Petice na podporu ústavní stížnosti proti inkluzi


Nepřihlášený uživatel

/ #20

2016-03-09 12:15

Integrace dětí s postižením je možná ve výjimečných případech u dětí s neporušeným intelektem, kdy jsou k tomu vhodné podmínky v dané třídě / nižší počet žáků, 1 oddělení, odpovídající klima třída../, v pedagogickém sboru / speciální pedagog se zaměřením na dané postižení, psycholog, učitelé kteří budou brát práci s postiženým jako výzvu , spolupracující rodiče postiženého žáka...a mnohé další. Tehdy má integrace šanci na úspěch. Inkluze v pojetí nového školského zákona je direktivní, nepromyšlená, ve svém důsledku sníží kvalitu výuku nejen postižených žáků ale i žáků zdravých. Přítomnost až 4 postižených žáků / každý může mít jiný druh postižení- např. intelektu, řeči, sluchu, zraku, těsné postižení, poruchy chování / v jedné běžné třídě, při počtu 30 žáků, s jedním učitelem, který nemá vzdělání pro postižené děti a s jedním asistentem - absolventem několika hodinového kurzu - je zcela nereálné a neproveditelné. Osnovy musí být nutně odlišné dle druhu postižení. Postižené děti nemají nárok na odborníky ? Proč rušíme systém, který byl špičkový ? Bylo by dobře, kdyby si navrhovatelé tohoto zákona odzkoušeli práci učitele v takové třídě.....Vše by se vyřešilo. davidová