Petice proti zrušení provozu poboček knihovny Kamenný vrch, Krásné Březno a Hornická v Ústí nad Labem

Komentáře

#1

Nesouhlasím se zrušením poboček.

Tereza Tylová (Ústí nad Labem, 2019-12-17)

#2

Podepisuji, protože nechci rušení poboček. Dopravní obslužnost města není zrovna ideální a pobočky jsou právě řešením pro méně mobilní občany. Obyvatelstvo stárne, je to trend a pro starší lidi je mobilita problém. Neodstřihávejme je tím, že jim vezmeme možnost půjčování knih. Knihy rozšiřují obzory, povznášejí ducha, no prostě jsou radost.

Lenka Stiborová (Ústí nad Labem, 2019-12-17)

#3

Podepisuji, protože nesouhlasím s uzavíráním poboček knihovny, na které jsou hlavně starší spoluobčané zvyklí. Prostě myslím si, že není správné zavírat pobočky knihovny a tím ještě snižovat, již tak nulové kulturní vyžití v našem krajském městě.

Iveta Vybiralova (Ústí nad Labem, 2019-12-17)

#4

Usti nad Labem je na poslednim miste ve vzdelanosti obyvatel. Knihovny jsou pristupne
pro vsechny a pomahaji svou cinnosti vzdelavat a vychovavat obyvatele.

Makovská Lída (Ustí nad Labem, 2019-12-17)

#6

Aspoň pobočku knihovny by nám tu mohli na Střekově nechat, když už ani lékárnu tu nemáme... Natož knihkupectví. Tak ať za knihami nemusíme až přes Labe!

Markéta Vohralíková Houšková (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#9

Knihovna je důležitá pro vzdělávání. A ne všichni mají možnost dostat se do knihovny ve městě.

Radka Havlicová (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#12

Podepisuji, protože doufám, že tím pomohu zvrátit rozhodnutí o uzavření poboček knihovny. Čtení je potřeba a dobrá dostupnost dobré literatury je k nezaplacení pro děti i dospělé.

Zuzana Pařízková (Tlučen , 2019-12-18)

#13

Existenci poboček považuji za významnou součást kulturního vyžití občanů všech věkových kategorií. Mám k pobočkám velice osobní vztah. Jako vedoucí jsem je měla na starosti více než patnáct let.

Alenka Kysilková (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#15

Podepisuji protože nesouhlasím s uzavřením těchto poboček

Diana Quáchová (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#23

Chci, aby zůstaly pobočky knihovny dostupné většině občanů a zrušením těchto poboček se město Ústí nad Labem stane ještě více městem, které nedělá nic pro občany, kteří mají kvalitní zálibu (četbu).

Jan Jaroš (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#27

Knihovny jsou důležité!

Pavlína Pavlišová (Ústí nad Labem , 2019-12-18)

#29

Podepisuji,protože
1) město má podporovat knihovny
2) je to vizitka města
3) pobočky min.Hornicka, Klíše mají nový vnitřek. A kdo mu ho dal? Město? Houby. Obyčejná,zapálená, ženská,co knihami a lidmi žije...na vlastní náklady.
4) je to komunitni záležitost. Jen se poptejte čtenářů, zaměstnanců a ne lidí z města, kraje.

Petra Trubová (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#33

Má to smysl děti potřebuji knihovnu.

Dagmar Ježková (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#35

Podepisuji, protože nesouhlasím s uzavřením poboček knihovny Kamenný vrch, Krásné Březno a Hornická na území Statutárního města Ústí nad Labem.

Michaela Skrbkova (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#36

knihovna na Hornické je má srdeční záležitost

Monika Matějková (Pičín, 2019-12-18)

#38

Podepisuji, protože si myslím, že v krajském městě by se měla naopak podporovat dostupnost takovéhoto typu kulturní vybavenosti, podporovat dostupnost vzdělávání.

Olga Jarolímková (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#41

Knihovny jsou komunitními centry, místem setkávání, vzdělávání, kultury i zábavy, obvykle suplují i oblast sociální. V centru jejich zájmu jsou lidé. Jsou veřejnou službou a garantují rovný přístup. Spojují, podporují, pomáhají, vzdělávají... Mnohdy jsou srdcem kultury v místě svého působení. Rušení knihoven a poboček knihoven v odlehlejších oblastech je komplikací pro lidi - stávají se pro místní občany nedostupnou službou. Neuspokojivá dostupnost služeb může být příčinou sociálního vyloučení některých skupin - zejména seniorů a lidí s nepříznivým zdravotním stavem (zvláště pokud se jejich sociální kontakt omezil na návštěvu knihovny). Uzavření poboček je ale také krokem zpět pro spolupráci na mimoškolním vzdělávání s místními školami a školkami.

