Přezkoumání ukončení kněžského působení Jiřího Veselého


Nepřihlášený uživatel

#26 Re: Re: ?

2016-04-12 19:14

#25: Hana - Re: ? 

 Děkuji za reakci. Ponechme nyní stranou jestli jsem křesťanka. Čistě lidsky viděno, celý případ neznám. Zde je prezentována jen jedna strana. Otce Jiřího jsem měla možnost poznat. Proto mu přeji něco víc, než je tato petice. Přeji mu, aby mohl najít sám sebe, aby byl opravdu šťastný a mohl kolem sebe šířit pokoj a dobro. Tato zdánlivě pro něj negativní situace, může být v konečném důsledku velké osvobození a cesta vpřed. (pro toho, kdo chce) 


Nepřihlášený uživatel

#27 Re: Re: Pohled trochu jinak

2016-04-12 20:57

#18: Zdeněk Sychra - Re: Pohled trochu jinak 

Dobrý večer.

Pouze chci doplnit, že skutečně nemohu zveřejňovat konkrétní příběhy, ale nebráním se osobnímu setkání s vámi čí paní Hudečkovou či s kýmkoliv jiným, koho ony další důvody zajímají a chtějí vědět více o dění v Litomyšli.

K celé záležitosti určitě chybí veřejné vyjádření ze strany duchovních (salesiáni či biskupové), ale snad by v krátké době mělo být (dle dostupných informací).

Věřte mi pane Sychro, že jsem se velmi těžko odhodlával napsat svůj příspěvek, již jsem se nechtěl do žádných diskusí zapojovat, ale nemohl jsem ponechat bez zmíňky jiný pohled zevnitř farnosti. Psal jsem slova tak, jak je možné je nyní v Litomyšli zaslechnout při diskusích. Pokud někde působení Jury nezanechalo bolestné stopy, pak je to dobré a možná i závidihodné, ale v Litomyšli jsou velmi zřetelné obě strany mince a z příběhů jak osobních, tak těch, které znám od jiných blízkých farníků, je velmi patrná ta druhá strana.

Co se týká způsobu liturgie, k tomu se odborně vyjadřovat nemohu, nemám teologické vzdělání. Na oné popeleční středě jsem byl s tím, že dokonce udělování si popelce námi samotnými mi přišlo symbolické (sypat si popel na hlavu), ale vše, co se odehrávalo ohledně přijímání mne rovněž zarazilo (včetně podávání přiímání kýmkoliv z našich farníků, což byla u Jury běžná praxe). Zajímavý je možná postřech jednoho protestanského křesťana, teologicky vzdělaného, který některou Jurovu mši zažil. O té mši se vyjádřil, že se nejedná o nic nového přelomového, že podobným způsobem z katolické církve vznikaly v 16. století jiné, protestanské církve. Mons. Malý na nedávné přednášce v Litomyšli na téma Ekumenismus, cesta církve, velice zřetelně a naléhavě hovořil o zachování si svých tradic každá z církví (katolická, protestanské, pravoslavná, ..), nesjednocovat církve a tím nevytvářet nové, ale v rámci ekumeny řešit společnou cestu k Ježíši jinými formami (ekumenické modlitby, duchovní obnovy, poutě, přednášky, ..., vše co vychází z toho, co máme společné - bible).

 

Petr Kovář


Nepřihlášený uživatel

#28

2016-04-13 08:29

Máme tak málo kněží a sami si je ničíme...,Ďábel tleská.
Strom se pozná po ovoci, laik, ano, při vší úctě k hierarchii nevidí do všeho, ale JISTOTA, ŽE PŘEVAŽUJE DOBRÉ u tohoto kněze se nedá přehlédnout...Ježíš se svázanýma rukama, políčkovaný, pláče s ním, jeho matkou i farníky, kterým sloužil...A náš Pán také nemlčel, ptal se proč... a papež František nás také vyzývá, abychom nemlčeli, když nám to dobré svědomí říká... MVDr. Tomáš a Ing. Ludmila Krejčovi

Nepřihlášený uživatel

#29 Re: Re: Re: Pohled trochu jinak

2016-04-13 08:43

#27: - Re: Re: Pohled trochu jinak 

 Milý bratře,

nejsem teolog, jsem středoškolská učitelka, pět dospělých dětí + jedno přijaté z ústavu, Bohu díky, víru mají a  dobré rodiny...

