Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi
právnik |
/ #2972018-10-25 12:17Dobrý deň, pani Hrindová, hoci nepracujem v pedagogickej sfére, dovolím si Vám oponovať. Inklúzia je jednoznačne moderný spôsob výchovy, ktorý síce má množstvo negatívnych vplyvov, no osobne si myslím, že tie pozitívne jednoznačne prevažujú. Predstavme si takúto situáciu. Majme dieťa, rómskeho chlapca z osady, ktorý pochádza zo sociálne vylúčenej rodiny. Rodičia ho zapíšu do 1. ročníka na ZŠ. Chlapec bude poslabší v učení, no garantujem Vám, že nejakú aktivitu vyvíjať bude. Viete prečo? Lebo jednak ho kamaráti s dobrými študijnými výsledkami budú "ťahať" hore, jednak ho budú "ťahať" hore učitelia, prípadne špeciálny pedagóg (asistent učiteľa). Učitelia budú chcieť z chlapca vychovať vzdelaného človeka. Či sa im to bude dariť, je otázne. Povedzme však, že sa im to príliš nebude dariť a chlapca preradia do špeciálnej školy. Tam budú všetci jeho spolužiaci na rovnakej úrovni ako on, takže "hore" ho ťahať rozhodne nebudú, skôr naopak. A učitelia? Nuž, učitelia budú veľmi dobre vedieť, že učia na špeciálnej škole. Preto budú mať nižšie nároky. Šikana, ktorú tak spomínate, je rozšírená skôr na špeciálnych školách. Už z toho dôvodu, že tam chodia v učení slabšie deti, zo sociálne vylúčených rodín. Rovnako tak je tam väčšia tendencia zo strany pedagógov šikanu "tolerovať", lebo to, s čím sa stretávajú často, majú tendenciu brať ako normálny stav. Na základných školách (netvrdím, že na všetkých) sa proti šikanovaniu seriózne bojuje. Stav je jednoducho taký, že pri segregácii sa slabší žiaci ťahajú dolu. Pri inklúzii sa slabší žiaci, naopak, ťahajú hore. Toľko môj pohľad. |
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
133998 Vytvořeno: 2025-02-11
Zachraňme řeku Dyji
2253 Vytvořeno: 2025-07-03
Petice za zachování kulturního prostoru STALIN na Letenské pláni
737 Vytvořeno: 2025-06-25
Petice za skutečnou inkluzi a posílení práv dětí s autismem a ADHD ve školách
315 Vytvořeno: 2025-07-08
Vraťte nám UMtrh – místo, kde kultura dýchala
234 Vytvořeno: 2025-07-05
Tetování pro olivera (dost rychlý sádlo)
158 Vytvořeno: 2025-07-07
SAVE STALIN
2913 Vytvořeno: 2025-06-24
PETICE za změnu právní úpravy umožňující plošnou likvidaci zdravých včelstev v případě moru nebo hniloby včelího plodu
718 Vytvořeno: 2025-05-22
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26914 Vytvořeno: 2021-12-22
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
72 Vytvořeno: 2025-07-04
Stop grindadrápu / Stop grindadráp
59 Vytvořeno: 2025-07-08
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2934 Vytvořeno: 2024-08-23
Podporujeme paní ředitelku Marcelu Tomšejovou ve funkci ředitelky MŠ Strážnice.
42 Vytvořeno: 2025-07-09
PETICE ZA VYBUDOVÁNÍ ,,MOKRÉHOMÍSTA“ PRO LIDI BEZ DOMOVA.
94 Vytvořeno: 2025-07-03
Za lepší železniční dopravu na Šumavě
85 Vytvořeno: 2024-08-17
PETICE ZA ZACHOVÁNÍ HOTOVOSTI
2933 Vytvořeno: 2023-04-28
Vraťte vlaky na Dobříš!
1110 Vytvořeno: 2025-02-26
Petice proti kacení stromů v Dalkovicích
34 Vytvořeno: 2025-07-06
Petice za zachování sdílených elektrických koloběžek v Praze a nastavení vhodné regulace
391 Vytvořeno: 2025-04-30
ZA ZNOVUZVOLENÍ MGA. KATEŘINY MÁLKOVÉ JAKO ZÁSTUPKYNĚ PRO ZUŠ VESELÁ ŠKOLA
115 Vytvořeno: 2025-07-01