Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč

P.M.

/ #59 Mestska linka S41

2014-06-06 09:36

Zajimavy dopis jednoho ze zamestnancu UPV tykajici se soucasne situace v okoli nadrazi Bubenec...

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

ač nečlen OO, přesto si dovoluji předat jeden námět, o němž se domnívám, že by se mohl týkat většího počtu zaměstnanců Úřadu.

Zaměstnanci Úřadu, kteří dojíždějí, resp. kteří byli zvyklí dojíždět do zaměstnání železniční "městskou linkou" S41 Praha-Libeň - Praha-Holešovice - Praha-Bubeneč - Roztoky u Prahy, mi jistě dají za pravdu, že nedodržování jízdního řádu vlaky této linky se v poslední době stává neúnosným. Jen za poslední dva týdny jeden (možná i nejeden, nevím) z ranních spojů této linky několikrát nejel vůbec, jednou ukončil jízdu z Prahy-Libně již v Praze-Holešovicích, ve všech případech bez jakékoli kompenzace pro postižené cestující. Podotýkám, že uvádím pouze případy, kdy jsem byl postiženým cestujícím já osobně; zkušenosti některých mých kolegů, využívajících i spoje v jiných časových polohách, jsou jistě obdobné.

Každý, i kdyby uvedenými spoji nikdy necestoval, jistě snadno pochopí, že náhradní doprava prostředky MHD v případě zrušení některého ze spojů výše uvedené linky musí být nutně spjata s podstatným zdržením, obvykle s pozdním příchodem do zaměstnání a z toho plynoucími riziky postihů. Pro srovnání: jízdní doba Praha-Libeň - Praha-Bubeneč uvedeným spojem (samozřejmě pokud by dodržel stanovený jízdní řád) činí 10 minut, zatímco prostředky MHD (metro, tramvaj, autobus) činí jízdní doba Nádraží Libeň - Nádraží Bubeneč cca 37 až 42 minut. V praxi pak dochází často k paradoxní situaci, že mne cesta z Kolína do Prahy-Libně trvá srovnatelnou nebo i kratší dobu než následná cesta z Libně do Bubenče.

Vzhledem k tomu, že individuální, v podstatě ojedinělé (většina cestujících je s popsanou situací zřejmě "spokojena") připomínky z řad cestujících se zcela míjejí účinkem (na ČD, na ROPID i na SŽDC jsem v této a v podobných souvislostech psal několikrát a nikdy jsem se nedověděl nic více, než že všichni zúčastnění zaměstnanci dopravce jednali plně v souladu s platnými předpisy, a tudíž že je vlastně vše v naprostém pořádku, v lepším případě jsem se dočkal formální omluvy za vzniklé obtíže), dovoluji si navrhnout pádnější postup, kdy by se do této situace nějakou formou pokusil vložit Úřad jakožto zaměstnavatel, který by se postavil za své zaměstnance. Optimální by bylo najít společný zájem i s dalšími podniky a institucemi v okolí a spojit své síly.

Možná jsou moje představy naivní, nicméně se domnívám se, že mj. právě v této věci by odborová organizace, má-li zájem hájit práva zaměstnanců Úřadu, mohla učininit více než několik jednotlivců.

Omlouvám se za Vaše zdržení.

S pozdravem

Ing.P.M.