Praha 1 trpí - petice proti uzavírání Smetanova nábřeží


Nepřihlášený uživatel

#26

2013-10-01 06:24

Uzavření nábřeží představuje zátěž pro Malou Stranu a ostatní komunikace.

Nepřihlášený uživatel

#27 Re:

2013-10-01 07:14

#3: -

Jiste, ale ty tisice aut nyni jezdi jinudy. To neni reseni, to je jen populisticke gesto.

Pokud vam vadi auta pod okny, kdo vas nuti bydlet v takove lokalite?

medved

#28 Re:

2013-10-01 07:39

#8: Roman Korda -

celkem presne jste definoval cykloteroristy (pozor - nezamenovat s cyklisty!).


Nepřihlášený uživatel

#29

2013-10-01 08:42

Omezováním IAD v jedné části Prahy vznikne potřeba "regulace" v dalších částech Prahy. Můžeme tak pokračovat až do úplného zmrtvění. Ekonomické škody způsobéné současnými "regulacemi" raději nikdo nevyčísluje. Poněvadž je neplatí. Platí je nejen občané Prahy, kteří jsou přímo či nepřímo takto postiženi. Zhoršuje to také dojezdové doby záchraného systému do libovolné lokality. Nevidím to jako dobrý nápad aby profesionální aktivisté měli rozhodovací vliv na životy občanů za jejich peníze. Tož tak.
Olga Krahulcová

#30

2013-10-01 08:55

Je to smečka pokrytců. Zaštiťují se kvalitnějším životem ve měste a minimálně občanům Prahy 1 ho svým jednáním otravují. Neustále z jejich strany slyším o znečišťování ovzduší emisemi a oni nám s klidem přiotráví Malou Stranu. V každém prohlášení čteme cosi o vyvolání diskuze. Nevšimla jsem si, že by s námi kdokoliv diskutoval, pouze nám autoritativně vnucují svůj názor. V podstatě nikdy mi nikdo z nich na nic neodpověděl. Mimochodem - včera ráno jsem na MHMP směrovala dotaz na podrobnosti okolo konání diskuze 23.10. Odpoledne byl mail přeposlán Vítu M. a od té doby ticho po pěšině. Ani ve snu by mě nenapadlo, že se podobný nesmysl proti zdravému rozumu uskuteční. Teď už může projít třeba i uzavření jednoho pruhu magistrály pro cyklisty, jakkoliv se nám to může zdát absurdní. Je šílené, jak o tak závažných věcech můžou rozhodovat 2 ambiciózní 'děti' bez špetky soudnosti! Na tohle se prostě ozvat musíme, než se podobné diletantské akce rozšíří dál.
Radek Strnad
Nepřihlášený uživatel

#31

2013-10-01 09:13

Jen pro zastánce zlepšení ovzduší - v Německu zavedli do center nízkoemisní zóny a zjistilo se, že nefungují. Vítr bude foukat pořád. http://www.auto.cz/emisni-zony-nemecku-mene-aut-stale-vice-prachu-64368


Nepřihlášený uživatel

#32 Re:

2013-10-01 09:19

#3: -

Jak kde. Kdybyste se byl podívat v Letenské či Karmelitské, mluvil byste jinak.


Nepřihlášený uživatel

#33

2013-10-01 10:09

Uzavření Smetanova nábřeží jako důležité dopravní trasy je nezodpovědné a nesmyslné - kromě mladých (většinou)zahraničních turistů, hrnoucích se do- a z Karlových lázní, zde nikdo nerelaxuje a relaxovat nebude. Veskrze umělé a života neschopné aktivity hnutí Auto*Mat nemají budoucnost a navíc nic neřeší. Jediným hmatatelným efektem uzavření pravobřežní komunikace přímo v srdci města bude kolaps pouliční dopravy a mrtvý prostor na nábřeží - podobný, jaký se podařilo vytvořit jako v dolní části Václavského náměstí. Kde jsou ty stánky, workshopy, pouliční umění a jiné proklamované nesmysly? Nikde. Jakmile odtud odtáhli najatí komparsisté Auto*Matu, jediným "zpestřením" zde zůstali hlídkující městapáci, kteří za peníze daňových poplatníků lelkují v autech a dávají pozor, zda snad někdo ze zoufalství či "přemíry" vlastního rozumu neporuší onen na hlavu postavený zákaz... Magistrátní úředníci by měli pochopit, že ulice nejsou ve městě kvůli pochybným experimentům, ale kvůli dopravě - a šlapání na kole prostě není občany preferovaný způsob dopravy. Tím je, zhruba půl na půl, veřejná hromadná a individuální doprava (ano, řeč je o oněch fuj-fuj automobilech). Politici a úředníci, dosazení do funkcí hlasy voličů, jsou povinni prosazovat jejich vůli a zájmy, nikoli protežovat malé skupinky fanatiků. Pane primátore, chovejte se prosím podle toho a nepoškozujte zájmy drtivé většiny obyvatel Prahy ve jménu jakýchsi bezvýznamných zájmových skupin! Jestliže si majoritní část obyvatel přeje jezdit autem, je vaším raison d´étre jim to nejen umožnit, ale všemožně usnadnit. Nikoli jim ztrpčovat život a zdokonalovat různá šikanózní opatření proti nim.
null

