Petice proti rušení praktických škol

Petr Koubek, učitel

/ #197 Re: rušení ZŠ praktických a speciálních

2012-10-29 18:44

#151: Ivka - rušení ZŠ praktických a speciálních

Tento zde zformulovaný názor je konzervativní a nevychází z faktů a z nejnovějšího poznání pedagogiky a pedagogické psychologie. Samotná petice je trochu dál, neboť správně poukazuje na to, že MŠMT nerealizuje své úkoly koncepčně, ale zejména za populisty Dobeše ztrácelo čas planými "veřejnými diskusemi", kde vždy "vítězí" aktivismus před odborným úsudkem... A přitom totéž MŠMT v též době platilo kvalitní evropské projekty na popsání metod zjišťování speciálních vzdělávacích potřeb každého žáka a následných metod stanovení individuálních vzdělávacích plánů pro takové děti.

Tytéž projekty narozdíl od samotného MŠMT (to zakázalo dělat systémové projekty monitoringu a ověřování inovací své vlastní organizace, nemísto toho je rušilo!) dokázaly i stanovit, kde jsou největší rezervy a částečně kalkulovat (za MŠMT!!) potřebné další výdaje (systém PPP, systém zachranné sítě přímo ve školách - pastorální péče, asistenti pedagoga, doučování dětí, kluby pro děti, které nemají podmínky na psaní domácích úkolů - je jich 12 v jedné místnosti - zlepšení dopravy dětí do školy atd., apod.).

Spravedlivější vzdělávací systém, který bude identifikovat silné stránky žáků a pomáhat jim z obtíží, nepořídíme zdarma. Musíme se ale rozhodnout, zda jej chceme, nebo nikoliv. Zda budeme dál již maličké děti třídit, vydělovat plnokrevné koně, "průměr" a chromé posílat do kafilérky... Je to hyperbola, ale systém segragační je a bojuje se, aby takový zůstal!