PODPORA ŘEDITELCE SOU služeb Novovysočanská JANĚ KŘÍŽOVÉ

Lubomír Kříž

/ #8

2016-03-09 12:15

Dobrý den, musím se přiznat, že se jedná o můj první komentář v petici. Paní Janu Křížovou, mojí maminku, znám zhruba 32 let a domnívám se, že patřím k těm, kteří ji znají poměrně dobře.

K podobným článkům bulvárních médií mám zdrženlivý postoj a nereaguji ně, jelikož se k jejich článkům ani nedostanu. Zároveň neuznávám názory respondentů, kteří se prezentují do těchto deníku, kterými jsou Blesk, Aha apod. Udělám si o těchto lidí subjektivní obrázek a nestojí mi za to na ně reagovat, ať už si pozvou redaktory deníků na osobní setkání do svého soukromí, jsou pravidelnými respondenty, pod tlakem jiných nechají sebou manipulovat, provádí rozhovory za finanční odměnu či stojí o mediální zviditelnění. S mediálním prostředkem, bulvárem, je to jako boj s větrnými mlýny…

 Z rodinného života vím, že moje maminka není typ člověka, který by vyhledával spory, ponižoval lidi a povyšoval se nad ně, útočil či měl zákeřné úmysly, které by vedly až k šikaně nebo způsobovaly zdravotní problémy. Naopak ji znám jako starostlivou, ohleduplnou, empatickou, pozornou a lidskou bytost. Jejími charakteristickými vlastnostmi je zdravá asertivita, cílevědomost, kladení vysokých cílů, sebevzdělávání a osobní rozvoj, proaktivní přístup a silné komunikační schopnosti. Přesně tyto vlastnosti jsou v současné době vyžadovány v pracovním prostředí a jedině člověk s takovými rysy může být úspěšný a vést kvalitně kolektiv lidí. Byl jsem účastníkem i mnoha školních akcí, ve kterých docházelo ke komunikaci nejen mezi pedagogy, ale i se žáky a jejich aktivnímu zapojení. Interakce učitel – žák je jedním nejcitlivějších témat ve výchovně vzdělávacím procesů a je jemu věnována značná část v pedagogice. Proto zapojení žáků do různých projektů, seminářů, prezentací nebo školních soutěží je zajisté správným krokem od odbourání této zdi (jak o ni zpívají Pink Floyd) mezi učitelem a žákem. Tato práce a snaha byla, je a bude vidět i v budoucnu u mojí mámy.

Práce je jakýmsi druhým „domovem“ všech pracujících lidí a tudíž i vedoucí zaměstnanci musí zajistit manažersky chod daného subjektu, nastavit příjemnou atmosféru na pracovišti, dlouhodobě nastavit cíle a operativně reagovat na dané situace. Jsem přesvědčený, že máma přesně tyto klíčové body splňuje a bere svoji práci ředitelky zodpovědně a považuje ji za vlastní. Utváří ji tak, aby se škola dál rozvíjela a odpovídala moderním standardům modelu středních škol.

Málokterý jedinec si nastaví zrcadlo a zhodnotí co společnosti, firmě, známému i neznámého člověku obětoval, aniž by z toho měl cíleně osobní profit. Brát jde snadno a obětovat cokoli, bez vedlejších úmyslů, již hůře. Závěrem bych chtěl sdělit, že jsem přesvědčený, že moje maminka obětuje práci víc než by musela a snaží se bezjištně rozvíjet školství. Překoná i překážky, které ji kladou do cesty jistí lidé a myši (J. Steinbeck)…

Syn Luboš