Jana Bednářová (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#45

Je to třeba.

Anton Lebedev (Ústí nad Labem, 2019-12-18)

#46

Zabraňme debilizaci Ústí.

Jan Kvapil (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#54

Podepisuji, protože investice do vzdělanosti je základem státu a národa. Tento sektor by měl být podporován i když není primárně výdělečný a výsledky investice jsou viditelné až po dlouhé době a nepřímo.

Diana Mikulecká Doležalová (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#55

Krajské město musí udržet dostupnost knih v každém svém obvodu, aby mohly sloužit k potěše i rozvoji ducha všech občanů. Je ostudné, že v sedmém největším městě republiky nalezneme pouze tři samostatná knihkupectví. Uzavřením knihoven se ještě zhorší již tak mizerná dostupnost kvalitní literatury.

Ondřej Nitsch (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#56

Pobočku na Kamenném vrchu bych ráda navštěvovala i se svými dětmi, takhle už to bohužel nestihnou. 😢

Tereza Černecká Hnízdilová (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#59

Myslím, že je potřeba,aby děti ...a nejen ony četly knihy a né jen seděly u PC. Ráda chodím, už léta do knihovny na Kamenné Vrchu.Mrzí mě, že naši zákonodárci vše ničí a zavírají co funguje pro lidi.

Dana Žohová (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#61

Protože knihy musí být dostupné všem!

Renata Vášová (Litoměřice, 2019-12-19)

#66

Jsem zásadně proti rušení poboček, byly zbudovány proto, aby sloužily lidem v dané lokalitě. Jako bývala vedoucí akvizice SVKUL znám dobře jejich význam a jako čtenářka potřebuji hlavně pobočku v Krásném Březně

Marie Lichtenbergová (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#67

Všichni nemají možnost navštěvovat pobočku v centru, střekovská pobočka má již svou tradici a je navštěvovaná nejen seniory tak i dětmi. Takto už vážně nebude v městských částí Ústí žádná kulturní vybavenost.

Anna Ochmanová (Ústí nad Labem - Střekov, 2019-12-19)

#68

Pobočky SVKUL v ústeckých čtvrtích jsou jejich kulturními centry a oázami vzdělanosti. Nerušit!

Andrea Forejtová (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#69

Pobočka v Krásném Březně je poslední kulturní institucí, která v této městské části zůstala (již dříve se zrušilo kino, Corso).

Věra Slavíčková (Ústí nad Labem, 2019-12-19)

#74

Výzkumy hovoří o tom, jak velmi špatná je úroveň čtenářské gramostnosti v Ústeckém kraji proto, by mělo být cílem jí zvyšovat a né jí ještě zhoršovat zavíráním knihoven, kde ji lze trvale vylepšovat.

Hanka Lukešová (Teplice, 2019-12-20)

#75

Podepisuji, protože podporuji kolegyně a nesouhlasím s uzavíráním poboček..

Andrea Hradilová (Karviná, 2019-12-20)

#78

Podepisuji, protože nesouhlasím se zavřením poboček knihovny Kamenný vrch, Krásné Březno a Hornická na území Statutárního města Ústí nad Labem. Je ostudné zavírat knihovny. Bohužel, tento krok odráží úroveň současného vedení města Ústí nad Labem.

Zuzana Hrochová (Usti nad Labem, 2019-12-20)

#79

Podepisuji, protože zrušit knihovnu v lokalitě,kde naopak lidé potřebují městem podporovaná a bezpečná místa,kde se mohou scházet, je ze strany města krátkozraké a nezodpovědné řešení.

Hana Holubkovová (Praha , 2019-12-21)

#80

Knihovny jsou jedny z významných organizací, které napomáhají vzdélanosti a kultuře národa.