Proč vznikaly protestantské církve? Kdybychom žili  podle Ježíše a prvních křesťanů, nebylo by odloučených bratří....

Ano, sypme si navzájem popel na hlavu a VAŽME SI TOHO, KDYŽ ODLOUČENÍ BRATŘÍ O NÁS STOJÍ! DRŽME SE TOHO, CO ŘÍKÁ A DĚLÁ PAPEŽ. DOPORUČUJI VÁM KNIHU "FRANTIŠEK MEZI VLKY" v modlitbě vzpomene a o modlitbu prosí Lída Krejčová


Nepřihlášený uživatel

#30 Milé dámy, Evo a Hano.

2016-04-13 15:07

Děkuji za Vaše příspěvky. Petice byla primárně zavedena aktivními laiky, Jura o tomto počinu určitě zpočátku nevěděl a tedy nemohl ovlivnit. Možná by sám řekl, že to nemá smysl, ale nechci předjímat. Smyslem petice je především upozornit zodpovědné osoby, že velkému počtu lidí není situace v církvi lhostejná a nechce mlčet k zastaralým praktikám řešení problémů (oddalování řešení, mlžení, polopravdy...zametání pod koberec). Má-li se církev stát "domem ze skla", musí se tyto praktiky opustit. Že k diskusi nad těmito problémy dochází v rámci odvolání J. N. V. z kněžské služby je shoda okolností, které asi nikdo nepředpokládal. Osobně jsem rád, že tato sekce komentářů je využita všemi, kteří se chtějí vyjádřit a děje se celkem kultivovaně. Nebyl ani záměr dávat diskusi do veřejného prostoru, ale bohužel došlo k tomu, že zásadní věci byly na litomyšlském farním webu cenzurovány a mazány a tudíž lidé nebyli informováni jinak než při osobních setkáních. Postupně byly díky neochotě informovat "doma" aktivovány příspěvky na facebooku a nyní zde. 

Proto rád povzbuzuji všechny, kteří chtějí podat svá svědectví, aby tak učinili bez bázně a strachu. Byla to i jedna z výzev Jana Pavla II. : "Nebojte se!" Využijte této možnosti všichni, kdo máte co říci. Nebojte se i vy, kteří nechcete uveřejnit své jméno k petici. Samozřejmě s maximálním respektem k Vašemu rozhodnutí - jsme si vědom, že může jít o existenciální nebo rodinné důvody.

Přeji všem krásné jarní dny.

Jiří Kovář


Nepřihlášený uživatel

#31 Re: Pohled trochu jinak

2016-04-14 06:51

#16: - Pohled trochu jinak 

 Pane Petře Kováři (k Vašemu příspěvku č. 16), já znám také jednoho rebelanta, anarchistu, proroka, mučedníka, požitkáře, cholerika, pomatence mezi lidožroutem - narcisem a nekrofilem (považte, chtěl, abychom všichni jedli jeho maso a krev!). Jakýsi Jošua, jeho táta byl tesař. Dodnes mediální humbuk kolem něj neumlkl!

   David Smyčka


Nepřihlášený uživatel

#32

2016-04-14 13:07

V diskusi se zcela opomíjejí některé skutečnosti, na které se již pokusil upozornit pan Vítek Večeře prakticky však bez povšimnutí.

