Petice proti zrušení kategorie 13 v českých rallysprintech

Michal Strejt

/ #21 Budoucnost

2012-10-26 23:52

V rally v ČR se musí něco změnit!!! Ale pokud zakáží WRC v Rallysprintech a pokud jejich součástí nebude (jak se spekuluje) ani Pohár ČR v rally a ani MČR historiků, čím se potom Rallysprinty budou lišit od stále více uvadajícího MMČR? MMČR bude jezdit 40 jezdců, Sprinty 60 jezdců a Pohár + historiky 50 jezdců. Kterému pořadateli se potom vyplatí takovou soutěž pořádat?

Chtělo by to se na té federaci zamyslet aby na soutěžích startovávalo co nejvíc jezdců a diváků a né všechno zajímavé zakázat. Vůbec by mi nevadilo na každém závodě zaplatit dvacku vstupné, ale chtěl bych něco vidět z normální vzdálenosti. Klidně bych každému, kdo zaplatí vstupné dal podepsat papír(stejně jako to podepisují fotografové s vestou), že je na závodech na vlastní nebezpečí a že za něj pořadatel neručí.

Tak jak je to teď, že je v pomalém diváckém místě páska 40 metrů od trati a divák ani nedostane dalekohled je to naprostá kravina. Z takové dálky diváka závody nebaví a na 100% si začne hledat v průběhu závodu jiné místo, pro něj zajímavější (pravděpodobně místo v rychlém a nebezpečnějším úseku, kde bude blíž k trati a bude si moci aspoň na skle přečíst jméno jezdce). V diváckém místě by páska měla být právě od trati úplně nejblíž, aby to lidi nelákalo chodit jinam, kde je to nebezpečné.

K4 poháru + historikům se musí zjednodušit předpisy. Do poháru i historiků bych pustil prakticky každé vozidlo s rámem. Samozřejmě by tomu odpovídaly tratě. RZ by byly třeba jen 5km dlouhé a na každém rovnějším úseku by byl zpomalovací retardér. Jezdci by aspoň měli se závoděním kde začít.

Do sprintů bych pustil ta lepší vozidla, která by splňovala současné národní předpisy pro rallysprint, avšak vozidla všech skupin, tříd a kategorií a nové jezdce s třeba roční zkušeností z poháru. Licence by byla dražší, hans by stále nebyl povinný, rychlostní zkoušky by se prodloužily a retardérů by bylo méně.

No a v MMČR by byl ten absolutní jezdecký vrchol co Česká republika nabízí, vozidla a vlastně všechno podle mezinárodních předpisů (takže povinný hans), ale bohužel bez WRC, protože tam je už nikdo nevrátí.