#34 Vodafone město jinak

2013-10-01 10:30

Hlavním partnerem akce Zažít město jinak je nadace Vodafone. Kdo jste zákazníkem červenobílých, napište jim co si o tom myslíte;)
Parazity je třeba hlavně nekrmit!
Petra Čapková

#35 Re:

2013-10-01 11:27

#30: Olga Krahulcová -

Dobrý den, Olgo,

jednak vám tu ještě nikdo za tuto iniciativu nepoděkoval, určitě s tím máte hodně práce, tak vám za všechny rodiny s dětmi z okolí Újezda a Karmelitské děkuju a držím palce! Přece není možné, aby nám pár odredovaných aktivistů nasměrovalo do ulic tisíce aut zrovna o víkendech, na které se já i děti těšíme a ostatně vyrážíme na kolech - jenže ne do cesty tramvajím, ale po náplavkách a břehu Vltavy až do Modřan, problém je ale se s koly dostat přes ulici, abychom mohli vůbec vyrazit, protože ulice zacpal pokus extrémistického Automatu a politiků, kteří by před volbami klidně snědli i vlastní babičku, kdyby jim to přineslo hlasy.

Měla bych prosbu, dejte petici na papír a rozneste jí do krámků a hpsod u nás na Malé Straně, spousta lidí na internetu není a o vaší petici se nedozvědí a kdyby jí mohli podepsat na místě, určitě seberet spoustu podpisů od místních lidí, které tahle věc neskutečně štve.

Tak se mějte, Petra

sysel

#36

2013-10-01 11:34

Jako obyvatel Starého města jsem pro uzavření Křížovnického a Malostranského náměstí pro IAD a jsem zejména proti tomu, aby o dopravě na Praze 1 rozhodovali lidé odjinud. Co je někomu z Českých Budějovic do toho, jak si Praha 1 organizuje dopravu? O tomto mají rozhodovat pouze místní občané.
Za mnohem větší problém ale považuju parkování. Každý den jsme tu válcováni lidmi odjinud, kteří se musí do práce dovézt autem a odpoledne zase odjedou. Co z toho já jako občan Prahy 1 mám, že mi každý den před domem parkuje 20 lidí, podle značek zejména ze satelitů kolem Prahy (Středočeský kraj)? Proto bych byl mnohem radši, kdybyste uspořádali petici za změnu parkovacího systému v Praze, ve smyslu omezení parkování abonentů. Není důvod, aby kdokoliv kdo pracuje nebo má živnost na Praze 1 měl automaticky nárok na slevu na parkovném a právo parkovat v modré zóně. Cílem přece je, aby auta na dojíždění do centra používali jen ti, kteří musí. Pro ty je dostatek místa v soukromých garážích a parkovištích, která jen na Praze 1 mají přes 6 tisíc parkovacích míst, dnes zejících prázdnotou. Občasní návštěvníci využijí zelenou a oranžovou zónu.

Nepřihlášený uživatel

#37 Re:

2013-10-01 11:46

#13: -  

 


Nepřihlášený uživatel

#38 Re:

2013-10-01 11:49

#13: - Docela jste mne pobavil srovnavanim povodni v roce 2002 a poslednimi...asi jste je nezazil,ze? A pan z Holomoca teprve ne,to az kdyz zacala voda opadat bylo treba rychle rychle politicky vyuzit prizniveho vyvoje situace...diplomacie konci tam,kde se zacina valcit a vy a vam podobni jste vyhlasili valku klidnym prazanum,kteri vam prdi na vase experimenty pomatenejch zelenejch ekoteroristickejch hlav!

