Petice pro navrácení červených čepic výpravčím


Nepřihlášený uživatel

#1

2011-12-30 18:00

:-)

Nepřihlášený uživatel

#2

2011-12-30 21:38

Rád vidím, že červená čepice stojí také na peróně a vypravuje vlak... Patří to k historii, současnosti i budoucnosti železniční dopravy...

Anonymous

#3 Re:

2011-12-30 21:39

#2: -

Přesně tak :))


Nepřihlášený uživatel

#4

2011-12-30 23:23

K výpravčímu patří červená čepice a každý ho tak pozná a to hlavně i v případě, když se něco stane a je potřeba kontaktovat výpravčího.
Jaroslav Rybín
Autor této petice

#5 Re:

2011-12-30 23:26

#4: -

Alespoň někdo ví, že je to opravdu potřeba a ta čepice nemá červenou barvu jen tak pro nic za nic, děkuji :))


Nepřihlášený uživatel

#6 Re:

2011-12-31 10:24

Však ono to jde i bez těch čepic!! V hodně stanicích již ani není vejpravka ve stanici a jde to i bez nich!! Jo pokrok jde stále dopředu #1: -

 


Nepřihlášený uživatel

#7

2011-12-31 10:27

Modrá čepice patřila vždy jen výhybkářům a strážníkům tratě! Výpravčí je ve stanici nejdůležitější osobou, čili má být tak i označen! Malá náprsní placka s nápisem "Pověřená osoba VÝPRAVČÍ" je nedostačující!

Nepřihlášený uživatel

#8 Re:

2011-12-31 10:27

Budoucnost dopravy je koukat až vejpravka zvedne plácačku?? No nazdar! budocnost vidím uplně někde jinde!!#2: -

 


Nepřihlášený uživatel

#9 Re: Re:

2011-12-31 10:40

#8: - Re:

Tad nejde o to, jestli bude mít výpravčí výpravku nebo ne, ale o tom, aby měl červenou čepici ve všech stanicích, ikdyž vlak už nevypravuje výpravkou. Líp se pozná, že je to výpravčí! Podle štítku ,,SŽDC"  polepeného na stranách červenou lepenkou to fakt laik nepozná!!


Nepřihlášený uživatel

#10

2012-01-01 09:46

Červená čepice je dobrá. Je ale potřeba zvážit, jaké by to bylo pro vlakové čety a strojvedoucí. Podle mě by je to mátlo ještě víc, když jednou červená čepice vypravuje a jinde zase ne. Takže pokud má být pouze červená čepice, tak je nutné vymyslet jiné odlišení. Nebo obnovit všude výpravu, což je ale zvlášť na tahu téměř nemožné. Nebo vymyslet nějaký jiný způsob výpravy.
Jaroslav Rybín
Autor této petice

#11 Re:

2012-01-01 15:28

Toto už je dávno vymysleno. Tam, kde vlaky vypravuje vlaková četa je v sešitovém jízdním řádu u této stanice černá tečka.

Tento příspěvek byl odstraněn autorem petice (Zobrazit podrobnosti)

2012-01-01 16:58



Nepřihlášený uživatel

#13

2012-01-16 14:06

Nechápu, proč se - a z jakého důvodu - mění něco, co je logické, praktické a funguje. Kdy se už konečně začnou příslušní odborníci zabývat tím, co je skutečně potřeba?

Nepřihlášený uživatel

#14

2012-01-19 01:56

Jsem strojvedoucí ČSD v.v. , již nechápu mnoho rozhodnutí nadřízených orgánů u ČD !!! Třeba za rok rozhodnou t.z. manageři (luxusně placení a nic nedělající), že průvodčí bude nosit pionýrský šátek !

