MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#27678 Re: Nedílnou součástí vzdělání je kultura a morálka....

2014-12-29 10:12

#27676: - Nedílnou součástí vzdělání je kultura a morálka.... 

 Jedním ze zakladních způsobů, jak rozpoznat pravdivost informace je, kde je publikována.

a kdo ovládá to médium:-)

Základy mediálnej gramotnosti:-))

Britský sociolog John B. Thompson v knize Média a modernita popisuje čtyři typy moci, které koexistují v lidské společnosti: ekonomickou, politickou, donucovací a symbolickou. Média jsou součástí moci symbolické, např. spolu s náboženstvím a vzděláváním. Thompson zkoumá jejich vliv na sebeporozumění publika, způsoby interpretace jeho každodenního jednání, komunikace a sociálních vztahu. Média podle něj přinášejí nový způsob porozumění světu, sociálním vztahům i sobě samým založený na technologickém zprostředkování každodenní zkušenosti a komunikace. Klíčovou složkou tohoto porozumění je nové pojetí veřejnosti bez místa, veřejnosti jako entity, která překonává nezbytnost sdílení společného prostoru či dialogické komunikace tváří v tvář. Tato veřejnost umožnuje „symbolické vzdálení od časoprostorového kontextu každodenního života“ a jeho nahrazení (či spíše doplnění) mediálně zprostředkovaným prožíváním, jednáním a zviditelněním v globální všudypřítomnosti. Mediální sdělení se šíří globálně, ale osvojují lokálně. Umožnují divákům osvojit si zkušenosti, které jsou jim časoprostorově vzdálené, ale současně šířit jejich vlastní zkušenosti do celého světa. Vytvářejí kritický odstup vůči našim předsudkům, ale utápějí nás v matoucí složitosti světa. Navzdory této dvojznačnosti veřejné sféry je však možné její vlastnosti využít k dílčí obnově demokratické politiky. Média podle Thompsona umožňují politizovat každodennost tím, že ji globálně zviditelní. Zejména nová média tak otevírají prostor pro zveřejňování informací mimo působnost státu a pro výměnu alternativních názorů občanů na politické záležitosti. Umožňují současně rozšířit občanskou angažovanost za rámec dialogických vztahů tváří v tvář a propojit ji s etikou globální odpovědnosti. Pojetí demokracie závislé na globálním a mediálně zprostředkovaném šíření informací Thompson nazývá mediovanou demokracií. V tom smyslu, že procesy zvažování budou záviset na mediálních institucích jednak jako na zdrojích informací, jednak jako na prostředcích pro vytváření vlastních názorů.

...„S přeměnou mediálních organizací do obrovských komerčních podniků je svoboda projevu stále zřetelněji vystavena nové hrozbě – hrozbě nepocházející z nepřiměřeného použití státní moci, nýbrž z nedostatku brzdění mediálních organizací jakožto komerčních podniků... Mediální průmysl je – stejně jako jiná odvětví – ovládán především logikou zisku a akumulace kapitálu; a mezi logikou zisku a kultivací rozmanitosti není žádná nevyhnutelná souvislost....“

Co se týče rovnosti přístupu jednotlivých příslušníků společnosti do médií, nadšení optimistů z „elektronické demokracie“ se v poslední době vytrácí, protože naráží na překážky v podobě kódovanosti, dohledu, rychlosti modemu, nekompatibilnosti protokolu, informační záplavy, digitální propasti mezi bohatými a chudými apod. Média i celá veřejnost jsou navíc pod soustavným tlakem ekonomických korporací, mocenských aparátů, marketingových a propagačních kampaní a masových trendů spotřeby a zábavy. ...

Zápas občanských skupin a menšin za zachování zvláštnosti a jedinečnosti se neobrací primárně proti státu, ale proti jiným občanským uskupením, která usilují o zavedení pravidel utváření identity „těch druhých“ (např. fundamentalistická sdružení). Tento boj má povahu rozmanitých střetů „vzájemně soupeřících racionalit“, které se neodehrávají na žádném stálém místě a jsou možné jen díky oběhu informací v globálních elektronických médiích.

A TOTO JE PRÍPAD TEJTO DISKUSIE:

Mediální občanské aktivity mohou vytvářet pouze nepřehledné řady spojnic, jsou však schopné do sebe zahrnout i všední, mnohdy plytkou a vulgární internetovou komunikaci a vnímat ji jako „příspěvek k životné demokracii“.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#27783 Re: Re: Nedílnou součástí vzdělání je kultura a morálka....

2014-12-29 16:44:47

#27678: - Re: Nedílnou součástí vzdělání je kultura a morálka.... 

 Vy bolševici jste tou "kumulací kapitálu přímo posedlí" - drtivá většina těch, co úspěšně podnikají nezačali podnikat primárně pro zisk, ale proto, že měli skvělý nápad a získ je jakýmsi bonusem k tomuto nápadu. Drtivá většina úspěšně podnikající a to dokonce v libovolné velikosti musí nabízet skvělý produkt. Lepší než konkurence. 

Platí to logicky i o novinách. Čím vzdělanější populace, tím logicky požaduje informace ověřitelnější, důvěryhodnější, pravdivější s daleko větší poctivostí pro přesnost atd. 

Tedy komunistické kecy z marxova kapitálu, že vše řídí kumulace kapitálu jsou odpornou hovadinou a už v základu naprosto mylnou hloupostí, přestože samozřejmě platí, že všichni chceme mít příjem logicky vysoký, mnohí z nás se nikdy nesníží k tomu, abychom pro peníze dělali cokoli a to platí pro všechny úrovně bohatství. 

Mimo jiné toto dal naprosto jasně na srozuměnou Bill Gates Klausovi, když mu podával ruku s jednou rukou v kapse. Nevážil si ho, potkal se s ním více méně jen jako se společenskou nutností a neodpustil si tuto naprosto jasně vyjádřenou kritiku vizuálně a neodpostil si ani slovní invektivy. 


Nepřihlášený uživatel

#27787 Re: Re: Nedílnou součástí vzdělání je kultura a morálka....

2014-12-29 16:56:20

#27678: - Re: Nedílnou součástí vzdělání je kultura a morálka.... 

 Mimochodem zmiňujete zde kriterium, kdo medium ovládá.

Tak to je ale obrovský problém u všechy serverů ruské propagandy. Tam totiž není vůbec jasné ani to, kdo je založeil, ať už se jedná o eruronet, pravdive.eu, parlamentní listy, blisty, svetlokolemnas, zvedavec atd. atd. atd. 

Tedy skutečně běžte si s temi komunistiskými žvásty za komunistickým náckem Milošem Zemanem, to je pilný čtenář lží na nenonacistickém serveru parlametní listy, tady tam uspějete logicky s každou blbostí, jen když bude vypada "zajímavě" a bude proruská či probolševická. Takové hovadiny přímo sbírá, viz. finlandizace.