Petice rodičů za otevření škol do konce školního roku

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#104

2020-04-14 20:51

Vážená paní Kučerová, než něco sepíšete, možná by bylo dobré si o tom něco zjistit. Být Vámi, nejdříve bych si něco zjistila o virech, virových onemocněních, o tom, jak se viry množí, mutují,"přežívají" v buňkách, o reinfekci, imunitě atd. Bezprecedentní mi přijde Vaše petice, která jakoby volá po alternativách, ale jediný zájem je otevřít školy. Nevím, co přesně myslíte hygienickými návyky, ale vzhledem k tomu, že se nákaza šíří dál, tak to asi nestačí. Kdyby bylo toto dostačující, pak by nemohl onemocnět jediný zdravotník. Ti zcela jistě dodržují hygienické návyky nadlimitně. Argumentace, že rodiče a děti jsou ve velké stresové zátěži, protože jsou spolu, je možná úsměvná (při velké shovívavosti), pro mne spíše děsivá a vypovídá to o úplně něčem jiném než o škole..sociologická otázka, otázka vývoje naší společnosti, o vývoji rodiny, sociální role - hodně smutný obraz. Možná byste také měla upřesnit, co myslíte tím, že rodiče nemají vybavení ke vzdělávání, přístup k pomůckám apod. Mít učebnice, vzdělávací programy, nakoupit výukové pomůcky je nadstandard, luxus, který často nemají ani sami učitelé. Možná Vám prozradím velké tajemství, ale mnoho učitelů si tvoří pomůcky vlastní, z běžně dostupných věcí, věcí běžné potřeby, z věcí kolem nás!!! Toho obvykle také využívají i rodiče, kteří mají domácí výuku... A Vaše "kritické skupiny"?...To mi přijde jako absolutní paskvil... - samoživitelky, co nemají příjem, hlídaní a nemohou do práce - ???mnoho žen, které i chodí do práce, si nemůže dovolit hlídání, nebo nemá babičky na hlídání. Ženy, které nemají příjem, jsou zřejmě nezaměstnané, tudíž mají podporu v nezaměstnanosti a další podpory. Pokud jsou zaměstnané, tak mají nárok na ošetřovné. (sociální záležitost, ne záležitost školy) - děti v rodinách, kde je domácí násilí + týrané děti - ???řešit domácí násilí nebo týrání dětí školou? To snad nemůžete myslet vážně! Je to daleko hlubší problém a takto to zlehčovat. To mi vyráží dech. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by Vám mnoho lidí líbalo ruce.... Stačila by výuka po celý rok... - děti s poruchami učení - ty by měly být naopak šťastné za individuální výuku doma - individuální přístup, který musí zvládat učitel v rámci často mnohopočetných tříd. A často mívají učitelé v jedné třídě i několik dětí s poruchami učení...a musí to zvládnout....Mimoto...pokud se jedná o diagnostikované dítě, pak zcela jistě rodič obdržel zprávu od poradenského zařízení, jak s dítětem pracovat...A kdo jiný by si měl najít nejvhodnější přístup a kdo jiný by měl nejlíp znát své dítě než rodič.. - děti ze znevýhodněných rodin, děti z rodin na hranici chudoby, které nyní nemají na obědy - ??? když chodí děti do školy, tak mají na obědy, nebo co jste tím chtěla říct? Toto jsou pouze zavádějící termíny, pod které se mnoho schová...problém je úplně někde jinde. Mnoho rodin je rádo "znevýhodněno", protože je to jejich "způsob života". Rodiče nejsou vedeni k zodpovědnosti, mnoho rodin má děti jako zdroj příjmu, nemá zájem pracovat, protože čerpání dávek jim přináší podstatně více financí, než kdyby nastoupili do práce apod. To je ale sociální problém, problém celého systému, ne problém školy! - děti v rodinách bez možnosti přístupu k internetu či výpočetní technice - k výuce není nutný internet, výpočetní technika. Je to jen bonus, pohodlí. Určitě je možné, pokud rodič/žák chce, domluvit se s vyučující, že Vám napíše třeba na papír to, co píše rodičům/žákům třeba na www stránky. Možnost si informace vyzvednout ve škole by neměl být problém. Pokud je, pak je to problém té dané školy/vyučujícího/žáka, ne celé republiky. Není důvod tedy sepisovat petici. V "nejhorším" je určitě možné toto řešit (při neúspěchu se školou)se zřizovatelem, ČŠI atd....jinak výuka probíhá i za pomoci TV - např. učíTelka. - děti v izolaci bez kontaktu se svými kamarády, blízkými apod. - tak toto je úplně demagogické. Když vezmu, že děti chodí do ZŠ 9 let, 90 měsíců, tak určitě děti poznamená, že nemohou z toho 3 měsíce být ve škole. ;-D.. Spíš bych předpokládala, že to bude mít opačný vliv a to, že děti si budou více vážit osobních kontaktů, vážit si času, který může strávit se svým kamarádem....ale v dnešní době, kdy jsou děti většinou závislé na sociálních sítích, komunikují většinou přes vzdálený přístup, bych tento bod nebrala za tak vážný. To samé se týká i blízkých, rodiny. Možná si konečně každý uvědomí, kolik vlastně tráví svého volného času s blízkými....Ale v současné situaci je spíše problém opačný, že lidé tráví mnoho času na sociálních sítích... - děti, jejichž rodiče nemohou z pracovních důvodů být doma a učit se s nimi; rodiče, kteří se po uvolnění opatření budou muset vrátit do práce a nemají pro své děti hlídání - děti, které jsou malé, tak asi budou mít zajištění/hlídání, nebo rodiče na OČR. Děti nad 13 let by měly zvládnout výuku samy. Výuka je jejich povinnost a měl by být jejich zájem. - děti, které se cítí samy, mají psychické problémy a duševně strádají - psychické problémy dětí, strádající děti, to není problém, který by měla řešit škola. Může pomoci, ale opět, problém je někde jinde a se školou to svým způsobem nesouvisí... - děti rodičů, pro které je příliš těžké se s dětmi danou látku učit a mnoho dalších - sice nevím, co je to "mnoho dalších", ale možná až tento bod souvisí se školou. Nicméně, určitě není problém s dítětem alespoň opakovat již probrané učivo, které by dítě již mělo znát. Také učitel/-ka jistě svého žáka zná a výuku (materiály) přizpůsobí a postupuje pomaleji. Takže, když to vezmu souhrnem. Něco chcete, ale argumentace je lichá. Řekla bych, že celé to spíše vypovídá o tom, což je dosti smutné, že k dnešnímu dni (14.4.) si cca 28 tisíc rodičů neumí poradit se SVÝMI dětmi a nedokáže být s nimi. :,-( V případě, že rodiny mají finanční problémy, pak je to otázka spíše sociálního systému a ne školství. Domnívám se, že pokud předčasně naženeme děti do škol a bez roušek, pak, když se odvoláváte na promořování, je velké riziko, že děti mezi sebou budou velmi rychle šířit nákazu, mnoho jich onemocní a rodiče budou muset opět na OČR. Ale pouze na 9/16 dní. Onemocnění trvá déle než oněch 9/16 dní. Pro rodiče to bude daleko větší problém než nyní, kdy jsou "chráněni" karanténou. Budou s dětmi doma bez peněz, na neplaceném volnu? Nebo jakou že tedy máte tu alternativu? Domnívám se, že aktuálně je nutné řešit žáky, kteří mají dělat přijímací řízení a závěrečné zkoušky (gymnázia, střední školy, maturanti, VŠ). Ostatní se klidně může řešit i v září. Někteří rodiče uvádí, že děti přišly o zápis do 1.třídy, na který se moc těšily, ale určitě je možné udělat pro tyto děti výjimečný 1.den zahájení školního roku. Jediné, co je na té Vaší petici pozitivní, je možná to,že aniž byste možná chtěla, tak jste svým způsobem vzdala holt učitelům a rodičům s domácí výukou.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#105 Re:

2020-04-14 21:02:23

#104: -  

Tomu se nedá nic vytknout. Skvěle napsáno, ač jsem se prvně zhrozila té délky, přečetla jsem to jedním dechem a jako pedagog naprosto souhlasím.


Nepřihlášený uživatel

#112 Re:

2020-04-15 03:38:41

#104: -  

To muze napsat jen zmanipulovany idiot, ktery o virech nic nevi. Tim myslim Vas prispevek kritizujici petici.

Doporucuji se podivat na rozhovory s lekari z prvni linie. Skutecne Vas nazor nesdileji. Povazuji soucasna omezeni za velmi prehnana.

 




Placená propagace

Tuto petici nabídneme 3000 lidí.

Zjistit více...