MANIFESTAČNÍ PETICE ZA ODSTOUPENÍ PREZIDENTA MILOŠE ZEMANA
Quoted post
Třeba se to dá zvrátit !! A lokálky přežijí !!! |
#169412 Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-22 10:38#169409: Martin - Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země Středočeská Kolešovka nebo výletní trať z Moravských Budějovic do Jemnice a řada dalších možná dostanou druhou šanci. Osud v podobě vytrhání kolejí a přeměny například na cyklostezku hrozil podle připravované novely zákona o drahách celé řadě tratí, na kterých jezdí málo vlaků. Správa železnic proto připravila ve spolupráci s poslancem ANO Martinem Kolovratníkem návrh, který by ročně mohl zachránit alespoň 1 500 vlaků osobních a 12 nákladních. Po vlně kritiky se nejspíš limit spojů nutných pro zachování provozu sníží. Ani ten ale nedokáže splnit celá řada tratí, kde je výletní provoz sice relativně hustý, ale koncentrovaný do období letních prázdnin nebo do víkendů. S dvěma nebo třemi sty spoji ročně by tak tyto tratě i podle změkčené verze návrhu čekalo fakticky zrušení. Ve spolupráci s kraji proto připravuje vznik kategorie turistické dráhy, která by zároveň umožnila přežití těchto železnic, jež pro regiony představují významná turistická lákadla. Zároveň by to omezilo výdaje, které má Správa železnic s provozem těchto nerentabilních tratí. Doposud totiž správce kolejí musí i minimálně využívané tratě udržovat v provozuschopném stavu. Změna by ale mohla Správu železnic těchto povinností zbavit například na tu část roku, kdy po konkrétní trati žádné vlaky nejezdí. To je případ lokálek, které jsou v provozu typicky od června do září. „Pokud snížíme nároky, trať bude od října uzavřená, může tedy být třeba zasněžená a teprve na jaře se pro provoz připraví, zkontroluje a vyseká se okolní zeleň, mohlo by to fungovat,“ uvedl Kolovratník. Tratě, po kterých se pohybuje jedno historické vozidlo s turisty, pak pochopitelně nebudou potřebovat sofistikovanější zabezpečení a vystačí si s nejjednodušším režimem mimo jiné i proto, že by na nich mohla být i kvůli lacinější údržbě snížená rychlost například na 40 nebo 50 kilometrů v hodině. To pro parní vlaky nebo historické motoráky stačí. „Tato myšlenka je srozumitelná a na některých tratích, a mohou jich v republice být desítky, může být použitelná,“ uvedl liberecký hejtman a zároveň šéf dopravní komise Asociace krajů Martin Půta. Právě kraje dopravu na regionálních tratích objednávají a v minulých týdnech se řada krajských představitelů proti návrhu na konzervaci lokálek postavila. Asociace krajů se ale nakonec rozhodla návrh dopravního resortu na konzervaci tratí nepodpořit. Podle hejtmana Půty je jedním z hlavních důvodů odmítnutí nedostatečné jednání dopravního resortu s objednavateli dopravy a ne zcela standardní způsob, jakým jednotlivé státní organizace prosazují své návrhy do legislativního procesu. Dopravní resort si totiž problém výrazně zjednodušil tím, že takto významnou změnu předkládá v podobě pozměňovacího návrhu předkládaného vládním poslancem. „My, jako objednavatelé dopravy, kteří regionální provoz z větší části financují, se takovéto nápady dozvídáme z médií. Bylo by vhodné návrh nechat projít klasickým legislativním procesem, zjistit jeho skutečné dopady, kolik se tím ušetří peněz,“ doplnil Půta. Správa železnic podobně jako ministerstvo dopravy opakovaně uváděly, že konzervace tratí nemá za cíl je rušit, ale zachovat je pro případ jejich budoucího oživení – pokud by se objevila poptávka po dalším provozu. Konzervace tak má například bránit rozprodání pozemků nebo stavbám v okolí, které by následný provoz vylučovaly. Podle kritiků je ale nepravděpodobné, že by se někdy lokální trať se snesenými kolejemi a vytrhanými pražci podařilo obnovit. Oproti původní verzi návrhu, kdy by o konzervování trati rozhodovali prakticky pouze úředníci Správy železnic na základě sčítání provozu vlaků za poslední dva roky, nyní správce kolejí mluví o nastavení diskuse i s kraji. „Do novely byla zdůrazněna skutečnost, že kraje a obce jsou účastníky správního řízení o konzervaci dráhy. Tímto je ošetřené to, že o využití dráhy spolurozhoduje kraj a bude mít odpovědnost za společensky efektivní využití liniové stavby,“ uvedla mluvčí státní společnosti Radka Pistoriusová.
