Petice proti rušení praktických škol

sutij2

/ #172 Zkušenosti

2012-10-28 08:30

Jsem učitelka s praxí 12 let na ZŠ a 21 let na SŠ, zažila jsem už různá "moudrá", ale především rychlá rozhodnutí MŠMT, která NIKDY nepřinesla deklarovaný úspěch. Že žáci přesto vše zvládli, bylo vždy zásluhou práce učitelů, kterým o žáky skutečně jde!!! Proč MŠMT názorům těch, kteří s žáky denně pracují, nevěří? Chce mě snad někdo přesvědčit, že je dostatečný počet vyškolených asistentů pro každé mentálně retardované dítě? V praxi vidím opak! Uvědomují si pracovníci MŠMT, že pak nemůže být ve třídě 30 žáků, jak tomu z finančních důvodů leckde je? Skutečně na daném "vylepšení" nevidím nic dobrého. Dle mého názoru by se měla zlepšit metodika na pedagogicko-psychologických poradnách, aby do těchto škol byly zařazeny skutečně děti podle intelektu a ne na základě nerozvíjené sociální inteligence. Mimochodem by tak mohla poměrně snadno probíhat kontrola MŠMT, že je vše v pořádku - poraden zas není tak mnoho, bohužel. Tyto školy nelze zrušit, dokud nebudou peníze na výcvik asistentů, nebudou peníze na školní psychology - ten luxus si skutečně dovolí jen málokterá ZŠ. A kdy budou peníze na školství v dostaečném množství? Možná že tento zásadní problém by měli zaměstnanci MŠMT řešit především.