Instrukce Redemptionis Sacramentum - o tom, co se má zachovávat a čeho je třeba se vyvarovat ohledně eucharistie (je to Instrukce Kongregace pro bohoslužbu a svátosti z roku 2004 vydaná Sv. Janem Pavlem II., jejímž smyslem je prohloubení pochopení liturgických norem a odstranění přestupků v každodenní praxi – dle  Wikipedie) uvádí:

Z Redemptionis Sacramentum (ČBK 2005):

51. Ať se používají pouze eucharistické modlitby, které jsou v Římském misálu, nebo jiné, schválené Apoštolským stolcem podle způsobů a pravidel jím určených. „Nelze tolerovat to, aby si někteří kněží přivlastňovali právo sestavovat eucharistické modlitby,“ aby se pozměňoval text eucharistických modliteb schválených církví nebo se používaly eucharistické modlitby sestavené soukromými osobami.  

Ale také:  

59. Nechť je učiněn konec zavrženíhodnému způsobu, s jakým kněží, jáhni nebo i věřící podle své vůle tu a tam mění či pozměňují texty posvátné liturgie, které pronášejí. Tímto jednáním činí slavení posvátné liturgie nestabilním a nezřídka mění její opravdový smysl.    

Jde o závazný dokument pro všechny katolické kněze, o tom snad sporu nemůže být.

Každý katolík, který byl účasten bohoslužeb P. J. Veselého mi potvrdí, že uvedený čl. 51 tento katolický kněz soustavně nedodržoval.  Něco to o osobnosti vysvěceného katolického kněze vypovídá. Slyšel někdo papeže Františka, že by nesloužil bohoslužbu podle Římského misálu, když je všem hojně citovaným velkým vzorem?  

Vysluhování bohoslužeb lidu je přece základní povinností a zároveň výsostným právem jen kněží. Jistě že to není jediné poslání kněze, jistě ale základní. A zde platí, že méně je často více.  Ačkoliv to pro někoho je jen slovíčkaření (!), i Ježíš řekl: „Kdo je věrný v maličkosti, je věrný rovněž ve velké věci, a kdo je nepoctivý v maličkosti, je nepoctivý rovněž ve velké věci“ (Lk 16,10 dle Jeruzalémská bible).

Katolická církev klade na věřící včetně kněží opravdu nemalé požadavky ("jho, které netíží":-)), ale všichni mají svobodu volby „zvolit si“ pro své působení jinou (křesťanskou) církev a nemělo by jim být bráněno.

Uvítám (věcnou) diskuzi ve věcech katolické liturgie a věrouky, neboť to je to, oč tu běží.  Jsem jen laik s omezenými znalostmi a nechám se ráda poučit. 

Otázky kolem tzv. ekumeny jsou pouze zástupným problémem ze širšího okruhu problémů, které se měly řešit v rámci římskokatolické farnosti mnohem dříve. Přiznávám - a myslím, že zdaleka nejsem sama, že mi rozhodnutí církevní hierarchie přineslo velkou úlevu. Proti přezkoumání jejich rozhodnutí ovšem nic nenamítám.

Marie Kárská.


Nepřihlášený uživatel

#33 Re: paní Kárské

2016-04-14 15:39

#32: -  Re: paní Kárské

Píšete, že jste laik. Zajímavé je, jaké odborné citace používáte.

Jen je škoda, že víte málo o liturgii. Tak málo o její kráse a její pestrosti.

Není totiž jen jedna eucharistická modlitba. Asi neznáte dodatek.

A umění využíat ho dle okolností a příležitosti, není žádná hereze.

Co ale je pozoruhodný, tak postup odvolání. Napřed se řekne podle § 908 a že byl varován.

Pak se zjistí, že nic z toho vlastně není pravda, tak se začne říkat něco jiného.

Ne hledání pravdy a jednoty, co je podle Evangelia, ale podle pravidla,

kdo che psa bít, tak si vždy hůl najde.