Nepřihlášený uživatel

#15 Miroslav Venclík, strojvedoucí

2012-01-29 02:58

Ta petice již pozbývá významu. Jezdím jako strojvedoucí na elektrifikovaných vícekolejných tratích v okolí Prahy a na tuto skutečnost, že se v této oblasti již většinou vypravuje novým způsobem, kdy vlakvedoucí, nebo člen vlakové čety dává strojvedoucímu Souhlas k Odjezdu jsme si velmi rychle zvykli. Navíc pro některé tratě v okolí Prahy by návrat výpravčích s červenou čepicí byl krokem zpět. Např.trať Praha - Benešov u P. Žst Praha hl.n., Praha Vršovice a Praha Hostivař je obsazena výpravčím s modrou čepicí. Úsek trati Praha Uhříněves - Benešov u P. je dálkově řízen v úseku Praha Uhříněves - Čerčany ze žst.P.Uhříněves. Stanice Říčany, Strančice a Senohraby jsou již personálně výpravčím neobsazeny a v Čerčanech je jen výpravčí s modrou čepicí. Úsek Čerčany - Benešov u P. je řízen výpravčím z Benešova u P. Nádherný obousměrný autoblok s banalizací. Dříve před rekonstrukcí zde byl poloautoblok s velkým množstvím traťových hradel, kdy zde v čase střídání směn osobní vlaky zastavovaly na hradlech z důvodu výstupu střídajících zaměstnanců ČD a nástupu střídaných hradlářů, což způsobovalo velká zpoždění osobních vlaků. Na současný nový způsob výpravy jsme si rychle zvykli a červený výpravčí na trati Praha - Benešov u P.již nemá žádné opodstatnění. Podobně dálkově je řízena z Prahy Holešovic trať Praha - Kralupy nad Vltavou, kde v dopravnách P.Holešovice, P.Bubeneč, Rotoky u P., Libčice nad Vltavou a Kralupy nad Vltavou jsou již výpravčí, kteří neprovádí výpravu vlaků. Opět již zcela zavedený a osvědčený způsob vlakové dopravy. To samé 1.koridor Praha - Poříčany - Kolín. Na tratích v okolí Prahy, které jezdím, tak červený výpravčí je již jen na trati Praha - Beroun ( poloautoblok s velkým množstvím traťových hradel ), ve stanicích Řevnice a Zadní Třebáň a na trati Praha - Lysá nad L.- Nymburk - Kolín v žst.Nymburk. Možná někde jinde má výpravčí s červenou čepicí ještě svůj význam, ale na hlavních tratích v okolí Prahy si myslím, že již nikoli. Představte si situaci: žst.Zábřeh na Moravě, u druhého peronu směrem do Olomouce stojící 10-ti vozový rychlík připravený k odjezdu ( délka vlaku 270 m ), mlha, že nění vidět na krok a ještě v nočních hodinách. Pochybuji, že by červený výpravčí z dopravy umístěné na Třebovické straně, šel provádět výpravu vlaku až k lokomotivě na druhém peronu. V Zábřehu vždy výpravčí u takového rychlíku směrem do Olomouce stál při výpravě vlaku u posledního vagonu. To je příklad z praxe a proto si myslím, že petice je naprosto zbytečná. Myslím si, že už by to nechtěli ani mnozí výpravčí.


Nepřihlášený uživatel

#16 Re: Miroslav Venclík, strojvedoucí

2012-01-29 05:04

#15: - Miroslav Venclík, strojvedoucí 

 Ještě poznámku ke svému příspěvku. Červený výpravčí ( s červenou čepicí je ten ), který vypravuje vlaky výpravkou, modrý nikoliv, tak je to rozděleno. Ve stanicích, které jsou obsazeny jen výpravčím s modrou čepicí, má strojvedoucí ve služebním sešitovém jízdním řádu tyto stanice označeny za jejím názvem černou tečkou. Zde výpravčí dává rozkaz k odjezdu vlaku postavením příslušného odjezdového návěstidla návěstí dovolující jízdu vlaku obsloužením zabezpečovacího zařízení. Další výprava probíhá již mezi vlakovou četou, kteří dávají návěsti Pohotovi k odjezdu a Souhlas k odjezdu a strojvedoucím vlaku. Nikdo již k vlaku s červenou čepicí chodit v těchto stanicích nebude a ve velkých stanicích ( např.Praha hl.n., Praha Smíchov, Praha Vršovice, Kolín, Hradec Králové či Pardubice ), kde se takto nově vypravuje, výpravčího již neuvidíte. Ten sedí u panelu v dopravní kanceláři a obsluhuje zabezpečovací zařízení. A výpravčí vnější služby, který dříve vypravoval ve velkých stanicích vlaky výpravkou, dnes donese strojvedoucímu k vlaku maximálně písemný rozkaz o mimořádnostech na trati. A pokud se jedná o řešení různých dopravních opatření a situací ve stanici, domluví se výpravčí z dopravní kanceláře se strojvedoucím vlaku, nebo strojvedoucí s výpravčím prostřednictvím radiostanice či jiného telekomunikačního zařízení.

Trefnej

#17 Re: Re:

2012-04-17 21:46

#6: - Re:

Však ono to jde i bez těch čepic!! V hodně stanicích již ani není vejpravka ve stanici a jde to i bez nich!! Jo pokrok jde stále dopředu #1: -

Jsi si jistý že jde stále dopředu?

Jak to ten pokrok pozná, že nevlezl do slepé uličky?

 

Ten druhej

#18 Re:

2012-04-17 21:55

#13: -

"Nechápu, proč se - a z jakého důvodu - mění něco, co je logické, praktické a funguje. Kdy se už konečně začnou příslušní odborníci zabývat tím, co je skutečně potřeba?"

To je proto, že to dělají MBA (Mladý-blbý-asertivní) absolventi ekonomických škol.

Jestli sis všiml, tak vývoj se velmi zpomalil (někde i zastavil). Ve všech odvětvích se jenom oprašují nebo kombinují staré nápady, mění názvy či škatule. To je právě tou nemocí dnešní společnosti zvanou inženýr ekonomie (MBA). Tuto nemoc zachvátil celý svět a bouhužel, jak jinak, českou kotlinu nejvíce.

 


Nepřihlášený uživatel

#19 Re: Miroslav Venclík, strojvedoucí

2013-01-05 22:34

#15: - Miroslav Venclík, strojvedoucí

Myslím, že smyslem petice není návrat k zastaralým dopravním řešením, ale zachování červené čepice. Všiml jsem si na svých cestách vlakem, že v Německu a Rakousku pověření pracovníci mají červenou čepici a vůbec nikomu nevadí vypravování vlaků průvodčími resp. vlakvedoucími.