Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi


Nepřihlášený uživatel

/ #86 Inkluze versus speciální školy

2016-03-13 22:37

Inkluze neboli společné vzdělávání je podle mne násilná socializace, která nemá s posláním školy (tedy se vzděláváním) nic společného. Paní ministryní deklarovaná finanční podpora a přítomnost asistentů pedagoga ve výuce přece nemohou zajistit, aby žáci s LMP byli schopni zvládat nároky vzdělávacího programu běžné základní školy. Právě LMP je překážkou v procesu získávání vědomostí, projevuje se jako omezené chápání a porozumění a nelze ho vyléčit. Snížení mentální úrovně je nejméně vhodnou kategorií zdravotního postižení pro integraci v běžné ZŠ. Pokud by byli  ve třídě zařazeni žáci zdraví společně s mentálně postiženými, jejichž schopnosti i v jednom ročníku bývají značně rozdílné, bude se každý učit podle svého, bude hlasitě diskutovat se svým asistentem, ve třídě bude poměrně velký chaos a všichni se budou navzájem rušit.

Žáci se v ZŠ praktických vzdělávají podle školních programů zpracovaných dle RVP pro lehké mentální postižení. Jsou maximálně vhodné pro tuto skupinu žáků, odpovídají jejich možnostem a schopnostem, protože RVP zpracovali odborníci - speciální pedagogové. Přesto paní ministryně tyto školní programy haní, tvrdí o nich, že jsou nekvalitní a že teprve programy na běžných základních školách poskytnou handicapovaným žákům kvalitní vzdělání. Obávám se, že sám dokument a navíc obsahově neadekvátní příliš kvality nezaručí. 

Co se týká pedagogů - ve speciálních školách vyučují učitelé, kteří absolvovali rozšiřující studium speciální pedagogiky. Podle plánované ministerské koncepce mohou tito učitelé vykonávat asistenty pedagoga na běžných základních školách???

Žáci, kteří mají snížený intelekt v pásmu LMP, jsou i přesto schopni vnímat, že se učí něco jiného než ostatní. Pokud by měli soutěžit, nikdy nemohou vyhrát. Takové "nezdravé soutěžení" by mělo vždy stejný výsledek - jedna skupina žáků by byla vždy první, ta druhá skupina poslední. Jak by to asi působilo na psychiku žáků, postižených i zdravých?

Ti rodiče postižených dětí, kteří nechtěli v minulých letech umístit své dítě do speciální školy, neumístili ho tam a přihlásili ho do běžné základní školy. Tuto možnost výběru měli vždycky. Není pravdou to, že děti s LMP byly automaticky zařazovány do "zvláštních", nyní základních škol praktických. Rozhodnutí bylo vždy na rodičích.

Já jsem dosud na inkluzi nenašla nic dobrého. Paní ministryně mě svými vystoupeními v médiích v žádném případě nepřesvědčila. Kladu si otázku: "Pro koho je inkluze dobrá?"