou, rodici a zenu v sestinedeli. Moznosti, ze kterych si ja sama informovane a vedome vyberu tu, ktera se mnou bude v souladu, cimz zvysim bezpeci u sveho porodu. Protoze kazdy jedinec je originalni a nelze na vsechny pouzit stejnou “kucharku” s virou, ze bude plosne tou nejlepsi. Chci, aby porodni asistentky mohly svobodne vykonavat sve poslani a byt se zenami, ktere si preji kontinualni peci v tehotenstvi a porod v respektujicim prostredi za podpory osoby, kterou znaji, zvolili si ji a maji k ni duveru. Chci, aby stat zajistil pravni ramec a prostredky, ktete samostatnym PA umozni poskytovat sluzby tak, aby mohly na miste vyresit situace, ktere na miste resit lze, aby pri zjisteni situaci vaznejsich mely plnohodnotnou sekundarni oporu ve zdravotnim systemu (zachranne slozky, nemocnice). Chci, aby se rodici zena a rodici se dite opet dostaly na prvni misto, kde jsou nyni bohuzel muzska ega autoritativnich porodniku.

(Budyně nad Ohří, 2018-02-25)

#865

Žena jako matka by si měla sama rozhodnout , kde chce rodit...

(Kostelany nad Moravou, 2018-02-26)

#866

Naprosto souhlasím rodit doma je nrmální

(Nová Cerekev, 2018-02-26)

#872

Je hanbou naši společnosti, že ještě v roce 2018 mají "inkvizitoři" takovou silu a moc, že provádějí "hon na čarodejnice". Je nutno toto zastavit.

(Líský 51, 2018-02-26)

#873

Ženy mají právo vybrat si místo porodu. Musí mít něj kvalifikovanou péči porodní asistentky. Pokud ji mít nebudou, budou nuceny rodit samy nebo s nekvalifikovanou osobou např. dulou, bez adekvátních znalostí a vybavení.

(Horní Branná, 2018-02-26)

#882

Som za slobodné rozhodnutie ženy. či bude žena rodiť doma alebo v nemocnici je na žene. odbornú pomoc doma pri pôrode, ktorú môžu poskytnúť PA si žena zaslúži, alebo nie?

(Košice, 2018-02-26)

#884

Každá žena má právo se rozhodnout, kde chce rodit, stejně jako mám právo podepsat revers a kdykoli svobodně opustit nemocnici, i když mi to lékaři nedoporučují. Zodpovědná za své tělo jsem já a KAŽDÝ ČLOVĚK MÁ PRÁVO ROZHODOVAT O SVÉM TĚLĚ!

(Trutnov, 2018-02-26)

#887

Podepisuji, protože chci bojovat za práva porodních asistentek. Pomáhají ženám rodit důstojně a podle svých práv.

(Praha, 2018-02-26)

#889

Podepisuji, protože ženy rodící doma budou vždy a je pro ně mnohem bezpečnější, pokud jim u domácího porodu bude asistovat kvalifikovaná porodní asistentka, než když budou samy.

(Práče, 2018-02-26)

#891

Podepisuji, protože nesouhlasím se stíháním jakékoliv porodní asistentky za to, že pomáhá ženám u porodu, tedy vykonává svou práci. Zatímco v jiných vyspělých státech mají ženy možnost volit si místo porodu a je jim při tom poskytnuta adekvátní péče, u nás ženy, které chtějí rodit mimo porodnici, mají problém sehnat porodní asistentku, která by byla ochotna k domácímu porodu jít, protože je zde stále reálná hrozba postihu.

(Hodějice, 2018-02-26)

#894

Je nas v rodine diky Johance o jednoho vice

(Praha, 2018-02-26)

#895

Podepisuji, protože po prožití těhotenství a domácího porodu na Novém Zélandě vím, že je možné, aby vedle sebe fungovaly dvě zdravotní instituce: plně kvalifikované porodní asistentky jako průvodkyně fyziologickým těhotenstvím a porodem (v domácím prostředí či porodním domě), zaštiťované vlastní profesní organizací hodnotící jejich kompetentnost audílející licence pro samostatné vedení porodů a nemocnice zastoupené gynekology aporodníky, kam ženy chodí rodit především v případě komplikací v těhotenství. Tyto organizace mohou v rámci zdravotního systému spolupracovat s vzájemným respektem.

(Jablonec nad Nisou, 2018-02-26)

#897

Sveho 2.syna jsem porodila doma za pritomnosti PA a byl to neskutecne krasny zazitek.