 

 

jezevec

#39 Re:

2013-10-01 12:03

#36: sysel - Milý pane "sysel" myslíte si, že student např. Filosofické fakulty, který pochází z Českých Budějovic, nemá právo vyjádřit svůj názor podpisem petice? Víte, že spousta lidí bydlí na Praze 1 jenom přechodně, protože jim majitelé nechtějí povolovat trvalý pobyt? Fakt dobrý nápad kádrovat tohoto studenta, když vám přitom nevadí totalitní experimenty olomouckého primátora, který přitom ve svém městě problémy řešit neumí nebo nehodlá - viz odkaz, který už se tu objevil http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/pesi-zona-v-olomouci-chodci-se-boji-a-uhybaji-autum-20130807.html

Souhlasím ale s vámi, že parkovací systém v centru je do značné míry nefunkční a zralý na důkladnou revizi, zejména bych začal u nečinnosti Městské policie Praha 1, řízené členem TOP 09, který postupuje čistě politicky a řeší jen ty problémy, na kterých má zájem TOP09 a ostatní zřejmě úmyslně přehlíží - viz ozbrojené komando desítky policistů s několika štábáky, kteří nepřetržitě hlídají prázdnou uzavřenou dolní polovinu Václaváku - tam nemůže nikdo ani parkovat, ani jezdit a vůbec nic se tam neděje, kolik asi stojí taky tenhle experiment?

 

Robert Jandera

#40 Napsal jsem na Automat:

2013-10-01 12:05

Dobrý den.
Narodil jsem se a žiju v Praze 1 celý život. Na kole jezdím skoro každý den (nebo pěšky). Nicméně to, co provozujete na Smetanově nábřeží každou sobotu je absolutní výkřik do tmy a kardinální blbost. Celé je to nekoncepční, až hysterické. Jenom přesouváte problém z jednoho místa na druhé a tleskáte si při tom. Centrum je takové jaké je a dokud nebude vybudován ucelený městský okruh, nemají takovéto akci jinou hodnotu, než nátlakovou. Neustále tady někdo srovnává Dánský model a model Nizozemský s Prahou, ale Praha není v Dánsku, ani v Holandsku a nikdy nebude. V Nizozemsku jsem byl x-krát, nicméně historicky, geograficky a urbanisticky se jedná a zcela jiné země. Co se týče "pohodově" strávené soboty na ulici plné "buřtstánků" a projíždějících tramvají (mám na mysli Smetonovo nábř.), tak zde pár tipů pro mimoobčany
Prahy 1. Máme tu Střelecký ostrov, Žofín, Štvanici, Kampu, Petřín, Letnou, Cindu. Na náplavkách je taky pěkně. Nebo si dejte od nás z centra výlet podél vody do Klecan a zpátky po druhém břehu. Doporučuji. Tak pěkný den a zdravému rozumu zdar.

Robert Jandera
sysel

#41

2013-10-01 12:28

39 jezevec: "myslíte si, že student např. Filosofické fakulty, který pochází z Českých Budějovic, nemá právo vyjádřit svůj názor podpisem petice? Víte, že spousta lidí bydlí na Praze 1 jenom přechodně, protože jim majitelé nechtějí povolovat trvalý pobyt? Fakt dobrý nápad kádrovat tohoto studenta, když vám přitom nevadí totalitní experimenty olomouckého primátora, který přitom ve svém městě problémy řešit neumí nebo nehodlá - viz odkaz, který už se tu objevil http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/pesi-zona-v-olomouci-chodci-se-boji-a-uhybaji-autum-20130807.html"
Chce to méně fanatismu jezevče a více rozumu do hrsti. Nechápu, proč by měl student filozofické fakulty rozhodovat o dopravě v Praze 1. Když tu někdo nemá trvalý obyt, asi tu nebydlí trvale... Taky nechápu, proč by měl rozhodovat o místě, kde já žiju trvale. Když chce rozhodovat o tom místě kde bydlí, ať si zařídí trvalý pobyt. Pokud ho nemá a nelíbí se mu tady, ať se odstěhuje.
O dopravě a parkování na Praze 1 by mělo rozhodnout místní obecní referendum, všechny ostatní petice, výzvy a výkřiky na diskuzích jsou o ničem. A na Praze 1 bydlí 30 tisíc lidí, velká část jsou starší lidé, kteří všude musí chodit pěšky včetně nákupů, opravdu by bylo dobré vědět, jaký mají na současné uspořádání dopravy v centru názor... K čemu jsou místním obyvatelům kolony v pracovních dnech, ve kterých musí stát s auty s poznávacími značkami ze středočeského kraje?
Ještě horší situace je na magistrále na Praze 2 a Praze 4, Praha 2 je nejhustěji obydlená část prahy a vede skrz ni osmiproudá dálnice, nejzatíženější v zemi. Je to zvrhlost.

