Zajištění základních podmínek pro výuku dětí ZŠ Černošice

M. Capková

/ #74

2014-11-30 15:25

Pane Steinwalde, v obecné rovině s Vámi naprosto souhlasím!

Učitelé však přednesli ŠR velké množství zcela konkrétních potíží souvisejících s prostou organizační a administrativní stránkou školy, které nebyla a není stále dostatečně zvládnuta. 

Organizace chodu školy má sloužit dětem a pedagogům, nyní je tomu naopak, my s dětmi sloužíme tomuto nefunkčnímu systému. 

Rodiče možná z Vašeho pohledu neobratně, leč instinktivně správně cítí, že něco nefunguje jak má. Obzvláště, když jim ještě stále přicházejí domu děti s informací, že hledaly třídu, nepřišel suplent atp.

Za celé 3 měsíce provozu ještě nebyla ani jeden týden paní ředitelka ve škole všech pět dnů. Osobně se domnívám, že způsob, kdy část své práce dělá mimo školu, jak tvrdí, je možný v okamžiku, kdy řídící pracovník již stabilizoval situaci po výměně manažmentu, poznal prostředí, seznámil se s prostředím, chodem a zaměstnanci, poznal je v krizových situacích a nastavil chod a pravidla podle svých představ. Asi každý, kdo někdy řídil více jak 5 lidí ví, že takový stav nastává v lepším případě po dvou letech. 

Dost dobře není možné řídit školu na dálku. Obzvláště, když převodová páka v podobě pana zástupce je nefunkční. 

Všechny apely na klid na práci pro paní ředitelku by byly i pro mne legitimní, kdyby nebylo zjevné, že příliš spěchá na svůj osobní úspěch a přeskakuje některé nezbytné fáze řízení. 

Zároveň je třeba podotknout, že jsou to právě pedagogové, kteří potřebují tento klid na práci a zatím se jim ho nedostalo a ani organizační podpory o té lidské ani nemluvě. 

Jinak hodně Vašich připomínek je asi širší systémový problém. Školská reforma nezahrnula vŠ a pramálo se zajímala právě o potřebné změny v dovednostech a znalostech praxe a profilu vysokoškoláka. 

Ale to by bylo na hodně dlouhou debatu a to Vy , já už vůbec ne, ale ani paní ředitelka ze své pozice, neovlivníme, protože i ona se musí držet zákonného rámce.