(Brno, 2018-02-26)

#898

Plně souhlasím se zněním petice a žádám úřady o vstřícné kroky.

(Brno, 2018-02-26)

#907

Podporuji právo žen zvolit si místo, na kterém přivede na svět své dítě a zároveň právo na to, aby jí byla poskytnuta odborná zdravotní péče. Nyní je tomu tak, že ženy rodí doma často neasistovaně,což je důsledkem toho, že porodním asistentkkám horzí perzekuce za přítomnost u porodů.

(Pardubice, 2018-02-26)

#908

Podepisuji, protože nesouhlasím s postihováním osob, které poskytnou (jakoukoliv) zdravotní péči (komukoliv).

(Mochov, 2018-02-26)

#910

Paní Kubaňová je profesionál ve svém oboru a dokáže vytvořit prostředí důvěry a bezpečí. Vděčíme ji za její péči o mě v době před porodem a o mě a mého syna v době po porodu.

(Mladá Boleslav - Debř, 2018-02-26)

#911

považuji za skandální, že je ženám mimo nemocniční prostředí upíraná jakákoli odborná zdravotnická podpora a porodní asistentka, která koná svoji povinnost, je vystavena hrozbě likvidační sankce

(Hradec Králové, 2018-02-26)

#914

Zákony upravující porodnictví jsou nedemokratické. Stíhání porodní asistentky za to, že pomohla naplnit vůli rozhodnutí rodičky je protiústavní!

(Liberec, 2018-02-26)

#919

Podepisuji, protože chci v CR porodní domy a PA ,které mohou plně provozovat svoji profesi včetně asistování u fyziologického domácího porodu. Děkuji. Kučerová

(Dobrovice, 2018-02-26)

#921

Protože jsem rodila doma a další dítě rodit doma budu! Asistence a kontrola od porodní asistentky je něco naprosto jiného než gynekolog či lékaři v porodnici. Ten přístup je naprosto nesrovnatelný.

(Uhlířské Janovice, 2018-02-26)

#922

Podepisuji, protože považuji za normální, aby i ženy v ČR měly zajištěnu možnost volby porodní péče a aby porodní asistentky měly možnost praktikovat svou profesi v plném rozsahu.

(Praha, 2018-02-26)

#923

Chci, aby PA u domaciho porodu byla legální služba

(Stod, 2018-02-26)

#927

Můj první porod proběhl v domácím prostředí. Byl dlouhý a jsem si jista, že v lékařském prostředí by mi zdravotnický personál nedal čas a důvěru dítě takovým způsobem a tak dlouho rodit (pro jistotu uvedu, že po narození mělo dítě Apgar skore 10). Druhý porod proběhl v porodnici. Byl rychlejší a jednodušší, i tak však došlo k intervenci ze strany zdravotnického personálu. Jsem si jista, že v domácím prostředí by mi byla dána podpora a byla ponechána důvěra a vlastní zodpovědnost za přivedení dítěte na svět.
Jsem ráda, že existuje možnost využít zdravotnických služeb, ještě víc ráda bych ovšem byla, kdyby měly ženy možnost volby a mohly se bez nátlaku a obav z represí svobodně rozhodnout. Případný třetí porod chci po předchozích dvou zkušenostech opět absolvovat doma.
Prosím o zastavení přestupkového řízení proti Johance Kubaňové. Nezahánějte ženy, které chtějí jinou cestu do úzkých a k ilegálním řešením.

(Semily, 2018-02-26)

#933

Protože si přeji, aby nadále fungovala podpora porodních asistentek pro ženy, které se z jakéhokoliv důvodu rozhodnou porodit své dítě doma.

(Arnoštovice , 2018-02-27)

#934

Holzerova

(Třeboň , 2018-02-27)

#935

Protože souhlasím s výše uvedenými důvody , a považuji za nehoráznost, odpírat rodičkám možnost vybrat si prostředí, kde chtějí přivést dítě na svět za pomocí ať už PA nebo jen duly.

(Drnholec, 2018-02-27)

#937

Každá žena má mít právo na volbu místa porodu svého dítěte. A stát nemá právo, ženám bránit mít v domácím prostředí zdravotní péči.
Stát se stará o kuřáky, feťáky, adrenalinové sportovce, ale omezuje rodící ženy na úkor jejich bezpečí a bezpečí dětí. Omezovat rozsah práce porodních asistentek je poslední kapkou šikany státu vůči ženám, které ve zdravotním zařízení rodit nechtějí, nebo nemohou.