 

          Jan Molnár    

 

Hanka Bartošová

#34 Re: Re: paní Kárské

2016-04-14 15:54

#33: - Re: paní Kárské 

 Souhlasím s panem Molnárem. Paní Kárská, píšete, že rozhodnutí církevní hierarchie vám i mnohým jiným přineslo velkou úlevu. Přemýšlím, jestli vám to porušení instrukcí působilo takovou bolest či vás natolik iritovalo? V této souvislosti mě napadá: Pán Ježíš uzdravoval v sobotu. Také porušil tehdejší zákon a také to zřejmě mnoha lidem vadilo...


Nepřihlášený uživatel

#35 Re:

2016-04-14 18:24

#32: -  

 Vážená paní Kárská.

Váš exkurz do liturgických předpisů by si zasloužil širší diskuzi - nakonec k ní vyzýváte, snad na ni zde dojde.

Ale pokusím se zde uvést alespoň jeden příklad pro ilustraci. Při liturgii kněz vyzve věřící slovy "Tajemství víry" a lid odpovídá "Tvou smrt zvěstujeme, Tvé vzkříšení vyznáváme, na Tvůj příchod čekáme.." Pokud máte děti, jak jim vysvětlujete co je to "tajemství víry"? Já s tím měl potíž. Když Jiří použije formulaci "Bohatství naší víry", pak i dítě může snáze pochopit, v čem spočívá bohatství našeho vyznání. Je to skutečně závažná svévole a porušení paragrafů, nebo spíše snaha přiblížit se smyslu? Jde o to odříkávat hluše magické formulace, nebo se namáhat hledat výstižnější pojmy? (Je člověk pro sobotu, nebo sobota pro člověka, řekl Kdosi). Bolestí je, že liturgická komise ČBK pokulhává za vývojem jazyka a srozumitelnost mnoha pojmů v liturgii je mizivá. Zvláště u mládeže.

Nebo jinde: kněz říká nad kalichem  "....ať se nám stane nápojem duchovním.." Co to je duchovní nápoj? Jako, že to není kapalina? Nějaký éter?  Není výstižnější použít formulaci "...ať se nám stane nápojem plným Ducha"? To je přeci mnohem lepší! Většina lidí řekne, že to je jedno, já vím, ale ochuzujeme se...

Nemohu se vyjádřit k případným jiným formulacím Jiřího, ale pokud takové byly, jistě jste ho oslovila a požádala o vysvětlení.

Předpokládám, že přeci "neriskuje" jen tak pro nic a je schopen "jinakost" obhájit.

 

Vlastimil Bartoš


Nepřihlášený uživatel

#36 Re:

2016-04-15 10:38

#32: -  

 Ještě bych s dovolením doplnit toto:

Pokuste se paní Kárská sehnat knížku Pozvání k Večeři Páně od Mgr. P. Václava Vacka, vydal Vyšehrad, kde je podrobně a odborně liturgie vysvětlena. Vychází právě dotisk. Kniha má imprimatur od Dominika Duky. Kniha také byla přeložena do němčiny.

Knihu před vydáním doporučil i profesor  Fr. Kunetka z CMTF - náš přední teolog na liturgiku.

V ní najdete snad veškeré odpovědi na případné nejasnosti.

 

Vlastimil Bartoš


Nepřihlášený uživatel

#37

2016-04-17 16:15

Na webu litomyšlské farnosti se v sekci Aktuality objevilo prohlášení provinciální rady ve věci Jiřího Veselého: http://www.farnostlitomysl.cz/?str=aktuality

Liturgické excesy jsou v prohlášení zmírněny na provinění proti směrnicím ČBK ke společenství ve svátostech s jinými křesťany (přičemž prohlášení výslovně nezmiňuje obdobné provinění Františka Beneše) a rada se podle prohlášení nezabývala věcnou stránkou nesouladného jednání J.V. se směrnicí ČBK, ani formou komunikace všech ve věci zúčastněných. Rada v podstatě prohlašuje, že se zaměřila zejména, kam s Jiřím Veselým od 1.7. 2016 dál tak, aby zůstal členem salesiánské komunity, bylo to mimo HK diecézi a uplatnil se ve farní pastoraci.