Marie Šedá (Frýdek-Místek, 2019-12-21)

#85

Nesouhlasím se zavíráním poboček knihovny, neboť je to barbarství. Na co platíme daně pro Magistrát a Krajský úřad, když nejsou schopni ani svým obyvatelům (živitelům) uhradit to, co před nimi 40 let bezchybně mohlo fungovat. Neseženou "trapné" 4 miliony ročně? Obávám se, že za současné reprezentace na MMÚ a KÚ se můžeme dožít i pálení knih, jako tomu bylo ve středověku. Stydím se za současnou reprezentaci města i kraje a slibuji jim, že už je nikdy volit nebudu.

Jiří Drozd (Ústí nad Labem, 2019-12-21)

#87

Podepisuji, protože považuji veřejné knihovny za nedílnou součást celoživotního vzdělávání.

Eva Suchomelová (Praha, 2019-12-21)

#88

Speciálně v Ústí nad Labem by měla být činnost knihovny nadstandardně podporována, ne naopak.
https://nazory.aktualne.cz/z-rozdilu-mezi-skolami-jsou-propasti/r~c34b2b9220ea11eab1410cc47ab5f122/

Klára Smolíkova (Praha 20, 2019-12-21)

#89

Rušit knihovny je ostuda města a velmi nekulturní krok. Už takhle to v Ústí a na Střekově zvlášť je žalostné.

Milan Svoboda (Ústí nad Labem, 2019-12-21)

#94

Jsem spisovatelka knih pro děti a mládež. V sedmi letech jsem začala chodit do knihovny právě v Ústí nad Labem, do pobočky Hornická, kterou jsem navštěvovala každý týden. Bez této knihovny, kterou jsem měla blízko bydliště, bych se jako dítě určitě nedostala k tolika novinkám. Vím, že i díky této pobočce jsem se stala tím, čím jsem. Neberte dětem bezpečnou dostupnost knihovny. Dnes je to ještě důležitější než dřív.

Ivona Březinová (Praha, 2019-12-21)

#96

Podepisuji, protože zásadně nesouhlasím s rušením. Střekov byl kdysi čtvrtí, kde se dalo bydlet i žít, byly tu termální lázně, kino i letní kino, knihovna, taneční sál v STZ, knihkupectví, lékárna. To vše tu bylo za minulého režimu. A co máme dnes? Svobodu - to se máme! A co máme jinak?

Hana Drozdová (Ústí nad Labem, 2019-12-21)

#103

Podepisuji, protože celá moje rodina navštěvuje knihovny od dětství. Nejprve školní, potom studentské a nyní obecní a městské. Bez četby by byl život chudý.

Ivana Metelková (Ústí nad Labem , 2019-12-22)

#104

Naši předkové bojovali o to, aby knihy byly dostupné všem sociálním vrstvám obyvatelstva. Právě proto už před sto lety vznikl knihovní zákon. Knihovny současnosti navíc slouží i jako komunitní centra, kde se lidé věnují společným aktivitám. Jde hlavně o děti, seniory a hendikepované občany v okolí, kteří budou mít omezený přístup nejen ke knihám. Číst = vzdělávat se. Setkávat se = diskutovat, bavit se, nebýt sám. To se ale v sousedním, strukturálně postiženém Ústeckém kraji zřejmě nenosí.

Andrea Bocková (Karlovy Vary, 2019-12-22)

#113

Knihovny se mají rozrůstat, né likvidovat!

Karel Karika (Ústí nad Labem, 2019-12-22)

#115

Nesouhlasím s rušením poboček knihovny.

Ludmila Štěpánková (Světice, 2019-12-22)

#117

Protože je to naprosty nesmysl!!!

Andrea Hůlová (Karlovy Vary, 2019-12-22)

#119

Knihovny jsou opravdu potřebe dnez už to není jen o půjčování knih. Je to kulturní centum pro setkávání a pořádání akcí. A jak víme Google vám řekne spoustu odpovědí, ale jen knihovník vám řekne tu správnou!

Blanka Nagy (Olomouc, 2019-12-23)

#121

Jako knihovnice vnímám rušení knihoven či jejich poboček jako velký krok zpět.

Martina Pohanková (Kralovice, 2019-12-23)

#124

Podepisuji, protože pracuji na pobočce knihovny velkého města a vím, jak důležitou roli hraje knihovna v dané čtvrti: je to nejen půjčovna knih, ale také kulturní a komunitní centrum.

Alexandra Bezděková (Jiříkov, 2019-12-23)

#126

Knihovny nejsou jen "půjčovny" ale kulturní a společenská centra, kde je lidem rozhodně příjemněji než na magistrátu...