(Třebíč, 2018-02-27)

#943

Každá žena má právo volby, kde chce rodit a pokud se rozhodne rodit doma, tak má právo na odbornou asistenci u porodu.

(Větrný Jeníkov, 2018-02-27)

#951

Podepisuji, protože plně souhlasím s uvedeným názorem v petici. Stát by měl zjistit lepší podmínky pro ženu a dítě. V porodnicich se ještě stále setkávám s tlakem na rodičku a nucením do praktik, které již nejsou doporučeny a mohou matku i dítě vážně ohrozit na zdraví nebo negativně ovlivnit průběh porodu. Žena tu není brána s úctou, není brán ohled na její přání, která nejsou nikterak nesplnitelná a neohrožují dítě ani ji samotnou. Pokud má stát o rodičku strach, nechce aby rodila doma, tak by měl co nejvíc přizpůsobit porodnici jejím požadavkům nebo zařídit porodní domy. Mnoho matek by pak nemělo potřebu rodit doma, ale využilo by těchto služeb, což je přeci cílem tohoto vseho snažení na obou stranách. Mělo by se učit vzájemné dohodě, to je snad samozřejmost v dnešní době.

(Mladá Boleslav, 2018-02-27)

#957

Nemyslim si, ze je postih spravedlivy. Me, jako zene zalezi na tom jak a kde se moje dite narodi prave proto, ze mu chci dat ten nejlepsi start do zivota stejne jako kazda jina zena. A protoze jsem si vedoma i pripadnych rizik, chci u toho mit i kompetentni osobu, coz PA splnuje. Chci, aby mi stat umoznil volbu a nechci se citit za prirozenou vec provinile.

(Třebíč, 2018-02-27)

#961

Už i po své osobní zkušenosti věřím, že systém porodnictví v ČR by zasluhoval změnu a že stíhání těch kteří jdou mimo proud není řešením.

(Brno , 2018-02-27)

#962

Podepisuji, protože ctím návrat ke kořenům, k opravdovosti bytí a posvátnost ženy jako matky, která má plné právo přivést své dítě na svět tak, jak si přeje a jak je plně v souladu s jejím přesvědčením.

(Choceň, 2018-02-27)

#963

Podepisuji, protože porodnice dlouhodobě nevycházejí vstříc potřebám žen, které chtějí porodit přirozeně, tedy bezpečně pro sebe i pro dítě. Dokonce ženám sami porodníci doporučují, ať si porodí doma, když se nechtějí nechat nadopovat léky a rozstřihnout. V této situaci je skandální nutit ženy k tomu, aby rodily bez zdravotnické pomoci porodní asistentky. Porody doma nejsou nebezpečné. nebezpečné jsou porody doma bez zdravotní pomoci - tedy to, k čemu v České republice ženy nutí špatné zákony této země. Perzekuovat potom zdravotníky, kteří neodmítnou rodící ženě pomoci, ale konají svou práci a pomáhají, je šokující.

(Praha, 2018-02-27)

#977

Když začne porod, žena má rodit a ne se trmácet do nemocnice.

(Srch, 2018-02-27)

#978

Souhlasim

(Trebotov, 2018-02-27)

#980

Podepisuji, protože pro mě jako ženu která si dobrovolně a vědomě vybrala porodit doma, bylo důležité mít u porodu porodní asistentku. Chtěla bych aby toto bylo umožněno i jiným ženám a porodním asistentkam v tomto konání nebylo nijak bráněno.

(Písek , 2018-02-27)

#984

Podepisuji, protože každý má mít právo pro svobodnou volbu ... minimálně porod doma by měl být alternativou k porodnici. Káťa

(Vimperk, 2018-02-28)

#987

Podepisují protože chci

(Cardif, 2018-02-28)

#992

Podepisuji,protoze souhlasim se znenim petice a s tim,ze by zena mela mit vzdy moznost volby,kde a s kym chce porodit sve dite.

(Nosislav, 2018-02-28)

#993

Podepisuji, protože stále jsou a budou ženy, které chtějí rodit doma a doma rodit budou, a je špatné a nerozumné, aby tyto ženy zůstávaly bez odborné pomoci, a aby odborník - tedy PA, která tuto pomoc poskytuje, byla za to postihována. A domácí péče je mnohem ekonomičtější!

(Zlín, 2018-02-28)

#994

Protože my ženy máme právo se rozhodnout jak a kde porodime své děti.

(Roznov pod Radhostem , 2018-02-28)

#995

Verim, ze zena ma pravo rodit doma a mit k tomu asistenci odbornika.

(Bilina, 2018-02-28)