MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA
Quoted post
Třeba se to dá zvrátit !! A lokálky přežijí !!! |
#169412 Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-22 10:38#169409: Martin - Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země Středočeská Kolešovka nebo výletní trať z Moravských Budějovic do Jemnice a řada dalších možná dostanou druhou šanci. Osud v podobě vytrhání kolejí a přeměny například na cyklostezku hrozil podle připravované novely zákona o drahách celé řadě tratí, na kterých jezdí málo vlaků. Správa železnic proto připravila ve spolupráci s poslancem ANO Martinem Kolovratníkem návrh, který by ročně mohl zachránit alespoň 1 500 vlaků osobních a 12 nákladních. Po vlně kritiky se nejspíš limit spojů nutných pro zachování provozu sníží. Ani ten ale nedokáže splnit celá řada tratí, kde je výletní provoz sice relativně hustý, ale koncentrovaný do období letních prázdnin nebo do víkendů. S dvěma nebo třemi sty spoji ročně by tak tyto tratě i podle změkčené verze návrhu čekalo fakticky zrušení. Ve spolupráci s kraji proto připravuje vznik kategorie turistické dráhy, která by zároveň umožnila přežití těchto železnic, jež pro regiony představují významná turistická lákadla. Zároveň by to omezilo výdaje, které má Správa železnic s provozem těchto nerentabilních tratí. Doposud totiž správce kolejí musí i minimálně využívané tratě udržovat v provozuschopném stavu. Změna by ale mohla Správu železnic těchto povinností zbavit například na tu část roku, kdy po konkrétní trati žádné vlaky nejezdí. To je případ lokálek, které jsou v provozu typicky od června do září. „Pokud snížíme nároky, trať bude od října uzavřená, může tedy být třeba zasněžená a teprve na jaře se pro provoz připraví, zkontroluje a vyseká se okolní zeleň, mohlo by to fungovat,“ uvedl Kolovratník. Tratě, po kterých se pohybuje jedno historické vozidlo s turisty, pak pochopitelně nebudou potřebovat sofistikovanější zabezpečení a vystačí si s nejjednodušším režimem mimo jiné i proto, že by na nich mohla být i kvůli lacinější údržbě snížená rychlost například na 40 nebo 50 kilometrů v hodině. To pro parní vlaky nebo historické motoráky stačí. „Tato myšlenka je srozumitelná a na některých tratích, a mohou jich v republice být desítky, může být použitelná,“ uvedl liberecký hejtman a zároveň šéf dopravní komise Asociace krajů Martin Půta. Právě kraje dopravu na regionálních tratích objednávají a v minulých týdnech se řada krajských představitelů proti návrhu na konzervaci lokálek postavila. Asociace krajů se ale nakonec rozhodla návrh dopravního resortu na konzervaci tratí nepodpořit. Podle hejtmana Půty je jedním z hlavních důvodů odmítnutí nedostatečné jednání dopravního resortu s objednavateli dopravy a ne zcela standardní způsob, jakým jednotlivé státní organizace prosazují své návrhy do legislativního procesu. Dopravní resort si totiž problém výrazně zjednodušil tím, že takto významnou změnu předkládá v podobě pozměňovacího návrhu předkládaného vládním poslancem. „My, jako objednavatelé dopravy, kteří regionální provoz z větší části financují, se takovéto nápady dozvídáme z médií. Bylo by vhodné návrh nechat projít klasickým legislativním procesem, zjistit jeho skutečné dopady, kolik se tím ušetří peněz,“ doplnil Půta. Správa železnic podobně jako ministerstvo dopravy opakovaně uváděly, že konzervace tratí nemá za cíl je rušit, ale zachovat je pro případ jejich budoucího oživení – pokud by se objevila poptávka po dalším provozu. Konzervace tak má například bránit rozprodání pozemků nebo stavbám v okolí, které by následný provoz vylučovaly. Podle kritiků je ale nepravděpodobné, že by se někdy lokální trať se snesenými kolejemi a vytrhanými pražci podařilo obnovit. Oproti původní verzi návrhu, kdy by o konzervování trati rozhodovali prakticky pouze úředníci Správy železnic na základě sčítání provozu vlaků za poslední dva roky, nyní správce kolejí mluví o nastavení diskuse i s kraji. „Do novely byla zdůrazněna skutečnost, že kraje a obce jsou účastníky správního řízení o konzervaci dráhy. Tímto je ošetřené to, že o využití dráhy spolurozhoduje kraj a bude mít odpovědnost za společensky efektivní využití liniové stavby,“ uvedla mluvčí státní společnosti Radka Pistoriusová.