Takto napsáno to zní rozumně. Škoda však toho velkého humbuku kolem. Škoda, že při tomto řízení byl ekumeně v HK diecézi exemplárně nasazen ze strany biskupů náhubek, jehož případné "odkládání"  bude nepochybně  trestáno.  Škoda, že toto prohlášení je na litomyšlském farním webu jediným příspěvkem, který cenzura stávající farní správy umožnila zveřejnit.

   David Smyčka


Nepřihlášený uživatel

#38

2016-04-17 17:41

Fandím odvaze těchto duchovních a přeji si jednotu a pravdu s bratry a sestrami našeho společného Otce

Nepřihlášený uživatel

#39

2016-04-18 18:08

Hlavně nám tu nechte naše ostatní duchovní.


Nepřihlášený uživatel

#40

2016-04-19 05:35

Aktuality

      Prohlášení provinciální rady ze dne 8. 4. 2016 ve Fryštáku

 

Jiří Veselý je řeholník, v královéhradecké diecézi působil na základě dohody uzavřené mezi řeholním představeným a diecézním biskupem. Protože biskup tuto dohodu na základě svého práva vypověděl s odůvodněním porušování směrnic České biskupské konference, je věcí salesiánského provinciála, pokud chce Jiří zůstat salesiánem, najít mu jiné místo působení. Pokud jde o kněžské působení, je třeba uzavřít dohodu s jiným biskupem, dále musí najít komunitu, která má možnost Jiřího přijmout (jde o možnost pracovní, prostorovou, i osobně lidskou). Jako řeholník Jiří má žít v komunitě.

Provinciál pozval Jiřího na jednání provinciální rady ke společnému hledání řešení, především ke zkoumání představ, možností a ochoty jednotlivých zainteresovaných účastníků (provinciál, Jiří, případný biskup).

Provinciál seznámil zúčastněné s tím, že dle vyjádření biskupství se Jiří neprovinil vůči Kán. 908 CIC, ale vůči směrnicím ČBK (Společenství ve svátostech s křesťany jiných církví). Provinciální rada se nezabývala věcnou stránkou nesouladného jednání se směrnicí ČBK, ani formou komunikace všech ve věci zúčastněných, byť si byla vědoma významu obojího.

Provinciální rada chápe celou záležitost jako proces, ve kterém kromě otázek konkrétního řešení pro další působení Jiřího hrají roli otázky dalších salesiánů (např. faráře Františka), salesiánských komunit, dobro litomyšlské farnosti jako celku, otázky možnosti a ochoty společně hledat i jiné než liturgické příčiny a souvislosti celé záležitosti.

Jiří Veselý je do konce dubna 2016 placen biskupstvím.

Od 1. května 2016 bude hmotě zajištěn salesiánskou provincií. Provinciál hledá způsob jeho zapojení do farní pastorace od 1. července 2016.

P. Petr Vaculík, provinciál SDB

 


Nepřihlášený uživatel

#41 K prohlášení rady

2016-04-19 07:13

Dobrý den či večer všem návštěvníkům komentářů.

Děkuji za vydané prohlášení i za jeho vyvěšení zde po špatných zkušenostech s cenzurou farního webu. Je škoda, že pro nezasvěcené toto prohlášení nemluví úplně jasnou řečí a mnohé věci zamlžuje, na což jsme ovšem v ŘKC zvyklí.

Že se Jiří Veselý neprovinil proti Kán. 908 CIC bylo jasné od samého začátku všem soudným, kdo byli účastni liturgie Popeleční středy. Že všichni naši duchovní jsou v kolizi se zastaralými články Směrnice ČBK je jasné také všem. Zde oceňuji jejich odvahu a podstoupení rizika. Záleží ale na ČBK, je-li schopna reflektovat pokročilý proces ekumenismu a dát mu určitou volnost a také komunikovat s ERC v této záležitosti, abychom nemuseli být svědky dalších podobných událostí. Bylo by neodpovědné ponechávat dále prostor pisatelům udání (podnětů) a dále znevěrohodňovat ŘKC v očích sesterských církví a necírkevní veřejnosti.

