Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi
Quoted post
Taenia |
#2892016-06-07 21:50Včlenění a vyčlenění tedy inkluze, aneb Hitler to taky myslel dobře…. Pokud se úředníci budou stavět nad odborníky, vždy z toho vznikne nesmysl, který uškodí všem. Když pominu prachy navíc, které se vysypou za pseudoasistenty, místo toho, aby se přidalo učitelům…. … tak nevím, proč by se z dětí měli dělat pokusní králíci. Ať si zkusí běžní učitelé učit ve speciálních školách. Speciální poradny by měli doporučovat, co je pro dítě nejlepší a kde bude prospívat. Pokud jsou rodiče jiného názoru, ať dostanou asistenta a zkusí si to. Poradny by měli doporučit, rodiče rozhodnout. Pokud dítě není schopné porozumět probírané látce, proč má prosedět půlku dne ve škole, kde si bude kreslit a hrát si s asistentem, když může chodit do praktické školy, která chápe jeho potřeby a něco ho naučí? Proč chce vláda z dětí, kterým nebylo úplně dáno udělat negramotné hlupáky, kteří nic neumí, tím, že jim sebere možnost se něco naučit? V praktických školách se sice neučí fyzikální zákony, nebo matematické rovnice, ale děti mají možnost se naučit soběstačnosti, nebo nějaké lehčí manuální práci, která jim pomůže v budoucnu sehnat zaměstnání. Navíc, když dáte dítě, byť třeba lehce retardované, do běžné školy neznamená to, že se začlení. Ano budou sedět v jedné místnosti s „normálními dětmi“, můžete přimět děti spolupracovat na nějakém úkolu, ale nikdy je nepřimějete, aby se kamarádili a měli se rádi. Děti dokážou být kruté, to ví všichni. Jsou kolektivy, kde stačí malá odchylka (velký uši, lehká retardace) a už jste terčem šikany. Jako dítě bych si fakt nedokázala představit, že bych si šla hrát s někým kdo má za zadkem dospěláka - asistenta, který samozřejmě zkazí všechnu legraci, nebo že bych plýtvala přestávku tím, že bych říkala vtip někomu, kdo ho nedokáže pochopit. Je to možná vošklivý, ale je to tak. Takže inkludované děti by se v takovém kolektivu cítili ještě víc vyčleněné. Nepočítám to, že ty děti nikdy nezažijí úspěch a ocenění dětského kolektivu, že je to „zasloužené“. Také děti, které jsou třeba dyslektici, jako jsem třeba bývala já :), nebo mají jinou lehčí poruchu učení, mají velký problém se soustředit na učitelku a látku, která se probírá. Stačí holub na okně nebo velký chuchvalec prachu a soustředěnost je v čudu, takže kdybych já měla spolužáka, který by třeba potřeboval občas vykřiknout nebo dělat nějaké trhané pohyby pořád bych ho asi sledovala, kdy to udělá zase a to, co by se probíralo, by už šlo mimo mě. Takže doma by ze mě byli rodiče nešťastní (ještě víc než byli) že se se mnou musí ještě víc učit. Takže může mi teda někdo říct, jaké jsou ty výhody inkluze a co dobrého to přinese? Protože sice nejsem odborník, ale můj selský rozum mi říká, že ten, kdo tohle vymyslel, nejspíš vůbec nemyslel. |
Odpovědi
Václav Klaus ml. |
#295 Re:2018-02-23 17:56:41A co tady děláte? Běžte někam, kde diskutují dyslektici, tady je to pro normální lidi !!!! |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Zajištění dostupnosti léčby ADHD i pro dospělé: návrh na úhradu lisdexamfetaminu (Livizux) bez doplatku
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Podpora KTF UK a vyjádření důvěry stávajícímu vedení.
563 Vytvořeno: 2025-09-02
Petice za výstavbu nového sportovního areálu v Brně, Za Lužánkami - NE další rezidenční výstavbě připravované politiky.
7335 Vytvořeno: 2023-01-13
Dovolte slonici Bala dožít v ZOO Liberec
536 Vytvořeno: 2025-07-27
Petice proti změnám týkajicí se mobilních telefonů - SŠLCh
306 Vytvořeno: 2025-09-02
Otevřený dopis ministru Bekovi na podporu akademického senátu KTF UK
583 Vytvořeno: 2025-08-29
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
136343 Vytvořeno: 2025-02-11
Vraťte vlaky na Dobříš!
1398 Vytvořeno: 2025-02-26
Petice proti kácení stromů v ulici Českobratrská na Mělníku
143 Vytvořeno: 2025-09-03
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
882 Vytvořeno: 2024-04-08
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
826 Vytvořeno: 2025-07-27
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
25498 Vytvořeno: 2022-12-13
Petice proti Bruselskému šmírování
210 Vytvořeno: 2025-08-26
Výzva Úřadu městské části Praha - Suchdol k odložení realizace rekonstrukce MŠ Gagarinova
82 Vytvořeno: 2025-09-05
Petice za výstavbu parkovacího domu nebo P+R parkoviště u železniční tratě ve Strančicích
82 Vytvořeno: 2025-09-03
Za spravedlivou regulaci reklamy v Praze
188 Vytvořeno: 2025-06-04
Propusťte Ondřeje Chlupa!
39 Vytvořeno: 2025-09-03
Klidová zóna na Královci Valašské Klobouky
64 Vytvořeno: 2024-08-27
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
4193 Vytvořeno: 2024-07-23
PETICE ZA KVALITNÍ VÝUKU ANGLICKÉHO JAZYKA NA ZŠ ZLATÁ STEZKA
25 Vytvořeno: 2025-09-04
Otevřený dopis ministru školství, mládeže a tělovýchovy doc. PhDr. Mikuláši Bekovi, Ph.D.
7167 Vytvořeno: 2025-03-23