|
|
Odpovědi
Smrt cykloteroristům !!! |
#169437 Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-22 18:57:59Ať jdou s těma cyklostezkama do prdele !! Ty ultramoderní arogantní a nadutí cykloteroristi opruzují už všude a zabírají čím dál víc místa. A k tomu je tam ještě plno pošahaných inlinebruslařů v buzna oblečcích a navrch bláznivý biomatky. Normální člověk už nemá chvíli klidu od tý zpovykaný a rozmazlený moderní havěti. A tahle banda hajzlů by chtěla ještě pro sebe zabrat výletní lokálky. Seřezat je všechny řetězem !!! |
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
Češi jsou hrdý národ. Podpořme Ukrajinu zbraněmi a buďme součástí koalice ochotných
Výzva k pojmenování železničního terminálu VRT Praha-východ po Janu Kubišovi
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Otevřený dopis arcibiskupovi Janu Graubnerovi ohledně odvolání P. Marka Orka Váchy
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Petice za prošetření a přehodnocení obtížnosti didaktického testu z matematiky konaného dne 2. května 2025
7357 Vytvořeno: 2025-05-03
Petice za snížení hranice úspěšnosti u didaktického testu z českého jazyka (Maturita 2025)
3832 Vytvořeno: 2025-05-05
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
127234 Vytvořeno: 2025-02-11
Petice za zpřísnění podmínek pro podmíněné propuštění pachatelů zvlášť závažných trestných činů
330 Vytvořeno: 2025-05-04
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
5880 Vytvořeno: 2025-04-23
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
23967 Vytvořeno: 2021-12-22
Žádost o udělení abolice trestního stíhání příslušníku 601.skss. prezidentem České republiky.
207 Vytvořeno: 2025-05-05
Petice na podporu učitele Vladimíra Tyrnova
163 Vytvořeno: 2025-04-29
Petice proti návrhu zákona o kategorizaci zdravotnických prostředků (sněmovní tisk 847) a za zachování adekvátního příspěvku na senzory kontinuálního monitoringu glukózy pro diabetiky 1. typu
9040 Vytvořeno: 2025-03-28
Máte ženy na kandidátkách? A můžeme je vidět? Otevřený dopis leaderům politických stran kandidujících do Parlamentu ČR
128 Vytvořeno: 2025-04-29
Řízení jezdecké činnosti v Netlukách
118 Vytvořeno: 2025-05-04
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
2462 Vytvořeno: 2025-03-02
Češi jsou hrdý národ. Podpořme Ukrajinu zbraněmi a buďme součástí koalice ochotných
2941 Vytvořeno: 2025-04-03
Vraťte vlaky na Dobříš!
867 Vytvořeno: 2025-02-26
Chybovali jsme, ale nemlčeli - výzva
84 Vytvořeno: 2025-04-27
Podpora vládě Petra Fialy na posílení obranyschopnosti
643 Vytvořeno: 2025-04-23
Petice za snížení hranice úspěšnosti u didaktického testu z anglického jazyka (Maturita 2025)
66 Vytvořeno: 2025-05-05
Petice za záchranu krajiny v podhůří Králického Sněžníku
461 Vytvořeno: 2025-03-12
Babiččina Brambůrková petice
56 Vytvořeno: 2025-05-01
Petice za odpovědné řešení přítomnosti medvědů na Slovensku – Ne plošnému odstřelu
59 Vytvořeno: 2025-04-29