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2013-10-01 12:32



Nepřihlášený uživatel

#43 Re:

2013-10-01 13:25

#36: sysel -

A řemeslníky byste vyhnal v rikšák s nůšema a parkovat by mohli na kandelábrech.


Nepřihlášený uživatel

#44

2013-10-01 13:51

Nesouhlasím s podobným omezováním. Na nábřeží jsou vhodné prostory pro pořádání podobných happeningů, aniž by kohokoliv omezovaly (např. zde bez problémů v sobotu probíhají farmářské trhy) - nevidím naprosto žádný důvod k uzavírce, pouze by to zkomplikovalo dopravu. Tyto akce nemají za úkol vyhledat vhodné prostory, nicméně omezit jiné občany.
sysel

#45

2013-10-01 14:03

Pokud se řemeslníci potřebují dopravit autem, můžou parkovat v zelené nebo oranžové zóně nebo si koupit parkovací lístek do modré zóny viz http://www.praha1.cz/cps/doprava-a-parkovani-3520.html.
Dvouhodinový za 120 Kč.
Jinak mě dojímá tvůj zájem o to, aby se řemeslníci dostali před můj dům na Starém Městě, když je modrá zóna plná abonentů - lidí ze satelitů dojíždějících do práce autem. Parkuje se tu běžně ve dvou řadách a na chodnících (oblast Dlouhé ulice kde bydlím). Řemeslníci jsou to poslední, na co se tu myslí, přednost mají abonenti - denní dojížděči.
Jinak třeba řemeslník na revizi plynových spotřebičů nebo kominíci k nám přijdou vždycky pěšky, protože mají sídlo na Praze 1.
Nějaký lepší argument?
Roman Korda
Nepřihlášený uživatel

#46 Re: Re:

2013-10-01 14:04

#35: Petra Čapková - Re:

Děkuji paní Olze i paní Petře :-) Snad už bude té komedie konec a nábřeží si opět dále bude žít svým klidným původním životem bez omezování a komplikací pro místní obyvatele, MHD a turisty.


Nepřihlášený uživatel

#47

2013-10-01 14:06

44: A nenapadlo vás že IAD taky omezuje jiné občany? Zabírá většinu dopravního prostoru, čímž omezuje bezmotorovou dopravu. A ubírá lidem právo na klidné, bezhlučné, čisté a zdravé prostředí. Neboli má příliš mnoho negativních externalit.
Není můj problém, že někdo bydlí v satelitu a Pracuje na Praze 1 a nejpohodlněji se sem dostane autem. Omezuje moji svobodu v části Prahy, kde bydlím, a nic mi za to nedává, jen bere. Ať zaparkuje na kraji města a dojede do centra něčím, co mě neobtěžuje, třeba metrem nebo na kole - to už je jeho věc.

Roman Korda
Nepřihlášený uživatel

#48 Re: Napsal jsem na Automat:

2013-10-01 14:08

#40: Robert Jandera - Napsal jsem na Automat:

Děkuji Vám za příspěvek s podporou zrušení těchto hloupých a nesmyslných umělých uzavírek, pane Roberte Jandero, naprostý souhlas! :-)


Nepřihlášený uživatel

#49 Re:

2013-10-01 14:14

#45: sysel -

Plácáte nesmysly, denní dojížděči na stání v modré tzv. zóně nemají nárok. Abonentní (nebo též rezidentní) parkovací karta je vydávána jen tomu, kdo má v té oblasti trvalý pobyt nebo mu tam patří nějaká nemovitost. Zároveň musí být vlastníkem auta nebo mít k soukromému užívání svěřené služební. Jestli to teda není nějaká jiná Praha 1 než u nás kolem Betlémské...

 


Nepřihlášený uživatel

#50

2013-10-01 14:30

49: nesmysly plácáte vy, rozlišují se rezidenti - lidé s trvalým pobytem a abonenti - právnické a fyzické osoby mající sídlo nebo provozovnu na Praze 1 nebo vlastnící nemovitost/i. Doporučuji nastudovat http://www.praha1.cz/cps/doprava-a-parkovani-3410.html

A abonenti, to jsou všichni denní dojížděči, zaměstnanci nebo podnikatelé, mající kartu na SPZ. Kde podle vás berou ty všechny poznávací značky S parkovací karty do modré zóny, když na ně podle vás nemají nárok?

Když chcete o něčem diskutovat, měl byste o tom něco nejdřív vědět.