K procesu: Prakticky všichni v Litomyšli víme, že jde především o snahu odstranit Jiřího Veselého z Litomyšle. Přestože k tomu posloužil zástupný důvod, "dobrá věc" se podařila, i když by k ní v létě stejně došlo kultivovanější formou - budiž. Kdo byl na setkání na Květnou neděli, udělal si obrázek o úrovni našich představených sám. Operace se tedy podařila a pacient zemřel.

Je škoda, že se v prohlášení nemluví jasně: Potřebujeme odstranit J. V. z Litomyšle, ale zároveň potřebujeme zachránit naše zbývající duchovní a neztratit při tom tvář. Již není co ztratit - "Král je nahý". Myslím, že všichni, kdo žijí v manželství, partnerství, rodině apod. musí spolu komunikovat a spolupracovat. Všichni mají svůj podíl na tom, co se daří i nedaří. Nelze proto všechny neúspěchy házet na jednoho a ostatní si mýt ruce.

Jak již dříve napsala paní Kárská o řešení širších problémů - ty problémy se tady kupily 25 let - letošními událostmi pouze vybublaly na povrch v plné nahotě (a Jiří posloužil jako snadný terč, do kterého si někteří lidé promítli svá zranění, neúspěchy, představy...). Např. farnost bez funkční pastorační rady v současné době fungovat nemůže ( s důrazem na FUNKČNÍ, kde jedni neválcují druhé a spolupracuje se na konkrétních věcech - ne na virtuálních záležitostech). Po zkušenostech z minulých let si v Litomyšli funkční pastorační radu nedokážu představit - rád se nechám přesvědčit o opaku.

Jistě: v Litomyšli se situace uklidní - budeme mít ten známý komunistický klid na práci (a budeme čekat na někoho dalšího, do jehož osoby si promítneme svá zranění, neúspěchy, představy.. - již teď mu budiž Bůh milostiv). Je to však poselství Evangelia? Je to způsob, jak by jednal Ježíš?

Přeji všem hojnost Božího požehnání.

Jiří Kovář


Nepřihlášený uživatel

#42

2016-04-20 09:59

To půjdou skutečně pryč všichni naši duchovní otcové? A kam, prosím?

Josef

#43 Re:

2016-04-20 12:56

#32: -  

 Paní Kárská, téměř vše k vašemu příspěvku vysvětlili Jan Molnár, H. Bartošová a V. Bartoš (zvláště jeho příklady ukazují, že pozměnění slov nenarušilo význam eucharistické modlitby, ale prohloubilo, srv. ne zrušit, ale naplnit). Ono to tak je podobně i v různých překladech Bible.
Jen ještě drobnost, která ale o vašich postojích také vypovídá. Píšete:
"Vysluhování bohoslužeb lidu je přece základní povinností a zároveň výsostným právem jen kněží."
Na Druhém vatikánském koncilu před cca 50 lety a v pozdějších dokumentech se zřetelně řeklo, že eucharistii slaví shromážděný lid v čele s předsedajícím knězem. To je pojetí, kdy se děje, tvoří vždy něco živého, nového.
Josef Basík

Josef

#44 Re: K prohlášení rady

2016-04-20 13:47

#41: - K prohlášení rady 

 Díky,
Jiří Kováři, za popis.
JB

Ludmila

#45

2016-04-20 18:35

Víte, nechcete se místo teologických pouček a vzájemného diskuzního napadání raději za Jirku a všechny, kterých se celá věc týká, MODLIT?

Já jdu raději hned. :-)

LJ

Nolmendil

#46 Re: Re:

2016-04-20 23:04

#20: - Re:  

 Vážený pane Kováři,

hovoříte o dvou pojetích církve. Máte vskutku pravdu: existují tato dvě pojetí církve; to druhé je ovšem nekatolické. Nechť si každý věří, čemu chce, ale chtít být katolíkem a zároveň odmítat hierarchickou povahu Církve, která je součástí katolické věrouky (srov. KKC, § 874n., či koncilní konstituci Lumen Gentium 18-29, když už máte plnou pusu koncilu), to mi připomíná ono cimrmanovské: "otevřel si hospodu - ale voni mu tam chodili lidi!"