|
|
Odpovědi
Smrt cykloteroristům !!! |
#169437 Re: Re: Kolovratník je nebezpečný sabotér a škůdce země2021-04-22 18:57:59Ať jdou s těma cyklostezkama do prdele !! Ty ultramoderní arogantní a nadutí cykloteroristi opruzují už všude a zabírají čím dál víc místa. A k tomu je tam ještě plno pošahaných inlinebruslařů v buzna oblečcích a navrch bláznivý biomatky. Normální člověk už nemá chvíli klidu od tý zpovykaný a rozmazlený moderní havěti. A tahle banda hajzlů by chtěla ještě pro sebe zabrat výletní lokálky. Seřezat je všechny řetězem !!! |
|
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
PETICE za přejmenování Moskevské ulice v Karlových Varech na počest Jiřího Bartošky
Petice za zabavení majetku ruského teroristického státu v ČR
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Petice za ochranu Kunratického lesa pro lidi
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Výzva Radě ČT k odvolání generálního ředitele ČT Jana Součka
Sky Shield pro Ukrajinu - otevřený dopis předsedovi vlády České republiky
Výzva vládě Pomoc pro 100+100 dětí z Gazy
Deklarace zastání se srnčí zvěře
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Nesouhlas se současným vedením na Střední průmyslové škole chemické v Pardubicích, fungováním školy a komunikací vedení vůči zaměstnancům a studentům školy
576 Vytvořeno: 2025-06-16
Petice studentů proti nevhodným podmínkám ke studiu na Střední škole sociální péče a služeb v Zábřehu na Moravě
407 Vytvořeno: 2025-06-21
PETICE RODIČŮ ŽÁKŮ PJZŠ HORÁČKOVA K SITUACI NA ŠKOLE
260 Vytvořeno: 2025-06-18
Petice proti používání herbicidních postřiků ve městě Zlín.
151 Vytvořeno: 2025-06-19
ŽÁDÁME VYŠŠÍ TRESTY ZA TÝRÁNÍ ZVÍŘAT
131648 Vytvořeno: 2025-02-11
Petice veřejnosti, rodičů žáků a bývalých žáků ZUŠ Biskupská 12, Praha 1
122 Vytvořeno: 2025-06-14
Petice za setrvání šéftrenéra přípravek pana Tomáše Hájka
86 Vytvořeno: 2025-06-21
Petice za zpřísnění podmínek pro podmíněné propuštění pachatelů zvlášť závažných trestných činů
728 Vytvořeno: 2025-05-04
Petice za zachování Paní učitelky Hudečkové na naší škole
76 Vytvořeno: 2025-06-22
Petice za Demisi vlády - stop bitcoinové mafii!
350 Vytvořeno: 2025-06-09
Otevřený dopis zástupcům hlavního města Prahy ke kapacitám a struktuře SŠ
689 Vytvořeno: 2025-05-18
Petice proti zákazu konání řízených degustací vín v prostorách sokolovny v Holicích
64 Vytvořeno: 2025-06-19
Petice proti VTE- Mšecké Žehrovice a okolí
115 Vytvořeno: 2025-06-10
Petice proti výstavbě soustavy větrných elektráren na Žulovsku a Javornicku.
1991 Vytvořeno: 2025-05-15
Za trestní postih hanobení zvířecích ostatků a důstojné zacházení po smrti
5976 Vytvořeno: 2025-05-20
Petice za zachování sdílených elektrických koloběžek v Praze a nastavení vhodné regulace
302 Vytvořeno: 2025-04-30
Deklarace zastání se srnčí zvěře
2812 Vytvořeno: 2024-08-23
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
26510 Vytvořeno: 2021-12-22
Vraťte vlaky na Dobříš!
1053 Vytvořeno: 2025-02-26
Petice za zachování třídnictví p.Mgr.Jany Chromé,Bc. ve třídě 3.A ve šk.roce 25/26
73 Vytvořeno: 2025-06-15