Podpora demolice havířovské haly

Quoted post

major

#5 Re: jsem pro zbourání ČD

2014-08-26 15:26

#1: jeremy - jsem pro zbourání ČD 

 Plně souhlasím s demolicí, v tomto státě neumíme udržovat starší  tzv. vybydlené objekty.

Proto je lépe stávající kdysi honosnou budovu odstranit a nahradit novou,  ta zase pár let vydrží, než bude vybydlena.

 Líbí  se mi, jak důl architektury roní slzy nad případným osudem socialistické mozaiky v budově. Kdyby raději přemýšleli jak ji demontovat a použít jinde, když už tedy nemohou bez ní žít.                                                              

Toto nádraží nikdy nebude obchodním centrem, ten pokus už tady několikrát byl a nikdy se nepovedl. 

Není to přestupní ale jen průjezdní stanice, která ovšem nutně potřebuje modernizaci, počet cestujících je dost velký.    

Pojízdné schody a výtah na nástupiště pro vozíčkáře , cestující s kočárky a rozměrnými těžkými  zavazadly, to by mělo být dnes samozřejmostí.

Odpovědi

Michal

#17 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-10-02 20:11:40

#5: major - Re: jsem pro zbourání ČD 

 Dobrý den. Pro upřesnění: Žádná nová budova se stavět nebude, pouze se bude bourat a rekonstruovat vedlejší technická budova. Za další, mozaika je od světoznámého autora pana Kopeckého a je naopak nedčasové dílo, které dnes není možné vytvořit. K té budově neodmyslitelně patří a technicky by bylo velice náročné, dle některých i nemožné jí přemístit. Pojízdné schody a výtahy na nástupiště nejsou součástí projektu za 200 miliónů (i kdyby 160 miliónů) korun. Součástí projektu není rekonstrukce nástupišť, ty jsou v majetku SŽDC, které jí plánuje snad již 5 let.

don-tom

#19 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-10-04 03:01:30

#5: major - Re: jsem pro zbourání ČD 

ač se to na první pohled (líbivé obrázky prázdné výpravní haly) nezdá, celý prostor je přeplněn.

Auta obyvatel sousedního paneláku (-tento prvek zabil projekt vlakotramvají) blokují parkovací místa pro cestující. Místo toho moderního řešení jezdily do Ostravy až do konce 90. let dýchavičné Ikarusy. 

V západní části -"administrativní budova"- je nesmyslně provozována ubytovna (její vstup je umístěn od kolejiště). 

Sdružení Důl Architektury zapomíná, že pokud dojde k prohlášení za kulturní památku, tak zateplení střechy a výměny skleněné fasády za dvojsklo, nebo trojsklo NEBUDE MOŽNÉ.

Dále zatajují, že na místě obludné haly stávaly TŘI rodinné domy, které musely být sbořeny.

Je ostudné, že 25 let po revoluci se stále oživují bolševické způsoby nátlakových akcí (podporovaných i z našich daní). 

Svědek

#41 Re: Re: jsem pro zbourání ČD

2014-10-07 20:08:40

#5: major - Re: jsem pro zbourání ČD 

 Vážení, už tady jednou bylo řečeno. Nové nádraží řeší pouze budovu, kdy se větší část zbourá, menší zůstane a přestaví se. Podchod s nástupištěm však zůstane, jak je!!! Podchod s nástupištěm totiž není součástí budovy. Projděte si pozorně plány: www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/

Abyste nebyli nemile překvapeni z "investic" města