Proti Transformaci příležitostné osobní dopravy na taxislužbu

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#115 Co dál?

2013-04-25 07:46

Chvílemi mám pocit, že už se to tu poněkud ubírá někam jinam.... Blokády a jiné "hurá akce" nic nevyřeší, jen to vrhne nedobré světlo na slušné dopravce a budou vhozeni do jednoho pytle s těmi ostatními.

V tuto chvíli to vypadá na mnoho a mnoho práce a úsilí s nejistým výsledkem, ale osobně se domnívám, že je třeba to zkusit.

Je třeba si jasně definovat body, které jsou nepřijatelné.

Domnívám se, že se jedná zejména o:
a/ zrušení povinnosti vlastnit průkaz řidiče taxi (návrh průkaz řidiče smluvní přepravy)

2/ jednoznačně zrušit povinnost zkoušky z místopisu při současné obsahové náplni, která neodpovídá podmínkám řidiče smluvní přepravy v širším kontextu (limuzíny, minibusy,sanitky, školní minibusy)

3/ zrušit povinnost uzavřít smlouvu na přepravu na každou jednu jízdu s uvedením data jízdy, jména a počtu kientů,přesné trasy a ceny přepravy, podpisem obou smluvních stran a dalšími náležitostmi smlouvy (nahradit návrhem - rámcová např. roční smlouva s danou firmou a pak jednotlivé objednávky pro každou jízdu formou emailu,sms a telefonu. Pokud existuje trvalá písemná smlouva, je prokazatelné, že to není nabírání lidí z ulice a navíc platby mohou probíhat výhradně BEZHOTOVOSTNE - to znamená bankovní převod či platební karta)

4/ požadovat důslednou práci kontrolních orgánů za účelem eliminace "černých" dopravců, kteří takto poškozují dobré jméno poctivých dopravců (získávání klientů na ulici, v restauracích atd, výběr peněz v hotovosti)

Jasně stanovit kompetence KDO a v jakém smyslu bude jednat. Je fajn, že každý někam poběží a bude něco vyjednávat, ale to se bude jen a jen tříštit. Aby "někdo vzal jednající na vědomí", je třeba mít určitý mandát. To znamená - např. vytvořit Asociaci smluvních dopravců nebo v rámci jiné asociace např. sekci. Ale jen tak může být jakási reálná šance něco dosáhnout.

Současně se na příslušných úřadech ptát, zda byl někdo ze smluvních dopravců pozván (pokud ano, proč nepřišel), pokud ne, tak žádat o to, aby představitel smluvních dopravců byl zván do všech komisí a ke všem jednáním. A začít na tato jednání chodit a jednat a jednat.

Jaký máte názor?

Odpovědi

Dan

#117 Re: Co dál?

2013-04-25 08:12:49

#115: - Co dál?  

 

V podstatě souhlasím. Jen nevím s kým :-) Blokády a podobne hurá akce nám ted nepomuzou, je třeba se ozvat, ale inteligentně a řešit to s příslušnými úřady!!

Nepřihlášený uživatel

#119 Re: Co dál?

2013-04-25 09:38:31

#115: - Co dál?

Hele v podstatě souhlasím ale platba hotově je taky alternatíva která funguje a mnozí z nás ji používají denne taky je to fungující záležitost proč to měnit. Jinak souhlas a kontrolní orgány by se spíše měli zaměřit na ty Kvasničkovy zloděje. Jinak nechápu jak si muže nechat MD dilktovat podmínky od magistrátu. To je bordel. K čemu nám je místopis? K čemu obsluha taxametru? Kartička řidiče Taxi??? Promiňte nechci já jsem smluvní dopravce a ne nějaké Taxi.

 

 


Nepřihlášený uživatel

#131 Re: Co dál?

2013-04-25 21:50:44

#115: - Co dál?

Myslím, že nejvíc v praxi poběží o bod č.3.O ten by se mělo usilovat nejvíc

Michal Popluhár
Autor této petice

#132 Re: Co dál?

2013-04-25 23:08:29

#115: - Co dál?

Děkuji, že to za mě někdo napsal, je to dobré a já opravdu v celku nestíhám. Mám práci, rodinu a založením této“ petice“ jsem si na sebe ušil pěkný bič, ale věřte, že to jen tak nevzdám!!! Každý den mě někdo další zajímaví kontaktuje, nakopne a někam posune. Samozřejmě velká chyba je, že jsme neměli jako smluvní dopravci žádné sdružení, nebo asociaci. Tak by se dalo tomuto boji předejít, nebo lépe vzdorovat. Vláda při tvoření zákona bohužel nemá povinnost informovat jednotlivce, kontaktovali pouze taxikářskou asociaci a Česmad, ale ty nic proti zákonu nenamítli.

Varování: Při osobním jednání jednotlivců na úřadech, nás spousty úředníků má za zloděje a taxikáře a vůbec nechápou co vlastně děláme. Je tedy dobré počítat s tím, že ještě více nepříjemní budou k jednotlivým naštvaným šťourům, kteří na Magistrát nebo MD přijdou. Už máme i přímou zkušenost z korespondence a telefonování, kde obzvláště na MD jsou opravdu tvrdí a neoblomní v tom, co už je dnes zákon.   Ještě jednou – komentář 115 opravdu smysluplný text, díky.

Měl jsem připravené jakési doporučení od jedné právničky, ale po dnešním dni kdy vyšel zákona ve sbírce už moc věcí, na které se dalo vymluvit není. Jasné je pouze to, že za současné platnosti zákona, se nedá provozovat smluvní přepravu pro většinu klientů bez porušení tohoto zákona.

V současné době bych uvítal všechny, kdo by mohli a dokázali jakýmkoli způsobem pomoci se založením asociace, aby mě kontaktovali.

Ještě reakce na časté dotazy v inboxu: Osobně jsem si zatím zažádal pouze o změnu živnosti, žádnou registraci sebe ani vozů zatím nemám.