Lukáš Novák


Nepřihlášený uživatel

#47

2016-04-21 01:13

Ono by možná stačilo, kdyby si naši církevní představitelé uvědomili, že se píše rok 2016, že doba barokní je dávno minulostí a chovali se podle toho. Potom by byla hierarchie i ku prospěchu. Těším se na dobu, až bude římskokatolická církev etalonem mezilidského chování ve společnosti, zatím je chování církevních představitelů spíš smutným potvrzením proticírkevních pomluv. Tahle petice není o Jirkovi-Nibowi, je o tom, že biskupové se neumí (nechtějí) chovat ke svým lidem jako k lidem. A to je pohoršení. Jen nevím, existuje-li na něj paragraf v nějaké směrnici ČBK nebo v CIC. Moc bych se divil.

JO - Brno

Vera

#48 Re: Pohled trochu jinak

2016-04-21 01:50

#16: - Pohled trochu jinak 

Pokud je to tak, jak sám zasvěcený litomyšlský farník Petr Kovář implikuje, a podání stížnosti na konání Otce Veselého během Popeleční středy bylo "nešťastné", či dokonce neopodstatněné, tím spíš je třeba takovéto petice, která žádá o přezkoumání odvolání. Pisatelova snaha věc uklidnit a zamést pod koberec s odvoláním na to, že o některých věcech se na veřejnosti prostě nemluví a litomyšlští farnící už "mají ve věci jasno", je absurdní.   

Je přeci něco jiného z farnosti po vzájemné dohodě regulérně odejít nebo být ze dne na den vyhozen! Kdyby se vám stala taková nespravedlnost v zaměstnání, také byste žádal odpovídající vysvětlení. Pokud naopak existují jiné, pádné důvody, které takovéto náhlé ukončení působení ospravedlňují, je potřeba citovat tyto důvody. Obávám se ale, že nic takového neexistuje, spíš jde o stupňující se nevraživost mezi určitou vlivnou skupinou ve farnosti a nonkonformním přístupem Otce Veselého.  
Je naopak smutné, že se nedočkal zastání od svých nadřízených a musí tudíž dojít i na tuhle veřejnou manifestaci podpory od ostatních. 

Vítek Večeře

#49 Re: Re: Pohled trochu jinak

2016-04-21 05:36

#48: Vera - Re: Pohled trochu jinak 

 Věro, co a koho si představujete pod pojmem "vlivná skupina ve farnosti"?

Vítek Večeře

#50 Re: K prohlášení rady

2016-04-21 06:14

#41: - K prohlášení rady 

 Vážený pane Kováři,

je absurdní, že na jednom řádku odsuzujete znevěrohodňování ŘKC, na dalším sám "kydáte hnůj" na její hlavu slovy "...na což jsme ovšem v ŘKC zvyklí". Jestli něco znevěrohodňuje církev v této kauze, není to věru ani tak konání našich autorit, jako spíš jednání a štvavá kampaň (která se ve své druhé fázi změnila z "projurovské" na "protibiskupskou" a nyní se zvolna transformuje na "protifrantiškovskou") některých Jurových zastánců. Čím Vám otec František tak ublížil, že ho tady vláčíte bahnem? My se Vaším příspěvkem vlastně dozvídáme, že původem všeho není to, jak se Jura nejen k liturgii choval, nýbrž že za všechno může ten zlý farář František, po jehož potrestání evidentně tolik toužíte. Musím říci, že jste situaci skutečně dohnal (ale nejen Vy) ad absurdum, převrátil jste póly, stejně jako Jura ohýbáte pravdu a na věc se díváte zorným úhlem evangelíka.