MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#169499 Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-24 09:09Z problematiky konzervace dráhy se stala mimořádně politicky diskutovaná událost. Plán představil poslanec ANO 2011 a člen správní rady SŽ Martin Kolovratník už v závěru roku 2019 na zasedání asociace českého železničního průmyslu ACRI. Pak plán usnul, až se letos objevil jako pozměňovací návrh zákona o drahách. Kolovratníkův plán kritizovali i jeho straničtí kolegové v krajích nebo například železniční odboráři. Kolovratník v reakci na usnesení odborářů napsal místopředsedovi Odborového sdružení železničářů Vladislavovi Vokounovi dopis, ve kterém jejich usnesení kritizuje a označuje za skandální. „Troufám si tvrdit, že rozvoji české moderní železnice jsem mezi poslanci Parlamentu ČR pomohl jako nikdo jiný,“ uvedl Kolovratník v dopise, ve kterém označuje svůj návrh jako prospěšný a který lokálním tratím pomáhá. „Konstatuji, že ten, kdo odmítá zmíněný pozměňovací návrh, prakticky škodí lokálkám a odmítá jejich ochranu před zničením,“ napsal Kolovratník v dopise, který má redakce k dispozici. Jeho návrh už prošel hospodářským výborem, celý návrh je aktuálně na programu jednání plenární schůzce. Snaží se ho zrušit opoziční poslanci, pozměnovací návrhy už podali poslanci Ondřej Polanský (Piráti) a Věra Kolářová (STAN). „Pokud takový návrh projde, může to v praxi znamenat zrušení desítek tratí, úspory jsou přitom diskutabilní,“ vysvětluje své námitky autor pozměňovacích návrhů a pirátský poslanec zodpovědný za resort dopravy Ondřej Polanský. |
|
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#169500 Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-24 09:11:11#169499: - Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země
Středočeská Kolešovka nebo výletní trať z Moravských Budějovic do Jemnice a řada dalších možná dostanou druhou šanci. Osud v podobě vytrhání kolejí a přeměny například na cyklostezku hrozil podle připravované novely zákona o drahách celé řadě tratí, na kterých jezdí málo vlaků. Správa železnic proto připravila ve spolupráci s poslancem ANO Martinem Kolovratníkem návrh, který by ročně mohl zachránit alespoň 1 500 vlaků osobních a 12 nákladních. Po vlně kritiky se nejspíš limit spojů nutných pro zachování provozu sníží. Ani ten ale nedokáže splnit celá řada tratí, kde je výletní provoz sice relativně hustý, ale koncentrovaný do období letních prázdnin nebo do víkendů. S dvěma nebo třemi sty spoji ročně by tak tyto tratě i podle změkčené verze návrhu čekalo fakticky zrušení. Ve spolupráci s kraji proto připravuje vznik kategorie turistické dráhy, která by zároveň umožnila přežití těchto železnic, jež pro regiony představují významná turistická lákadla. Zároveň by to omezilo výdaje, které má Správa železnic s provozem těchto nerentabilních tratí. Doposud totiž správce kolejí musí i minimálně využívané tratě udržovat v provozuschopném stavu. Změna by ale mohla Správu železnic těchto povinností zbavit například na tu část roku, kdy po konkrétní trati žádné vlaky nejezdí. To je případ lokálek, které jsou v provozu typicky od června do září. „Pokud snížíme nároky, trať bude od října uzavřená, může tedy být třeba zasněžená a teprve na jaře se pro provoz připraví, zkontroluje a vyseká se okolní zeleň, mohlo by to fungovat,“ uvedl Kolovratník. Tratě, po kterých se pohybuje jedno historické vozidlo s turisty, pak pochopitelně nebudou potřebovat sofistikovanější zabezpečení a vystačí si s nejjednodušším režimem mimo jiné i proto, že by na nich mohla být i kvůli lacinější údržbě snížená rychlost například na 40 nebo 50 kilometrů v hodině. To pro parní vlaky nebo historické motoráky stačí. „Tato myšlenka je srozumitelná a na některých tratích, a mohou jich v republice být desítky, může být použitelná,“ uvedl liberecký hejtman a zároveň šéf dopravní komise Asociace krajů Martin Půta. Právě kraje dopravu na regionálních tratích objednávají a v minulých týdnech se řada krajských představitelů proti návrhu na konzervaci lokálek postavila. Asociace krajů se ale nakonec rozhodla návrh dopravního resortu na konzervaci tratí nepodpořit. Podle hejtmana Půty je jedním z hlavních důvodů odmítnutí nedostatečné jednání dopravního resortu s objednavateli dopravy a ne zcela standardní způsob, jakým jednotlivé státní organizace prosazují své návrhy do legislativního