Petice pro navrácení červených čepic výpravčím

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#15 Miroslav Venclík, strojvedoucí

2012-01-29 02:58

Ta petice již pozbývá významu. Jezdím jako strojvedoucí na elektrifikovaných vícekolejných tratích v okolí Prahy a na tuto skutečnost, že se v této oblasti již většinou vypravuje novým způsobem, kdy vlakvedoucí, nebo člen vlakové čety dává strojvedoucímu Souhlas k Odjezdu jsme si velmi rychle zvykli. Navíc pro některé tratě v okolí Prahy by návrat výpravčích s červenou čepicí byl krokem zpět. Např.trať Praha - Benešov u P. Žst Praha hl.n., Praha Vršovice a Praha Hostivař je obsazena výpravčím s modrou čepicí. Úsek trati Praha Uhříněves - Benešov u P. je dálkově řízen v úseku Praha Uhříněves - Čerčany ze žst.P.Uhříněves. Stanice Říčany, Strančice a Senohraby jsou již personálně výpravčím neobsazeny a v Čerčanech je jen výpravčí s modrou čepicí. Úsek Čerčany - Benešov u P. je řízen výpravčím z Benešova u P. Nádherný obousměrný autoblok s banalizací. Dříve před rekonstrukcí zde byl poloautoblok s velkým množstvím traťových hradel, kdy zde v čase střídání směn osobní vlaky zastavovaly na hradlech z důvodu výstupu střídajících zaměstnanců ČD a nástupu střídaných hradlářů, což způsobovalo velká zpoždění osobních vlaků. Na současný nový způsob výpravy jsme si rychle zvykli a červený výpravčí na trati Praha - Benešov u P.již nemá žádné opodstatnění. Podobně dálkově je řízena z Prahy Holešovic trať Praha - Kralupy nad Vltavou, kde v dopravnách P.Holešovice, P.Bubeneč, Rotoky u P., Libčice nad Vltavou a Kralupy nad Vltavou jsou již výpravčí, kteří neprovádí výpravu vlaků. Opět již zcela zavedený a osvědčený způsob vlakové dopravy. To samé 1.koridor Praha - Poříčany - Kolín. Na tratích v okolí Prahy, které jezdím, tak červený výpravčí je již jen na trati Praha - Beroun ( poloautoblok s velkým množstvím traťových hradel ), ve stanicích Řevnice a Zadní Třebáň a na trati Praha - Lysá nad L.- Nymburk - Kolín v žst.Nymburk. Možná někde jinde má výpravčí s červenou čepicí ještě svůj význam, ale na hlavních tratích v okolí Prahy si myslím, že již nikoli. Představte si situaci: žst.Zábřeh na Moravě, u druhého peronu směrem do Olomouce stojící 10-ti vozový rychlík připravený k odjezdu ( délka vlaku 270 m ), mlha, že nění vidět na krok a ještě v nočních hodinách. Pochybuji, že by červený výpravčí z dopravy umístěné na Třebovické straně, šel provádět výpravu vlaku až k lokomotivě na druhém peronu. V Zábřehu vždy výpravčí u takového rychlíku směrem do Olomouce stál při výpravě vlaku u posledního vagonu. To je příklad z praxe a proto si myslím, že petice je naprosto zbytečná. Myslím si, že už by to nechtěli ani mnozí výpravčí.

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#16 Re: Miroslav Venclík, strojvedoucí

2012-01-29 05:04:39

#15: - Miroslav Venclík, strojvedoucí 

 Ještě poznámku ke svému příspěvku. Červený výpravčí ( s červenou čepicí je ten ), který vypravuje vlaky výpravkou, modrý nikoliv, tak je to rozděleno. Ve stanicích, které jsou obsazeny jen výpravčím s modrou čepicí, má strojvedoucí ve služebním sešitovém jízdním řádu tyto stanice označeny za jejím názvem černou tečkou. Zde výpravčí dává rozkaz k odjezdu vlaku postavením příslušného odjezdového návěstidla návěstí dovolující jízdu vlaku obsloužením zabezpečovacího zařízení. Další výprava probíhá již mezi vlakovou četou, kteří dávají návěsti Pohotovi k odjezdu a Souhlas k odjezdu a strojvedoucím vlaku. Nikdo již k vlaku s červenou čepicí chodit v těchto stanicích nebude a ve velkých stanicích ( např.Praha hl.n., Praha Smíchov, Praha Vršovice, Kolín, Hradec Králové či Pardubice ), kde se takto nově vypravuje, výpravčího již neuvidíte. Ten sedí u panelu v dopravní kanceláři a obsluhuje zabezpečovací zařízení. A výpravčí vnější služby, který dříve vypravoval ve velkých stanicích vlaky výpravkou, dnes donese strojvedoucímu k vlaku maximálně písemný rozkaz o mimořádnostech na trati. A pokud se jedná o řešení různých dopravních opatření a situací ve stanici, domluví se výpravčí z dopravní kanceláře se strojvedoucím vlaku, nebo strojvedoucí s výpravčím prostřednictvím radiostanice či jiného telekomunikačního zařízení.


Nepřihlášený uživatel

#19 Re: Miroslav Venclík, strojvedoucí

2013-01-05 22:34:58

#15: - Miroslav Venclík, strojvedoucí

Myslím, že smyslem petice není návrat k zastaralým dopravním řešením, ale zachování červené čepice. Všiml jsem si na svých cestách vlakem, že v Německu a Rakousku pověření pracovníci mají červenou čepici a vůbec nikomu nevadí vypravování vlaků průvodčími resp. vlakvedoucími.