OTŘESNÝ PŘÍPAD ŠIKANY - SPŠ TŘEBEŠÍN, PRAHA 10

Quoted post

Karel

#33 Re: Prosím přečíst!!

2016-02-17 13:20

#16: STUDENT - Prosím přečíst!! 

Přesně. Konečně někdo, kdo nesoudí na základě informací z Blesku.

Přidal bych k tomu pár obecných poznatků: na středních školách jsou teď slabé ročníky, školy mají peníze podle počtu studentů, takže o studenty bojují. Na řadě škol je vedení, které se studentů a o studenty bojí. Učitelé jsou dnes štvaná zvěř: z jedné strany studenti, z druhů rodiče často za přispění vedení školy! Vedení školy se nesmí bát postavit za své pedagogy!!

Druhý problém jsou práva studentů bez odpovídajících povinností. Od 18 let (tzn. dnes často i třeťáci) jsou studenti bráni za dospělé a škola nesmí vyžadovat takové věci jako podpisy rodičů pod omluvenkami atd. Přitom např. z pohledu daní jsou to děti až do 26 let! Proč to nemůže být tak, že student střední školy až do maturity některé věci nemůže?

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#40 Re: Re: Prosím přečíst!!

2016-02-17 14:33:45

#33: Karel - Re: Prosím přečíst!! 

 Pracujem roky v školstve. Aj na Slovensku máme rovnaké problémy.  škol. ombudsman Mám skúsenosti s rôznymi typmi žiakov, maturantami aj učňami. Môžem porovnávať už aj medzi generáciami. Všetci konštatujeme, že úroveň VaV je z roka na rok horšia. Dnes nám už na strednú školu prichádzajú žiaci, ktorí sú takmer negramotní, majú problémy aj s čítaním a písaním, nevedia také základné veci ako je delenie, percentá alebo násobilka. Nemajú šajnu o zemepise, kľudne prehlásia, že usne na topánky sa šijú z kuracej kože a pod. :-). U nás v škole sa tiež mnohí správajú dosť neúnosne. Prídu zo ZŠ s predstavou, že žiak môže všetko a učiteľ s tým nič nezmôže. Dávať ich do laty vôbec nie je jednoduché, viem si predstaviť, že by niekoho mohli rozčúliť tak, že by dostal infarkt. Priamo od nich si možno vypočuť historky, ako šikanovali na ZŠ spolužiakov alebo aj učiteľov a pokladajú to za vtipné, alebo za hrdinstvo. V minulosti sme mali vedenie, ktoré nepodržalo učiteľa a zástupkyňu, ktorá populisticky zneužívala žiakov na to, aby ju podporovali v kariérnom postupe. Používala ich proti učiteľom, ktorí ju nepodporovali pri sledovaní jej osobných cieľov. Vtedy vrcholili pokusy žiakov o šikanu niektorých učiteľov, spravidla tých, ktorí sa nevedeli brániť, lebo boli príliš mäkké povahy, alebo od nich ešte vyžadovali výsledky a nerezignovali úplne na svoje poslanie.  Takže ja vidím jednoznačne vinu na strane vedenia školy, ktoré zrejme podporuje takú atmosféru, v ktorej sa darí podobným psychopatom, ako boli tí žiaci šikanujúci učiteľku.  

Problém u nás aj u vás je, že je príliš veľa škôl, ktoré súperia o žiaka a sú ochotné preto zľavovať z nárokov a prijímať i takých uchádzačov, ktorí na príslušný typ a stupeň školy nemajú predpoklady. Na gymnáziách už študujú aj štvorkári a na učňovky sa dostávajú deti, ktoré nebudú schopné v budúcnosti samostatne vykonávať nijakú profesiu. Úplne pomýlené sú tie plány s integráciou a inklúziou - špeciálne školstvo jednoducho má svoje miesto vo vzdelávacom systéme. Treba zredukovať počty VŠ aj SŠ - konkurencia má byť medzi žiakmi, nie medzi školami. A v neposlednom rade treba skvalitniť aj výber uchádzačov o učiteľskú profesiu, aby na učiteľských odboroch fakúlt neštudovali len tí, ktorí sa pre toto štúdium rozhodnú, lebo je "ľahké". No na to treba posilniť spoločenskú pozíciu učiteľa, lebo nikto kvalitný za týchto podmienok - ak nechce spáchať spoločenskú samovraždu - učiť nepôjde.