procesu. Dopravní resort si totiž problém výrazně zjednodušil tím, že takto významnou změnu předkládá v podobě pozměňovacího návrhu předkládaného vládním poslancem. „My, jako objednavatelé dopravy, kteří regionální provoz z větší části financují, se takovéto nápady dozvídáme z médií. Bylo by vhodné návrh nechat projít klasickým legislativním procesem, zjistit jeho skutečné dopady, kolik se tím ušetří peněz,“ doplnil Půta. Správa železnic podobně jako ministerstvo dopravy opakovaně uváděly, že konzervace tratí nemá za cíl je rušit, ale zachovat je pro případ jejich budoucího oživení – pokud by se objevila poptávka po dalším provozu. Konzervace tak má například bránit rozprodání pozemků nebo stavbám v okolí, které by následný provoz vylučovaly. Podle kritiků je ale nepravděpodobné, že by se někdy lokální trať se snesenými kolejemi a vytrhanými pražci podařilo obnovit. Oproti původní verzi návrhu, kdy by o konzervování trati rozhodovali prakticky pouze úředníci Správy železnic na základě sčítání provozu vlaků za poslední dva roky, nyní správce kolejí mluví o nastavení diskuse i s kraji. „Do novely byla zdůrazněna skutečnost, že kraje a obce jsou účastníky správního řízení o konzervaci dráhy. Tímto je ošetřené to, že o využití dráhy spolurozhoduje kraj a bude mít odpovědnost za společensky efektivní využití liniové stavby,“ uvedla mluvčí státní společnosti Radka Pistoriusová. |
|
Smrt cykloteroristům !!! |
#169501 Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-24 09:12:53#169499: - Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země Ať jdou s těma cyklostezkama do prdele !! Ty ultramoderní arogantní a nadutí cykloteroristi opruzují už všude a zabírají čím dál víc místa. A k tomu je tam ještě plno pošahaných běžcobruslařů v buzna oblečcích a navrch bláznivý biomatky. Normální člověk už nemá chvíli klidu od tý zpovykaný a rozmazlený moderní havěti. A tahle banda hajzlů by chtěla ještě pro sebe zabrat výletní lokálky. Seřezat je všechny řetězem !!! |
Nepřihlášený uživatel |
#169613 Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-27 10:49:11#169499: - Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země
Středočeská Kolešovka nebo výletní trať z Moravských Budějovic do Jemnice a řada dalších možná dostanou druhou šanci. Osud v podobě vytrhání kolejí a přeměny například na cyklostezku hrozil podle připravované novely zákona o drahách celé řadě tratí, na kterých jezdí málo vlaků. Správa železnic proto připravila ve spolupráci s poslancem ANO Martinem Kolovratníkem návrh, který by ročně mohl zachránit alespoň 1 500 vlaků osobních a 12 nákladních. Po vlně kritiky se nejspíš limit spojů nutných pro zachování provozu sníží. Ani ten ale nedokáže splnit celá řada tratí, kde je výletní provoz sice relativně hustý, ale koncentrovaný do období letních prázdnin nebo do víkendů. S dvěma nebo třemi sty spoji ročně by tak tyto tratě i podle změkčené verze návrhu čekalo fakticky zrušení. Ve spolupráci s kraji proto připravuje vznik kategorie turistické dráhy, která by zároveň umožnila přežití těchto železnic, jež pro regiony představují významná turistická lákadla. Zároveň by to omezilo výdaje, které má Správa železnic s provozem těchto nerentabilních tratí. Doposud totiž správce kolejí musí i minimálně využívané tratě udržovat v provozuschopném stavu. Změna by ale mohla Správu železnic těchto povinností zbavit například na tu část roku, kdy po konkrétní trati žádné vlaky nejezdí. To je případ lokálek, které jsou v provozu typicky od června do září. „Pokud snížíme nároky, trať bude od října uzavřená, může tedy být třeba zasněžená a teprve na jaře se pro provoz připraví, zkontroluje a vyseká se okolní zeleň, mohlo by to fungovat,“ uvedl Kolovratník. Tratě, po kterých se pohybuje jedno historické vozidlo s turisty, pak pochopitelně nebudou potřebovat sofistikovanější zabezpečení a vystačí si s nejjednodušším režimem mimo jiné i proto, že by na nich mohla být i kvůli lacinější údržbě snížená rychlost například na 40 nebo 50 kilometrů v hodině. To pro parní vlaky nebo historické motoráky stačí. „Tato myšlenka je srozumitelná a na některých tratích, a mohou jich v republice být desítky, může být použitelná,“ uvedl liberecký hejtman a zároveň šéf dopravní komise Asociace krajů Martin Půta. Právě kraje dopravu na regionálních tratích objednávají a v minulých týdnech se řada krajských představitelů