Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

Marcela

/ #13

2015-10-06 17:20

Dobrý den, jsem matka tří dětí. Dvě starší studují úspěšně vysokou školu a nejmladší dcera má mentální retardaci a navštěvuje devátou třídu praktické školy ve Zlíně. Dceru jsem přihlásila do první třídy normální základní školy.V žádném případě jsem ji nechtěla dát na praktickou.Vyhledala jsem si malou školu na vesnici. Vydrželi jsme dva roky. Učitelé se snažili, maximálně se dceři věnovali, ale teď s odstupem času vidím, že to byla velká chyba. Dcera trpěla v kolektivu a přibrzdilo ji to v jejím vývoji a prvním seznámením se školu.Učební tempo bylo pro ni naprosto neadekvátní.

V nynější škole jsem naprosto spokojena, má dcera má kamarády, zažije úspěch, výuka je velmi pestrá, respektuje náročnost, jež jsou tyto děti schopny akceptovat a učí se věcem,které jsou pro normální děti samozřejmostí.

Moc děkuji profesionálům, jež se o naše děti starají, vědí jak na ně a umí je motivovat k jejich maximálnímu výkonu jejich možností. Jejich trpělivost a obětavost nemá mezí. Věnují se dětem i ve svém volném čase, učí je sportovat, poznávat přírodu a život. Prosím neničte ten skvělý systém, který funguje.