Tomáš Wünsch (Ústí nad Labem, 2019-12-23)

#128

Jsem knihovnice a plně souhlasím s výše uvedeným.

Dagmar Havelková (Planá nad Lužnicí , 2019-12-23)

#129

Knihovna je pro mne znakem kulturního života města a jeho obyvatel.

Martina Beránková, Mgr. (Ústí nad Labem , 2019-12-23)

#131

Pobočku v Krásném Březně pravidelně navštěvuji se svými dětmi. Jde o důležitou instituci pro rozvoj a zachování vzdělanosti a obecného rozhledu v této lokalitě.

Marie Vaňková (Ústí nad Labem - Krásné Březno, 2019-12-23)

#133

Souhlasím s textem petice

Miroslav Bauer (Ústí nad Labem, 2019-12-23)

#138

Nesouhlasím s uzavřením pobočky knihovny UL na Kamenném vrchu, hlavním důvodem je dostupnost a skvělá obsluha

Dana Valinská (Ústí nad Labem, 2019-12-23)

#142

Protože v UnL jsem žil a omezit přístup k literatuře je další krok k tomu,jak udělat z občanů nemyslicí stádo.

Petr Popelka (Otrokovice, 2019-12-23)

#144

Knihoven není nikdy dost a je nezodpovědné je rušit.

Václav Kristl (Frenštát p.R., 2019-12-24)

#145

Knihovny jsou důležitou součástí republiky, ale hlavně představují neocenitelný informační zdroj pro lidi. Kam jinam může člověk přijít, aby se ho ujali úžasní knihovníci a nasměrovali ho k tomu, co potřebuje?

Lenka Peroutková (Přezletice, 2019-12-24)

#146

Nechci dovolit, aby pro mnohé tak zásadní místo pro scházení lidí, možnost volnočasového vyžití, relaxace a načerpání informací by byl ohrožen.

Knihovny jsou pro mne klidným útočištěm i přístavem, kde nacházím v knihách odpovědi na své problémy.
Nemohu dopustit aby na na ně někdo šáhl.

Lada Tranová (Ústí nad Labem, Czech Republic, 2019-12-24)

#148

Bydlím na sídlišti Pod vyhlídkou a do Krásného Března do knihovny chodím již přes 10 let. Je mi 65 let a chodit někam jinam do knihovny je pro mne trochu z ruky.

Naděžda Pokorná (Ústí nad Labem, 2019-12-24)

#150

Knihovnu v Krásném Březně využívám již 30 let. Je to moc smutné že chcete zrušit jediné centrum pro normální lidi.

Jaroslav Blabolil (Ústí nad labem, 2019-12-24)

#153

Podepisuji protože babička jednu z poboček navštěvuje.

Alice Jeníkovská (Trmice, 2019-12-25)

#154

Rušení poboček knihovny je podle mne
velmi špatné rozhodnutí. Mezi čtenáři
jsou i staří lidé, pro které je cesta do jiné
pobočky namáhavá. A i pro mladší čtenáře by měly být pobočky zachovány.

Josefa Honová (Ústí nad Labem, 2019-12-25)

#158

Knihovny a knihy vůbec považuji za nesmírně důležitou součást vzdělávání, kulturního obohacení, ale především za součást osobního rozvoje a životní cesty. Knihy a přístup k nim mohou ovlivnit tisíce mladých životů a jejich životní úroveň i celoživotní touhu se vzdělávat. Jsou investicí, která se nikdy neztratí. Děti (a nejen ony) se stanou méně zranitelnějšími, snadněji vystoupí z šedi a předurčenosti a snadněji mohou měnit své životy k lepšímu i místo, kde žijí. Jako ilustrátorka dětských knih se proto velmi přimlouvám za udržení knihoven v ústeckém kraji.

Barbora Buchalová (Praha, 2019-12-26)

#160

Podepisuji, protože si myslím že by to byla škoda o ně přijít a tím zabránit vzdělávání i zábavě.

Jana Cíglerová (Ústí nad Labem, 2019-12-26)

#161

Souhlasím s textem petice

Martina Pechová (Husinec, 2019-12-26)

#162

Pobočky jsou kulturní centra v okrajových částech města.