proti návrhu na konzervaci lokálek postavila. Asociace krajů se ale nakonec rozhodla návrh dopravního resortu na konzervaci tratí nepodpořit. Podle hejtmana Půty je jedním z hlavních důvodů odmítnutí nedostatečné jednání dopravního resortu s objednavateli dopravy a ne zcela standardní způsob, jakým jednotlivé státní organizace prosazují své návrhy do legislativního procesu. Dopravní resort si totiž problém výrazně zjednodušil tím, že takto významnou změnu předkládá v podobě pozměňovacího návrhu předkládaného vládním poslancem. „My, jako objednavatelé dopravy, kteří regionální provoz z větší části financují, se takovéto nápady dozvídáme z médií. Bylo by vhodné návrh nechat projít klasickým legislativním procesem, zjistit jeho skutečné dopady, kolik se tím ušetří peněz,“ doplnil Půta. Správa železnic podobně jako ministerstvo dopravy opakovaně uváděly, že konzervace tratí nemá za cíl je rušit, ale zachovat je pro případ jejich budoucího oživení – pokud by se objevila poptávka po dalším provozu. Konzervace tak má například bránit rozprodání pozemků nebo stavbám v okolí, které by následný provoz vylučovaly. Podle kritiků je ale nepravděpodobné, že by se někdy lokální trať se snesenými kolejemi a vytrhanými pražci podařilo obnovit. Oproti původní verzi návrhu, kdy by o konzervování trati rozhodovali prakticky pouze úředníci Správy železnic na základě sčítání provozu vlaků za poslední dva roky, nyní správce kolejí mluví o nastavení diskuse i s kraji. „Do novely byla zdůrazněna skutečnost, že kraje a obce jsou účastníky správního řízení o konzervaci dráhy. Tímto je ošetřené to, že o využití dráhy spolurozhoduje kraj a bude mít odpovědnost za společensky efektivní využití liniové stavby,“ uvedla mluvčí státní společnosti Radka Pistoriusová. |
|
Smrt cykloteroristům !!! |
#169614 Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-27 10:50:32#169499: - Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země Ať jdou s těma cyklostezkama do prdele !! Ty ultramoderní arogantní a nadutí cykloteroristi opruzují už všude a zabírají čím dál víc místa. A k tomu je tam ještě plno pošahaných běžcobruslařů v buzna oblečcích a navrch bláznivý biomatky. Normální člověk už nemá chvíli klidu od tý zpovykaný a rozmazlený moderní havěti. A tahle banda hajzlů by chtěla ještě pro sebe uzurpovat a zabrat výletní lokálky. Seřezat je všechny řetězem !!! |
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Zajištění dostupnosti léčby ADHD i pro dospělé: návrh na úhradu lisdexamfetaminu (Livizux) bez doplatku
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Zachraňte Víta Háčka, předsedu úseku skoku na lyžích
466 Vytvořeno: 2025-08-22
PETICE PROTI VYHLÁŠCE č. 64/2025 Sb. O DOBÁCH LOVU
492 Vytvořeno: 2025-07-04
Žádáme prezidenta, aby odmítl ratifikaci Vatikánské smlouvy
268 Vytvořeno: 2025-06-07
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
136165 Vytvořeno: 2025-02-11
Otevřený děkovný dopis Viktoru Orbánovi
2372 Vytvořeno: 2024-10-21
Výzva hejtmance Mračkové-Vildumetzové k pomoci vypsání referenda o průmyslovém parku v Chebu v termínu voleb
205 Vytvořeno: 2025-08-18
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
592 Vytvořeno: 2024-04-08
Petice za zřízení preventivního kastračního programu v Hlinsku
150 Vytvořeno: 2025-08-17
PETICE ZA REFERENDUM PROTI EMISNÍM POVOLENKÁM
244 Vytvořeno: 2025-07-27
Otevřený dopis ministru školství, mládeže a tělovýchovy doc. PhDr. Mikuláši Bekovi, Ph.D.
7141 Vytvořeno: 2025-03-23
Za zachování přirozeného hlasového projevu a citlivosti v umělé inteligenci,konkrétně ChatGPT od OpenAI
34 Vytvořeno: 2025-08-20
Petice za zachování a opravu kulturní památky železničního mostu pod Vyšehradem
25391 Vytvořeno: 2022-12-13
Petice proti záměru developerské výstavby "„Bytový dům Mlýnská 339/38“, na pozemcích par.č. 329, 325 k.ú. Trnitá, obec Brno"
33 Vytvořeno: 2025-08-22
Petice za rovné odměny pro deaflympijské sportovce České republiky
414 Vytvořeno: 2025-05-22
PETICE ZA DEMISI VLÁDY PĚTIKOALICE
43092 Vytvořeno: 2022-02-22
Za ochranu práv a psychického zdraví českých dětí
4162 Vytvořeno: 2024-07-23
PETICE ZA FÉROVÉ VOLBY
2889 Vytvořeno: 2025-06-01
Petice za skutečnou inkluzi a posílení práv dětí s autismem a ADHD ve školách
809 Vytvořeno: 2025-07-08
Stop hluku a světelnému smogu z areálu Savela v Havířově
23 Vytvořeno: 2025-08-23
Vraťte vlaky na Dobříš!
1232 Vytvořeno: 2025-02-26