Petice proti přejmenování letiště Ruzyně na letiště V. Havla.


Nepřihlášený uživatel

/ #4546 Názvy dopravních uzlů veřejné dopravy

2012-01-23 03:26

Názvy jakýchkoliv dopravních uzlů - staveb veřejné dopravy by měly být voleny dle geografické lokality místa či maximálně po jejich tvůrcích. Pojmenovávat stanice či letiště po jiných osobnostech je zmatečné a někdy zavádějící. Jakou měl například Masaryk zásluhu na vybudování či provoz železniční stanice v centru Prahy? Když se náš první československý prezident ujal úřadu, nádraží olomoucko-pražské dráhy již stálo 73 let. Masaryk sám, pokud jezdil vlakem, tak nejčastěji do Lán, a to z nádraží na Brusce (dnešní Praha - Dejvice), nikoliv z nádraží Praha - střed. Jakou měl zásluhu například Klement Gottwald na vybudování mostu přes Nuselské údolí. Když se most začínal budovat, byl již Gottwald 14 let po smrti a také ani nestál u prvních projektů tohoto mostu. Pochopil bych, kdyby se první pražské nádraží jmenovalo Pernerovo, podle železničního projektanta, který železnici v roce 1845 do Prahy přivedl, či most přes Nuselské údolí nesl jméno akademika Bechyně, který první s myšlenkou přemostění Nuselského údolí přišel. Pokud by Václav Havel vybudoval u Trutnova nové polní letiště, aby se rychle dostal z Prahy na Hrádeček, pochopil bych, že se bude jmenovat letiště Václava Havla - Trutnov, ale pražské letiště je v katastru Ruzyně a také název Praha - Ruzyně, je dvakrát kratší než název Praha - Letiště Václava Havla, takže přejmenování bude mít i dopad provozně ekonomický, neboť pro každé vytištění názvu, hlášení či zobrazení bude potřeba dvakrát tolik barvy, toneru, elektřiny v zobrazovacích panelech či času. Zamezme plýtvání prostředků státního rozpočtu na tyto malicherné záležitosti.