Darina Svobodová (Ústí nad Labem, 2019-12-26)

#164

Podepisuji petici, protoze me uz stve jak město vyhatuje penize na ohnostroje, podporu do zahranici a neumi zainvestovat do knihovny a do zoo. Obyvatele mesta musi prispivat z vlastního, musi se sami angazovat.
Co na Strekove zbylo? Pomalu 10 let jednaji, abychom meli dole Lidl!!! Na Strekove neni zadna kultura, ale 200 000 daji za ohnostroj. Za tyto penize mohli opravit prostory knihovny a dat ji za symbolicky poplatek.
Lidi nechteji jezdit do mesta, jsou 35 let zvykli na knihovnu!

Pavla Sklenářová (Ústí nad Labem , 2019-12-26)

#171

Podepisuji, protože nejen Ústecký kraj, ale i město Ústí nad Labem by mělo podporovat kulturu a vzdělanost osob, kteří ve městě žijí, včetně těchto lokalit a snažit se, aby pobočky zůstaly i nadále. Souhlasím s textem petice.

Anita Boháčová (Ústí nad Labem, 2019-12-28)

#173

podepisují, protože uzavírání poboček je barbarský, nekulturní čin, tohle si přece nemůže nikdo odůvodnit, to je ostuda mezinárodního rozměru

irena moudrá wünschová (ústí nad labem, 2019-12-29)

#176

Politici mají ve zvyku knihovny přehlížet. To je hodně špatné. Měli by se stydět.

Zbyněk Topinka (Plzeň, 2019-12-30)

#177

Nesouhlasím s rušením poboček vzhledem k tomu, že ne každý má možnost dostat se do centra nehledě k tomu, že knihovník v pobočce již "své lidi zná" umí jim pomoci s výběrem a služba není tak odosobněná jako při výpůjčce "ze skladu".

Zuzana Erbenová (Ústí nad Labem, 2019-12-30)

#178

Nechápu, to je na tom město Ústí nad Labem tak špatně, že ruší knihovny????

Iveta Bergerová (Hradec Králové, 2019-12-31)

#179

Jsem bývalý zaměstnanec knihovny a s hrůzou sleduji, co se s touto institucí v poslední době děje (mám na mysli nové vedení knihovny). Pokud nejsou peníze na vedení poboček, zrušte všechny vedlejší akce knihovny (besedy s autory atd.), které určitě stojí spoustu peněz a může je převzít Muzeum!

Alena Musilová (Ústí nad Labem, 2020-01-01)

#180

Podepisuji petici, protože knihovny navštěvuji od dětství a knihy jsou součástí mého života. Když příjdu do knihovny v Krásném Březně, vidím, kolik lidí ji navštěvuje. Čtenáři různého věku. Chodí tam i mí vnuci. Budou moci chodit do knihovny, když budou muset jezdit až do města? Myslíte na tyto věrné čtenáře? Zachovejte, prosím tyto pobočky. Nevěřím, že ty malé protory stojí tolik peněz. Venuše Nováková.

Venuše Nováková (Ústí nad Labem, 2020-01-01)

#181

Vím jak jsou pobočky důležité i pro dříve narozené. Všichni do vědecké knihovny dojíždět nemohou.

Danuše Langová (Ústí n. L., 2020-01-01)

#184

Nesouhlasím s uzavřením poboček knihoven

Kateřina Bíglová (Příchvoj, 2020-01-02)

#189

služby knihovny jsou nezastupitelné

Romana Bodorová (Dobříš, 2020-01-02)

#191

rušit knihovny (nebo jejich pobočky) považuji za rozhodnutí nemoudré; veřejné knihovny jsou místy nejenom místy kultury a vzdělání, ale také sociální soudržnosti společnosti

Jiří Trávníček (Brno, 2020-01-02)

#196

Jsem knihovník.

Marek Sekyra (Liberec, 2020-01-03)

#198

Jsem celoživotní pracovnicí v knihovnických službách, takže plně chápu rozhořčení občanů a plně je podporuji v jejich úsilí o zachování poboček.

Lenka Hendrychová (Hrádek nad Nisou, 2020-01-03)

#199

S pomocí knih se mnozí stávají učenými i mimo školy. Bez knih nebývá učený nikdo ani ve škole.
J. A. Komenský

Gabriela Hejtmánková (Liberec, 2020-01-03)

#200

Zrušení poboček vnímám pouze jako snahu o ekonomické zeštíhlení organizace, která takovýto krok nepotřebuje. Veškerý knižní fond se tak bude koncentrovat do centra města a části na okrajích přijdou o již tak chudé kulturní obohacení.

Helena Tranová (Teplice, 2020-01-04)