Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč


Nepřihlášený uživatel

/ #51

2014-05-05 09:04

Pravda je taková, že při projektování modernizace nádraží v Praze-Bubenči (projektovalo se ještě dávno před zavedením městské linky, tj. před více než 10 lety - tolik času totiž trvá než se seženou všechna povolení, absolvuje se několik různých odvolání apod.) nebylo možné z důvodu omezeného prostoru ponechat stávající 4 koleje a k tomu ještě vybudovat nástupiště. 4 koleje jsou potřeba kvůli nákladní dopravě, když se tak mluví o tom, jak mají kamiony zmizet na koleje... Nástupiště už nemohou být nízká a úzká, jako v Bubenči dnes jsou, ale musí být bezbariérová, tj. vysoká a i široká. No a oba požadavky dohromady se tam prostě nevtěsní. Aby se odstřelil kus skály i se zahrádkou, to by se asi také potlesk nesklidilo, resp. by se asi nesehnalo potřebné povolení, jak už to tak u nás bývá. Čistě technicky by šlo postavit jedno nástupiště u nádražní budovy, třeba pro tu městskou linku. Ale to je provozně dost komplikace. Jednak by na té krajní koleji zrovna nesměl stát nákladní vlak (a k tomu tam ta kolej vlastně je) a jednak by ve směru z Prahy osobní vlak musel jet "do protisměru". Asi tak čistě laicky pro vysvětlení, jako byste chtěli na dálnici zajet do odstavného pruhu v protisměru.
Osobně mi je této situace líto, také zde občas nastupuji nebo vystupuji (a poloha zastávky v Podbabě mi je osobně k ničemu), ale chápu, že to asi nešlo moc jinak.