MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#338272015-01-20 18:45Co kdyby se mluvilo o nejen zanedbaných, ale i – třeba mírně mentálně zaostalých dětech? Když se budu bavit o dětech s mentální retardací, tam na to mám jednoznačný názor! Děti s mentální retardací lze integrovat jen těžko. Učila jsem na zvláštní škole. Zažila jsem ony vynikající podmínky a zcela jiný učební plán – děti s mentální retardací se tam věnují mnoho hodin pracovnímu vyučování. Jsou tam ideální podmínky pro rozvoj manuálních dovedností a lásky k práci – opět jsme u toho citu. To se jim na běžné škole nedostane. Takže – stejně jako na naší škole – lze integrovat děti s různým postižením, ale lze jen těžko integrovat děti s mentální retardací. Nejen proto, že nechceme být konkurencí zvláštní škole, ale opravdu je to o něčem jiném. Přitom děti s mentální retardací mohou být velmi úspěšnými lidmi a speciální škola je k tomu dobře připravuje – nevím, proč bychom to dobré, co máme vybudované, měli z nějakého důvodu módní vlny či tendence ničit. Dobrý vztah k práci a manuální zručnosti se na běžné škole dětem s mentální retardací nedostane. Dosti málo si dovedu představit, jak by se v praxi takto dva různorodé učební plány aplikovaly. Jistě, všechno se dá ´ošulit´, ale – s nejlepším svědomím a vědomím – nedá se to spojit. Inkluze dětí s mentálním postižením jde prostě skutečně jen těžko. Vybavuji si dobře slova profesora Matějčka: Takovéto dítě, když je do běžné třídy integrováno, může zažívat mnohem hlubší segregaci! Opravdovou segregaci, oproti tomu, kdyby bylo ve speciální třídě, kde jsou děti s postižením pohromadě a jsou vedeny v duchu toho, na co opravdu stačí. Samozřejmě nevím, co přesně mají na mysli ti, kteří o inkluzi hovoří... Vždyť i tyto děti mohou zažívat velmi silné pocity úspěchu při začleňování do většinové společnosti v době mimoškolních aktivit, při spolupráci speciálních škol a běžných základních škol při výletech, školách v přírodě a podobně, což v současné době téměř neexistuje. Školy jako celky se příliš separují, přitom by se školy měly možnost vzájemně velmi obohatit. Speciální školy by při budoucím integračním a inkluzivním procesu měly být velmi silnou oporou běžným základním školám z důvodu především odborných informací, které na běžných základních školách chybí a to nejen u učitelů, ale především také u ředitelů škol.
Retardované a asociální děti ruší vyučování. Některé vážně začlenit nejde |
|
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#33841 Re:2015-01-20 19:27:39Nikdo prece nechce, aby retardovane deti byly umistovane do trid s normalni vyukou. Totez plati pro deti s asocialnim chovanim. Sporne pripady posuzuji odbornici z pedagogicko psychologickych poraden. Lidem vadi predevsim fakt, ze prezident shrnul "postizene deti" do jedne skupiny, druh a miru postizeni nijak nespecifikoval. Vyvolal tim pohorseni obcanu. Teprve potom zacal jeho mluvci trapne vysvetlovat, jak to pan prezident myslel. |
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Zajištění dostupnosti léčby ADHD i pro dospělé: návrh na úhradu lisdexamfetaminu (Livizux) bez doplatku
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Zachraňte Víta Háčka, předsedu úseku skoku na lyžích
468 Vytvořeno: 2025-08-22
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
495 Vytvořeno: 2025-07-04
Žádáme prezidenta, aby odmítl ratifikaci Vatikánské smlouvy
269 Vytvořeno: 2025-06-07
Otevřený děkovný dopis Viktoru Orbánovi
2373 Vytvořeno: 2024-10-21
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
136165 Vytvořeno: 2025-02-11
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
604 Vytvořeno: 2024-04-08
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
258 Vytvořeno: 2025-07-27
Výzva hejtmance Mračkové-Vildumetzové k pomoci vypsání referenda o průmyslovém parku v Chebu v termínu voleb
205 Vytvořeno: 2025-08-18
Petice za zřízení preventivního kastračního programu v Hlinsku
152 Vytvořeno: 2025-08-17
Otevřený dopis ministru školství, mládeže a tělovýchovy doc. PhDr. Mikuláši Bekovi, Ph.D.
7141 Vytvořeno: 2025-03-23
Za zachování přirozeného hlasového projevu a citlivosti v umělé inteligenci,konkrétně ChatGPT od OpenAI
34 Vytvořeno: 2025-08-20
Petice proti záměru developerské výstavby "„Bytový dům Mlýnská 339/38“, na pozemcích par.č. 329, 325 k.ú. Trnitá, obec Brno"
33 Vytvořeno: 2025-08-22
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
25391 Vytvořeno: 2022-12-13
Petice za rovné odměny pro deaflympijské sportovce České republiky
414 Vytvořeno: 2025-05-22
PETICE ZA DEMISI VLÁDY PĚTIKOALICE
43092 Vytvořeno: 2022-02-22
PETICE ZA FÉROVÉ VOLBY
2890 Vytvořeno: 2025-06-01
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
4162 Vytvořeno: 2024-07-23
Petice za skutečnou inkluzi a posílení práv dětí s autismem a ADHD ve školách
809 Vytvořeno: 2025-07-08
Stop hluku a světelnému smogu z areálu Savela v Havířově
23 Vytvořeno: 2025-08-23
Petice za snížení objemu zástavby developerského projektu Central Group v ul. Geologická, zachování stávající vzrostlé zeleně a řešení dopravní situace v této ulici
182 Vytvořeno: 2025-06-01